ضریب اشغال هتلهای آذربایجان غربی در ایام کرونا به 10 درصد رسید

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذریایجان غربی از رشد 92 درصدی اقامت در اماکن اقامتی استان طی امسال خبرداد.

ضریب اشغال هتلهای آذربایجان غربی در ایام کرونا به 10 درصد رسید

جلیل جباری امروز 4 مهرماه در نشست خبری بااصحاب رسانه که بمناسبت هفته گردشگری برگزار گردید،اضافه کرد: در 6 ماهه نخست امسال، 70 هزار نفر در مراکز اقامتی و هتلها اقامت داشتند و در مقایسه با سال گذشته92 درصد رشد داشته است که نشان می دهد شاهد اقامت 2 برابری در هتل ها و اماکن اقامتی بودیم.

وی با بیان اینکه غیر از ایام تعطیلی موزه ها، طی امسال 77 هزار نفر از موزه های استان بازدید داشتند، گفت: مطالعه و اجرای ایجاد 16عنوان موزه در استان در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، بااشاره به ضرر وارد شده در ایام کرونا به اماکن اقامتی و هتلها خاطر نشان کرد: در ایام کرونا ضریب اشغال هتل ها در استان به 10 درصد رسید.

وی از اقدامات مهم گردشگری در استان طی 4 سال گذشته گفت:راه اندازی 56 واحد اقامتی وپذیرایی تفریحی،67 دفترمسافرتی، صدور 14 گواهینامه فعالیت در حوزه سلامت،برگزاری جشنواره ها و نمایشگاههای ملی و محلی از جمله اقدامات استان طی 4 سال گذشته بوده است.

جباری ادامه داد: در حال حاضر 2191 اتاق با 5162 تخت در مراکز اقامتی آماده پذیرایی از مسافران است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های هفته گردشگری گفت: سرکشی از واحدهای اقامتی، ملاقات با ائمه جماعات، معرفی ظرفیتهای گردشگری در فضای مجازی، پاکسازی اماکن تاریخی، بصدا در آمدن زنگ گردشگری در مدارس، برگزاری نمایشگاه عکس صنایع دستی،افتتاح 10 پروژه با اعتبار 100 میلیارد تومان از جمله برنامه های این هفته در استان است.

جباری با اشاره به لزوم تقویت یگان حفاظت میراث فرهنگی تاکید نمود: طی امسال 800 مورد بازرسی از اماکن تاریخی استان اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8444

به "ضریب اشغال هتلهای آذربایجان غربی در ایام کرونا به 10 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب اشغال هتلهای آذربایجان غربی در ایام کرونا به 10 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید