موضع کنفدراسیون بسکتبال آسیا برای دیدارهای انتخابی کاپ آسیا

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دوره جدید رقابت های بسکتبال کاپ آسیا سال آینده میلادی (2021) برگزار می گردد. برگزاری رقابت های انتخابی برای مشخص 16 تیم شرکت کننده در این رقابت ها هم از اسفندماه سال گذشته با برگزاری دیدارهای پنجره نخست شروع شد.

موضع کنفدراسیون بسکتبال آسیا برای دیدارهای انتخابی کاپ آسیا

قرار است این رقابت ها از آذرماه با برگزاری ملاقاتهای پنجره دوم پیگیری گردد اما شیوع و گستردگی ویروس کرونا در خصوص برگزاری به موقع این رقابت ها ابهاماتی ایجاد نموده است.

البته کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) فعلا در خصوص لغو برگزاری این رقابت ها تصمیمی نگرفته اما قرار است طی هفته های آینده موضع فیبا آسیا در این زمینه معین گردد.

هاکوپ خاجیریان دبیرکل فیبا آسیا در پاسخ به استعلام فدراسیون بسکتبال ایران اعلام نموده که نهایت تا انتها ماه جولای معین می گردد که ملاقاتهای پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا و بعد از آن ملاقاتهای پنجره سوم، در زمان مقرر برگزار می گردد یا با جابه جایی زمانی روبرو خواهد شد.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در مصاحبه با خبرنگاران این موضوع را اعلام و تاکید نمود که برنامه های تیم ملی بر اساس تصمیم جدید فیبا آسیا معین خواهد شد. وی گفت: تصمیم داشتیم در فصل تابستان یک مرحله اردوی آماده سازی برای تیم ملی داشته باشیم اما به خاطر موج دوم کرونا برنامه را منتفی و اجرای آن را به آذرماه و پیش از شروع ملاقاتهای پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا موکول کردیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال توضیح داد: اگر تغییری در زمان برگزاری این رقابت ها ایجاد نگردد، اردوی تیم ملی را طبق برنامه پیش خواهیم بُرد در غیر این صورت ناچار به اعمال تغییرات لازم هستیم.

به گزارش خبرنگاران، 22 تیم آسیایی همراه با نیوزلند و استرالیا در 6 گروه چهار تیمی برگزارکننده رقابت های انتخابی کاپ آسیا هستند. تیم ملی بسکتبال ایران در گروه E مسابقات انتخابی کاپ آسیا با تیم های عربستان، قطر و سوریه همگروه است. این تیم اسفندماه سال گذشته در پنجره نخست انتخابی و در رقابت با قطر و عراق به فزونی دست یافت. هر دو ملاقات به میزبانی ایران و در استادیوم آزادی برگزار گردید.

ملی پوشان کشورمان طبق برنامه از پیش اعلام شده 7 آذرماه در پنجره دوم انتخابی به مصاف عربستان می فرایند و 10 آذرماه هم با سوریه ملاقات خواهند داشت. همچنین قطر و عربستان حریفان تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره سوم هستند که 27 بهمن ماه و 5 اسفندماه برگزار خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3187

به "موضع کنفدراسیون بسکتبال آسیا برای دیدارهای انتخابی کاپ آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع کنفدراسیون بسکتبال آسیا برای دیدارهای انتخابی کاپ آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید