مقایسه ب ام و سری 3 کروک 325i با خودروهای هم رده

به گزارش مجله بای بلاگ، اگر بخواهید در ایران خودروی کروک بخرید، احتمالاً تعداد انتخاب های به دردبخور به تعداد انگشتان دو دست هم نخواهد رسید؛ خودروهایی که اغلب قیمت و هزینه نگهداری بالایی دارند و ب ام و سری 3 کروک 325i از آن مستثنا نیست. همچنین باید بازار دست دوم نه چندان پررونق این خودروها را هم در نظر گرفت.

مقایسه ب ام و سری 3 کروک 325i با خودروهای هم رده

با همه این ها، این خودروهای جوان پسند، که بیش تر در مراسمی مثل عروسی آن ها را دیده ایم، هوادارانی هم دارند که حاضرند پول شان را برای خرید این خودروها خرج نمایند. پولی که اصلاً کم نیست و باید گشت تا در این بازار محدود، نمونه بهتری پیدا کرد. هرچه هست در شرایط فعلی، اوضاع برای سری 3 کروک در تمام تیپ هایش خیلی خوب نیست و رقبای قدرتمندی مثل آئودی دارد که باید با آن رقابت کند.

در این مطلب قصد داریم به مقایسه ب ام و سری 3 کروک 325i با همتایان خودش یعنی، آئودی TT و ب ام و سری 1 کروک بپردازیم تا ببینیم کدام یک توان بیشتری برای رقابت دارند.

مقایسه ب ام و سری 3 کروک 325i با آئودی TT

آئودی TT کروک یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ 2000 سی سی دارد که قدرت خروجی 211 اسب بخار دارد و این تقریباً برابر توان سری 3 کروک 325i است که البته موتور 3 لیتری دارد. آئودی برای دو نفر ساخته شده و سقف فلزی اش می تواند در 10 ثانیه و وقتی خودرو با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است بسته گردد.

با مقایسه ب ام و سری 3 کروک 325i با آئودی TT در می یابیم که شتاب آئودی 6.2 ثانیه است که این هم از ب ام و با 8.1 ثانیه بهتر است و مصرفش در هر 100 کیلومتر 7.2 لیتر است که حدود 0.7 لیتر از سری 3 کروک 325i کمتر است.

آئودی TT استاندارد آلایندگی یورو 6 دارد که خیلی بهتر از ب ام و سری 3 کروک 325i است. از نظر امکانات هم هر یک از اتومبیل ها آپشن هایی دارند که دیگری از آن محروم است، اما در نهایت هر دوی آنها از این نظر اتومبیل های ایده آلی خواهند بود. از جمله امکانات آئودی که BMW از آنها محروم است می توان به ایربگ زانویی راننده و سرنشین جلو، پدال شیفتر (البته به شکل سفارشی) و سیستم کنترل ایستایی در سربالایی اشاره نمود.

در عوض ب ام و امکاناتی مثل کیلس، چراغ شور، نوربالای اتومات، اتولایت، سنسور باران، ایربگ پرده ای و گرمکن فرمان (البته به شکل سفارشی) را دارد که آئودی از آنها محروم است. از نظر ظاهر، آئودی تی تی زیباتر از کروک 325i است و طراحی کابین خودرو بسیار چشم گیر است.

با همه این حرف ها، قیمت آئودی TT که خودروی کم یابی به حساب می آید، خیلی بیش تر از ب ام و سری 3 کروک 325i است.

مقایسه ب ام و سری 3 کروک 325i با ب ام و سری 1 کروک 125i

ب ام و سری 1 کروک در تیپ 125i از یک موتور 6 سیلندر خطی 3000 سی سی با قدرت خروجی 218 اسب بخار استفاده نموده که تقریباً هم اندازه قدرت سری 3 کروک 325i است. این موتور طی 7.5 ثانیه خودرو را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند که کندتر از سری 3 کروک 325i است و حداکثر سرعتش هم 236 کیلومتر بر ساعت است که این هم کم تر از سری 3 کروک 325i است.

ب ام و برای این تیپ از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده نموده که قدرت موتور را به دیفرانسیل عقب خودرو منتقل می نماید. ترمز جلو و عقب از نوع دیسکی است و سیستم های DSC، DTC، CBC و ABS برای پایداری بیش تر خودرو در آن ها استفاده شده است.

با مقایسه ب ام و سری 3 کروک 325i با ب ام و سری 1 کروک 125i از نظر ظاهری باید بگوییم که سری 1 کروک چندان زیبا نیست اما عظیم بودنش باعث شده تا سرنشینان در آن احساس راحتی بیش تری داشته باشند.

سری 1 کروک مثل سری 3 کروک، استاندارد آلایندگی یورو 4 دارد و توانسته با پشت سر گذاشتن تست های استاندارد Euro NCAP، پنج ستاره دریافت کند.

امیدواریم که این مقایسه ب ام و سری 3 کروک 325i با خودروهای هم رده اش توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی از این خودرو در اختیارتان قرار دهد.

درباره ب ام و سری 3 کروک 325i بیشتر بخوانید:

  • معرفی ب ام و سری 3 کروک 325i و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با ب ام و سری 3 کروک 325i

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: دیوار
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3270

به "مقایسه ب ام و سری 3 کروک 325i با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ب ام و سری 3 کروک 325i با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید