سمنان شهر ملی دوستدار ورزش در دوره پنجم مدیریت شهری شد

به گزارش مجله بای بلاگ، شهردار سمنان گفت: در این دوره مدیریت شهری، سمنان شاخص های لازم برای کسب نشان ملی در حوزه ورزش همگانی، دوچرخه سواری و آمادگی جسمانی را کسب کرد.

سمنان شهر ملی دوستدار ورزش در دوره پنجم مدیریت شهری شد

به گزارش خبرنگاران از سمنان، سید محمد ناظم رضوی اظهار کرد: یکی از رمزهای پیشرفت و سلامت جامعه، توجه ویژه به ورزش شهروندان است که همواره مورد توجه دولت ها بوده است و شهرداری ها نیز در این زمینه ورود کرده اند شهرداری ها در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و … دارای کارکردهای مختلفی هستند و تشکیل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به همین دلیل است.

وی توجه ویژه به ورزش شهروندی در این دوره مدیریت شهری را بسیار مهم برشمرد و اضافه کرد: در این دوره، شهرداری سمنان اقدامات مناسبی را در زمینه ایجاد و توسعه زیرساخت های مناسب ورزش همگانی شامل احداث پیاده راه، راستاهای ویژه دوچرخه سواری و همچنین فضاهای مناسب در بوستان های شهر برای بازی بچه ها، ورزش صبحگاهی و پیاده روی شهروندان انجام داده است همچنین احداث 5500 مترمربع راستا دوچرخه سواری، حدود 30 کیلومتر راستا ویژه پیاده روی و 200 مترمربع فضای ویژه بازی بچه ها در بوستان های شهر از دیگر اقدامات است.

شهردار سمنان با بیان این که سرمایه گذاری در حوزه ورزش شهروندی موجب تقویت حوزه سلامت شهروندان و جوانان می شود، شرح داد: احداث 9300 مترمربع فضای ورزشی و 3200 مترمربع زمین چمن مصنوعی در مناطق سه گانه شهری، یکی از اقدامات اساسی در توسعه ورزش شهروندی محله های مختلف شهر سمنان است.

وی با اشاره به احداث نخستین جاده سلامت باغ راهی کشور به طول 15 کیلومتر در سمنان، اضافه کرد: در این دوره از مدیریت شهری، با بازآفرینی هشت باغ راه از باغ راه های ورودی شرقی شهر تا استخر باغ فیض و با اتصال حد شرقی و غربی این کوچه باغ ها، راستا سلامت باغ راهی پدید آمده است که علاوه بر امکان پیاده روی و گذران اوقات فراغت شهروندان، می تواند مورد استفاده گردشگران قرار بگیرد.

شهرها در پروژه ملی شهر فعال ایران در پنج بخش شهر دوستدار ورزش، شهر دوستدار تناسب، شهر دوستدار بازی، شهر دوستدار پیاده روی و شهر دوستدار دوچرخه مورد ارزیابی قرار می گیرند و سمنان نهمین شهر فعال ایران است که به این پروژه ملی پیوست و در شاخص های شهر دوستدار دوچرخه، شهر دوستدار ورزش و شهر دوستدار تناسب و آمادگی جسمانی حائز رتبه شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7111

به "سمنان شهر ملی دوستدار ورزش در دوره پنجم مدیریت شهری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمنان شهر ملی دوستدار ورزش در دوره پنجم مدیریت شهری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید