طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا

به گزارش مجله بای بلاگ، طولانی ترین جهتهای پروازی دنیا شاید تعدادشان زیاد نباشد اما برای کسانی که فکر می نمایند پروازهای دو تا سه ساعته، مدت زمانی طولانی برای یک سفر هوایی است، شنیدن مدت زمان 18 ساعت پرواز مداوم و بدون توقف تعجب انگیز خواهد بود. بسیاری از شرکت های هوایی در چند سال اخیر در پی جابه جا کردن رکورد طولانی ترین جهت پروازی بوده اند و این موضوع را برای شرکت هوایی خود یک افتخار و نشان توانمندی مجموعه هوایی خود می دانند.

طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا

اینکه یک هواپیما از مبدا حرکت تا مقصد بتواند راستای طولانی را مانند لندن تا سیدنی بدون توقف طی کند، یک دستاورد بزرگ برای آن مجموعه محسوب می گردد. در پروازهای طولانی موضوع تامین سوخت هواپیما یکی از دلایلی است که موجب توقف هواپیماها در طول راستاشان می گردد، برطرف این مشکل و انجام یک پرواز بدون توقف در واقع نشان از ارتقا کیفیت هواپیماها در این حوزه با توسعه صنعت هواپیمایی در آن شرکت هوایی را دارد. در حال حاضر رکورد طولانی ترین راستا پروازی دنیا به شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز تعلق دارد، طول این راستا پروازی از کشور سنگاپور تا نیویورک آمریکا حدود 15344 کیلومتر می باشد. اگر شما هم علاقه به سفرهایی هوایی دارید و کنجکاو هستید که بدانید طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا متعلق به کدام شرکت هایی هوایی است، با خبرنگاران ارائه دهنده انواع خدمات سفر همانند فروش بلیط هواپیما تا پایان همراه باشید.

طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا

اولین هواپیمایی که به وسیله برادران رایت ساخته شد، در 12 ثانیه 33 متر را طی نموده بود اما پیشرفت تکنولوژی امروزه مدت و طول پروازها را به ارقامی قابل توجه ارتقا داده است. دو شرکت هواپیمایی امارات و قطر ایرویز در رقابت بسیار شدیدی با یکدیگر هستند تا بتوانند رکورد راستاهای طولانی پرواز را در دنیا از آن خود کنند و این موضوع را برای مجموعه خود یک افتخار مهم تلقی می کنند که البته همین طور هم هست.

شرکت های هواپیمایی امارات و قطر ایرویز در خصوص راستاهای پروازی طولانی دبی - اوکلند و دوحه - اوکلند رقابت شدیدی را باهم دارند، در ماه مارس سال 2017، هواپیمایی امارات با راه اندازی راستا پروازی 14200 کیلومتری تا اوکلند نیوزلند توانست این افتخار را به نام خود ثبت کند و یکی از طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا را به نام خود ثبت نماید، اما طولی نکشید که رقیب ازلی شرکت هوایی امارات یعنی قطر ایرویز برای عقب نماندن از این رقابت راستا پروازی دوحه تا اوکلند نیوزیلند را راه اندازی کرد، تا مسافران این شرکت هوایی بتوانند یکی از طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا را با امنیت و کیفیت بالای پروازی تجربه کنند.

اگر شما هم قصد سفر با هواپیما را دارید، می توانید برای تهیه بلیط از مشاوره تخصصی کارشناسان ما در خبرنگاران بهره ببرید و بلیط پرواز خود را با برترین قیمت از این سایت در سریع ترین زمان ممکن برای مقصد مورد نظرتان خریداری نمایید، سایت مجموعه خبرنگاران در تمامی ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمات می باشد.

1. راستا پروازی سنگاپور به نیویورک

یکی از طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا از شرق آسیا به قاره آمریکا به وسیله سنگاپور ایرلاینز انجام می گردد، این راستا پروازی 18 ساعت و 25 دقیقه طول می کشد. در این راستا پروازی که از سنگاپور به نیویورک انجام می گیرد، هواپیما مسافتی در حدود 15344 کیلومتر را بدون توقف و یکسره طی می نماید. شرکت هوایی سنگاپور ایرلاینز توانست با راه اندازی این راستا پروازی رقیب دیرینه خود یعنی قطر ایرویز را پشت سربگذارد و رکورد طولانی ترین راستا پروازی را به نام این شرکت آسیایی ثبت نماید.

2. راستا پروازی دهلی به سن فرانسیسکو

بعد از راستا پروازی سنگاپور به نیویورک، طولانی ترین ساعت پروازی به فاصلۀ پروازی بین دهلی تا سان فرانسیسکو تعلق دارد، اما از نظر فاصله روی سطح زمین، دوحه و اوکلند از هم دورتر هستند. پرواز دهلی به سن فرانسیسکو آمریکا قبلا از راستا قطبی انجام می گرفت، شرکت هواپیمایی ایر ایندیا برای اینکه در مصرف سوخت صرفه جویی کند، راستای پروازی خود را با عبور از فراز اقیانوس آرام تغییر داد. این راستا پروازی را هواپیمای بوئینگ 77-200 ایر ایندیا با پرواز در ارتفاع بالاتری طی می­ کنند تا از باد پرسرعت برای حرکت به سمت سان فرانسیسکو، استفاده مفید کنند. این راستا پروازی طولانی حدود 15140 کیلومتر طول دارد و مدت زمان انجام آن چیزی در حدود 18 ساعت می باشد.

3. راستا پروازی دوحه به اوکلند

به لحاظ فاصله روی سطح زمین راستا پروازی دوحه به اوکلند، طولانی تر از راستا پروازی دهلی به سن فرانسیسکو است که همین موضوع باعث شده این راستا هوایی در رتبه دوم طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا قرار بگیرد. این پرواز به وسیله شرکت هوایی قطر ایرویز در مدت زمان 17 ساعت و 40 دقیقه بدون توقف در طول راستا انجام می گیرد. شرکت قطر ایرویز با راه اندازی این خط هوایی در سال 2018 توانست رکورد راستا پروازی دبی به اوکلند را بزند.

4. راستا پروازی پرت به لندن

شرکت هواپیمایی کانتاس با انجام پرواز پرت به لندن یکی از طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا را به خود اختصاص داده است، این پرواز از شهر پرت در کشور استرالیا به لندن مرکز انگلستان انجام می گیرد. مدت زمان این پرواز طولانی که مسافت تقریبی آن 14200 کیلومتر است، حدود 17 ساعت و 20 دقیقه بدون توقف می باشد. آلن جویس، مدیر عامل گروه پروازی کانتاس می گوید: در سال 1947 ایرلاین کانتاس جزیره کانگورو را به لندن متصل کرد، این پرواز 4 روز طول می ­کشید و 9 توقف در طول راستا خود داشت. اکنون این راستا از پرت 17 ساعت حدودا بدون توقف طول می ­کشد که این اختلاف عددی پیشرفت صنعت هوانوردی را به وضوح نشان می دهد.

5. راستا پروازی اوکلند به دبی

شرکت هواپیمایی امارات در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین شرکت های هوایی دنیا تبدیل شده که با خدماتی که به مسافران در طول پرواز ارائه می دهد، رضایت مسافران را جلب نموده است. یکی از طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا که بدون توقف انجام می گیرد، متعلق به شرکت هواپیمایی امارات در راستا دبی به اوکلند می باشد. این راستا پروازی حدود 14200 کیلومتر طول دارد و در مدت زمان 15 ساعت و 45 دقیقه انجام می گیرد.

6. راستا پروازی لس آنجلس به سنگاپور، از راستاهای پروازی طولانی

راستا لس آنجلس به سنگاپور یکی دیگر از طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا می باشد که به وسیله شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز انجام می گردد، مدت زمان انجام این پرواز بدون هیچ توقفی چیزی در حدود 17 ساعت و 15 دقیقه می باشد. این شرکت هواپیمایی، راستا پروازی طولانی دیگری هم بین هوستون به سیدنی دارد.

7. راستا پروازی پاریس به جزیره رئونیون فرانسه

شاید برایتان جالب باشد، اگر بشنوید که رکورد طولانی ترین راستای پروازی دنیا در داخل یک کشور، متعلق به کشور فرانسه است. جزیره رئونیون در اقیانوس آرام و کیلومترها دورتر از فرانسه واقع شده است ولی چون این جزیره متعلق به کشور فرانسه می باشد و بخشی از خاک این کشور محسوب می گردد، پرواز از پاریس به رئونیون جزء طولانی ترین راستاهای پروازی داخلی محسوب می گردد. اولین گروهی که به این جزیره آمدند، دریانوردان اروپایی بودند. پرتغالی ها در سال 1500 میلادی، بعد از آنها، هلندی­ ها و انگلیسی ­ها در راستا خود به کشور هند و در نهایت فرانسوی ­ها در این جزیره قدم گذاشته اند.

8. راستا فرودگاه ونوکووا مسکو تا پتروپاولوفسک

همان طور که می دانید روسیه کشور پهناوری در دنیا می باشد که همین موضوع باعث شده طول راستاهای پروازی هم در این کشور افزایش یابد و در نوع خود یک رکورد محسوب گردد. می ­توان در داخل مرزهای روسیه به مقدار راستا نیویورک تا لندن پرواز کرد و این مطلب گویای راستاهای پروازی طولانی در داخل خاک این کشور اروپایی می باشد. شرکت هواپیمایی روسی آئروفلوت (Aeroflot) پروازهای منظمی از مسکو تا شهر پتروپاولوفسک به مسافت 6764 کیلومتر انجام می­ دهد که رکورد طولانی ترین راستا پروازی داخلی کشور روسیه به این شرکت تعلق دارد.

9. راستا پروازی لس آنجلس به بانکوک تایلند

همان طور که در ابتدا هم گفتیم راستاهای پروازی بین آمریکا و شرق آسیا جز طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا هستند. راستا پروازی لس آنجلس به بانکوک در کشور تایلند چیزی در حدود 13300 کیلومتر است و طول مدت زمان این پرواز چیزی در حدود 15 ساعت می باشد. این شرکت هوایی سالانه بیش از 250 هزار مسافر بین لس آنجلس و تایلند جا به جا می نماید.

10.راستا پروازی داکا بنگلادش به نیویورک

یکی دیگر از راستاهای شرق آسیا به آمریکا که بسیار طولانی می باشد، خط پروازی داکا در بنگلادش به فرودگاه جان اف کندی نیویورک است. این پرواز در حدود 14 ساعت بدون توقف انجام می گیرد و هواپیما مسافتی حدود 12700 کیلومتر را یک سره طی می نماید.

1. طولانی ترین راستا پروازی دنیا بین کدام کشورها انجام می گیرد؟

یکی از طولانی ترین راستاهای پروازی دنیا از شرق آسیا به قاره آمریکا به وسیله سنگاپور ایرلاینز انجام می گردد، این راستا پروازی 18 ساعت و 25 دقیقه طول می کشد. در این راستا پروازی که از کشور سنگاپور به نیویورک در ایالات متحده آمریکا انجام می گیرد، هواپیما مسافتی در حدود 15344 کیلومتر را بدون توقف و یکسره طی می نماید..

2. مدت زمان و مسافت راستا پروازی دهلی هند به سان فرانسیسکو در آمریکا چقدر است؟

بعد از راستا پروازی سنگاپور به نیویورک، طولانی ترین ساعت پروازی به فاصلۀ پروازی بین دهلی تا سان فرانسیسکو تعلق دارد، اما از نظر فاصله روی سطح زمین، دوحه و اوکلند از هم دورتر هستند. این راستا پروازی طولانی حدود 15140 کیلومتر طول دارد و مدت زمان انجام آن چیزی در حدود 18 ساعت می باشد.

3. رکورد طولانی ترین راستا پروازی داخلی به کدام کشور تعلق دارد ؟

شاید برایتان جالب باشد، اگر بشنوید که رکورد طولانی ترین راستای پروازی دنیا در داخل یک کشور، متعلق به کشور فرانسهاست. جزیره رئونیون در اقیانوس آرام و کیلومترها دورتر از فرانسه واقع شده است ولی چون این جزیره متعلق به کشور فرانسه می باشد و بخشی از خاک این کشور محسوب می گردد، پرواز از پاریس به رئونیون جزء طولانی ترین راستاهای پروازی داخلی محسوب می گردد.

نتیجه گیری

هواپیماها را می توان سریع ترین و پرطرفدارترین وسایل حمل و نقل دنیا دانست، یکی از دلایل محبوبیت سفرهای هوایی کوتاه بودن مدت زمان رسیدن به مقصد و راحتی آنها در طول راستا می باشد. در پروازهای داخلی یک کشور همانند ایران یا پروازهای داخلی در کشورهای اروپایی ممکن است طول مدت زمان پرواز چیزی کمتر از یک ساعت باشد ولی زمانی که مسافران بخواهند از کشوری به کشور دیگر بروند که یکی در قاره آسیا و دیگری در قاره آمریکا است باید مدت زمانی در حدود 20 ساعت را در هواپیما باشند که این عدد برای کسانی که سفرهای هوایی 2 تا 3 ساعته را طولانی می دانند بسیار عجیب و غیر قابل تصور است.

البته رکوردهای پرواز طولانی و بدون توقف در بین شرکت های هوایی مختلف بسیار مورد توجه می باشد و در واقع رقابت در این حوزه بین ایرلاین های مختلف دنیا به شدت داغ است. در سال های اخیر اما فعالان محیط زیست نگرانی های فزاینده ای خود را درباره تأثیر پروازهای بسیار طولانی بر تغییرات اقلیمی بیان نموده اند و به تاثیرات منفی این موضوع بر محیط زیست و گرم شدن زمین پرداخته اند. به خصوص که برای پرواز در راستاهای طولانی به ازای هر مسافر باید سوخت بیشتری نسبت به پروازهایی مصرف کرد که با توقف سوخت گیری می کنند. برای سفر با هواپیما می توانید از سایت خبرنگاران بلیط پرواز داخلی و یا خارجی خود را با برترین قیمت و در اسرع وقت خریداری نمایید، سایت خبرنگاران به صورت 24 ساعته به علاقه مندان سفر خدمات ارائه می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8818

به "طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید