معرفی مکان های دیدنی کیش

به گزارش مجله بای بلاگ، مکان های دیدنی کیش

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره مکان های دیدنی کیش سخن خواهیم گفت .

معرفی مکان های دیدنی کیش

جزیزه کیش یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایران است که در جنوب ایران و در استان هرمزگان قرار گرفته است. و یکی از جزایر خلیج فارس است که دارای آب و هوای گرم و مرطوب است کیش دارای زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری تاریخی است. اگر قصد سفر به کیش را دارید پیشنهاد میکنیم تا از سایت های که از سایت های رزرو هتل در کیش هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

مکان های دیدنی کیش

شکل این جزیره مانند بیضی است که در قدیم به نام قیس شناخته می شد.این جزیره دارای طبیعت زیبا، ساحل های مرجانی، آبی زلال و شفاف و دارای امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران است که در تابستان خیلی از مردم برای تفریح به این جزیره سفر می کنند.اگر شما هم قصد دارید امسال تعطیلات خودتان را در کیش بگذرانید پس با ما همراه شوید تا بیشتر با این جزیره عالی و بی نظیر آشنا شوید.

1. شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز کیش، قناتی قرار گرفته در عمق 16 متری از سطح زمین با پیشینه ای به قدمت 2500 سال است که در گذشته از آن برای تامین آب مصرفی ساکنین جزیره استفاده می شد و امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر، تبدیل شده است.

+ معرفی جذاب ترین مراکز خرید کیش

+ جذاب ترین دیدنی های کیش کجاست؟

2. کلبه هور

از دیگر جاذبه های گردشگری شهر کیش دماغه ای با بستری صخره ای است که به کلبه هور شهرت دارد. این دماغه زیستگاه آبزیان مختلف است و در قسمت ساحل جنوبی آن می توان غاری را مشاهده کرد که هنگام مد، از چشم اندازی دیدنی و مثال زدنی برخوردار می گردد. طبیعت کم نظیر این ناحیه از جزیره کیش، باعث حیرت و تحسین گردشگران می گردد.

+ معرفی برخی از رستوران های کیش

+ 7 روز خاطره انگیز در سفر به کیش

3. روستای باغو

در جنوب غربی کیش می توان یکی از کهن ترین روستاهای این جزیره را مشاهده کرد که قدمت آن به دوران حکومت قاجاریان بازمی گردد و به روستای باغو شهرت یافته است. این منطقه انواع درختان بومی دارد که منظره ای زیبا را بوجود آورده است. همچنین مسجدی به قدمت قرن 9 هجری قمری نیز در این منطقه وجود دارد که در کنار طبیعت خارق العاده آن، به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده است.

+ گفتنی های جالب درباره کیش

+

4. شهر باستانی حریره

در بخش شمالی جزیره کیش، شهری کهن و باقی مانده از قرن 5 تا 10 هجری قمری، به وسعت 120 هکتار وجود دارد که از آن به نام شهر باستانی حریره یاد می گردد. امروزه این مکان در جوار مجموعه ورزشی المپیک واقع شده است و می توان ویرانه های آن را که بقایای خانه اعیانی، حمام، مسجد و قنات های قدیمی است، مشاهده کرد.

5. کشتی یونانی

کشتی یونانی، بقایای کشتی به گل نشسته در بخش سواحل غربی جزیره کیش است و از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می گردد که هنگام غروب خورشید، منظره ای زیبا و چشم نواز را بوجود می آورد و همین امر از اصلی ترین دلایل اهمیت این کشتی است.

6. پارک دلفین های کیش

مجموعه ای به مساحت 100 هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است که به پارک دلفین های این شهر شهرت یافته است. در این منطقه از جزیره می توان گونه های مختلفی از پستانداران دریایی مانند دلفین و شیر دریایی را مشاهده کرد که به یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار در این شهر تبدیل شده است.

7. آکواریوم کیش

قطعا آکواریوم کیش یکی از اصلی ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری این جزیره است که در دو بخش احداث شده است. آکواریومی که زیستگاه کوسه ها و ماهی های بزرگ است و آکواریوم دیگری که می توان در آن شاهد 70 نوع ماهی تزئینی و نادر آب های شیرین بود.

8. باغ پرندگان

در مجموعه تفریحی پارک دلفین جزیره کیش باغی به وسعت 100 هکتار ساخته شده که به باغ پرندگان شهرت یافته است. در کنار پرندگانی همچون طاووس، درنای تاج دار، لک لک، فلامینگو و … که در این محوطه زندگی می کنند، می توان تمساح پوزه کوتاه، آهو و میمون را هم مشاهده کرد.

9. کهنسال ترین درخت لور

در جزیره کیش و در نزدیکی شهر باستانی حریره، کهنسال ترین درخت لور قرار گرفته است که به انجیر معابد نیز شهرت دارد و از عمری بالغ بر 500 یا 600 سال برخوردار است. در مورد این درخت کهن، شایعه هایی مبنی بر خوش یمنی وجود دارد و همین مسئله باعث شده است که بازدیدکنندگان برای طلب حاجت، به شاخه های آن، ریسمان یا نخ گره زده و آویزان کنند که در نوع خود جالب است.

10. پایاب

در جزیره کیش، پایابی (دهلیزهایی قرار گرفته در کنار دهانه های چاه قنات که دارای شیب بسیار تند است) به قدمت 2 هزار سال و در نزدیکی درخت سبز قرار گرفته است و به همت مسئولین، مورد بازسازی قرار گرفته و به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب و دوست داشتنی این شهر تبدیل شده است. از امکانات ویژه در جهت پایاب می توان به چایخانه و چند رستوران سنتی اشاره کرد.

11. خانه اعیانی

از دیگر جاذبه های گردشگری در شهر کیش، می توان از خانه اعیانی نام برد که متاسفانه در بین گردشگران شناخته شده نیست و کمتر در مورد آن بحث می گردد. این بنای تاریخی، در وسعت زیادی احداث شده و به نظر می رسد، با توجه به آثار به دست آمده، در دوران حکومت ایلخانیان ساخته شده است.

12. بوستان آهوان

مسئولین جزیره کیش، امکان تماشای آهوهای زیبا و اصیل ایرانی را در فضایی به وسعت 2 هکتار که بهره مند از فضای سبز و طبیعتی زیبا است، برای گردشگران فراهم کرده اند. در این مکان، حیوانات دیگری نیز زندگی می کنند که در قفس نگهداری می شوند. آهوهای این منطقه به طور آزادانه زندگی کرده و این بخش از شهر را به یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری جزیره تبدیل کرده است.

13. حمام تاریخی کیش

از دیگر جاذبه های گردشگری شهر کیش حمام تاریخی آن است که در شهر قدیمی حریره قرار گرفته و به حمام شهر قدیمی حریره شهرت یافته است. این اثر کهن مساحتی حدود 500 متر دارد و دارای بخش های مختلفی از جمله انبار، اتاق گرم، سربینه، گرم خانه، تون حمام و … است. با توجه به آثار کشف شده در آن به نظر می رسد که قدمت آن به قرن 4 تا 9 هجری بازمی گردد.

14. پلاژ بانوان و آقایان

از دیدنی های مجذوب کننده جزیره کیش، آب های شفاف و زلال آن است که گزینه بسیار مناسبی برای شنا کردن محسوب می گردد. به همین دلیل به همت مسئولان این جزیره زیبا، پلاژی مختص آقایان و بانوان و به صورت کاملا مجزا احداث شده است که می توانند با آسودگی خاطر، تجربه مطلوب شنا کردن را داشته و همچنین از دوش آب شیرین، سایه بان، سالن بدن سازی و والیبال ساحلی نیز استفاده کنند.

جزیره زیبای کیش مملو از جاذبه های گردشگری تاریخی، تفریحی و طبیعی زیبا و ارزشمند است که می توان به خانه مردم شناسی بومیان کیش، باغ راه ایرانی، سافاری، کارتینگ، جزیره لاک پشت ها، پارک ساحلی مرجان، رالی خانواده، پارک ساحلی سیمرغ، پیست باگی و … اشاره کرد که گردشگران با بازدید از آن ها سفری خاطره انگیز را تجربه خواهند کرد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1870

به "معرفی مکان های دیدنی کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مکان های دیدنی کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید