معرفی تعدادی از معروف ترین محله های لوکس اصفهان

به گزارش مجله بای بلاگ، اصفهان یکی از شهرهای پر جمعیت ایران بوده و جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیار زیادی را در بطن خویش جای داده است. محله های زیادی در شهر اصفهان وجود دارند که بعضی از آنها قدیمی و بعضی دیگر نو هستند. در اصفهان بعضی از محله ها هم جز محله های خوش نشین و اعیان نشین محسوب شده و بسیار معروف هستند. با ما در مقاله لوکس ترین محله های اصفهان همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی ترین محله های لوکس اصفهان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با معروف ترین محله های لوکس اصفهان برایتان جالب خواهد بود.

معرفی تعدادی از معروف ترین محله های لوکس اصفهان

محله دردشت

یکی از محله های تاریخی اصفهان، دردشت نام دارد که در آن بناهای تاریخی همانند مسجد پاسنگ، کاروانسرا و مسجد آقا نور جای دارند. محله دردشت در جنوب خیابان عبدالرزاق و در قسمت شمالی خیابان زاینده رود بوده و آن را پس از اسلام به عنوان یکی از مراکز علمی مهم در اصفهان می دانستند. معماری سازه های باستانی در این مورد از لوکس ترین محله های اصفهان به دوره صفوی تعلق داشته و این محله برای کسانی که به معماری و تاریخ علاقه زیادی دارند، گزینه ای مناسب هست. در خصوص قیمت خانه در این محله باید بگوییم که میانه رو به پایین است. شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه خود، یک خانه در محله دردشت خریداری، رهن یا اجاره کنید.

محله میرزا طاهر

محله میرزا طاهر از موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی برخوردار بوده و یک محله نسبتا لوکس بشمار می آید. این محله در ضلع جنوبی شهر اصفهان قرار گرفته و قیمت خانه در آن کمی گران است. قیمت خانه در محله میرزا طاهر در قیاس با محله های لاکچری و لوکس دیگر بهتر و مقرون بصرفه تر هست. بیشتر خانه ها و آپارتمانهایی که در محله میرزا طاهر وجود داشته، چیزی بین 100 الی 200 متراژ دارند. اگر بدنبال خرید خانه در این مورد از معروف ترین محله های لوکس اصفهان هستید، بهتر است که بودجه بیشتری را به آن اختصاص دهید، چرا که جز منطقه ها گرانقیمت محسوب می گردد.

محله پاچنار

در این مورد از دیدنی ترین محله های لوکس اصفهان باغ های متعددی دیده می گردد. محله پاچنار دسترسی بسیار مناسبی دارد و از شمال با محله جلفا و از جنوب با محله حسین آباد در ارتباط است. اگر بدنبال یک محله خوب و مناسب در جنوب شهر اصفهان می گشت، محله پاچنار ایده آل ترین گزینه برای شما هست.

محله مشتاق

در مجاورت زاینده رود، محله ای تحت عنوان محله مشتاق واقع شده که یکی از ارزشمندترین و برترین محله ها برای سکونت در اصفهان است. در این محله قیمت آپارتمان و خانه بسیار زیاد بوده و به عبارتی جز منطقه ها گران قیمت از نظر خرید خانه بشمار می آید. این محله از سه بخش با عنوان مشتاق اول، مشتاق دوم و مشتاق سوم تشکیل شد. اگر بدنبال خرید خانه در محله مشتاق هستید، بهتر است که بودجه بیشتری را برای آن کنار بگذارید تا در نهایت، بتوانید خانه ای مناسب را خریداری نمایید.

محله مهرآباد

این محله لاکچری در حاشیه زاینده رود و نزدیک به خیابان سلمان فارسی واقع شده و آپارتمان های این محله از امکانات زیادی برخوردار هستند. به عنوان مثال، در این آپارتمانهای لوکس امکاناتی همانند آسانسورهای شیشه ای، روف گاردن، استخر و…وجود دارد. اگر قصد دارید که یک آپارتمان لوکس و مجهز به امکانات رفاهی مناسب را بخرید، پیشنهاد می کنیم که سری به محله مهرآباد بزنید.

محله جی

محله جی در منطقه 4 شهرداری اصفهان واقع شده و یک محله قدیمی و تاریخی بشمار می آید. در زمانهای گذشته، محله جی را با عنوان دیگری یعنی محله گی می شناختند. این محله اعیان نشین از بافت پیشرفته و امروزی برخوردار بوده و در آن خانه ها و آپارتمانهایی با قیمت مناسب وجود دارد. البته، قیمت خرید خانه در این محله در قیاس با سایر محله های لوکس در اصفهان معقول تر و مناسب تر است. در نزدیکی این محله می توانید جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیار زیادی را مشاهده کنید. در این محله خیابانی تحت عنوان خیابان جیغ بوده که آن را به عنوان یکی از طولانی ترین خیابانهای اصفهان می شناسند.

محله مرداویج

یکی از لوکس ترین و لاکچری ترین محله ها در شهر اصفهان، مرداویج نام داشته که در جنوب این شهر قرار گرفته است. محله مرداویج را با عنوان کوی کارمندان نیز می شناسند. این محله یکی از تاریخی ترین و خوش نشین ترین محله ها در شهر اصفهان بوده و قیمت خانه در آن میانه رو به بالاست. بنابراین اگر قصد دارید خانه ای را در محله مرداویج بخرید، بهتر است که بودجه بیشتری را برای آن کنار بگذارید. یکی از سازه های باستانی در شهر اصفهان، برج کبوتر بوده که در محله مرداویج جای دارد. نکته مهمی که در خصوص محله مرداویج وجود داشته، این است که به وسیله این محله می توانید دسترسی بسیار راحتی به محله های دیگر هم داشته باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 25 دی 1401 بروزرسانی: 25 دی 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8882

به "معرفی تعدادی از معروف ترین محله های لوکس اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از معروف ترین محله های لوکس اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید