نامزدهای چهاردهمین جایزه ادبی شهید غنی پور مشخص شدند

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نشست سرداوران جشنواره ادبی حبیب با دبیر این جایزه مردمی، این خبر را در پی داشت که نامزدهای جشنواره حبیب غنی پور در هفته آینده معرفی می شوند.

نامزدهای چهاردهمین جایزه ادبی شهید غنی پور مشخص شدند

محمد ناصری دبیر جشنواره شهید غنی پور ضمن بیان این خبر گفت: طی جلسه ای که با آقایان ناصر نادری، حبیب یوسف زاده، علی اصغر جعفریان و ابراهیم زاهدی مطلق سرداوران چهار بخش داوری های جشنواره داشتیم، هر یک از سرداوران اعلام کردند کار داوری های خود را به آخرین مرحله رسانده اند.

ناصری تاکید کرد: دبیرخانه جشنواره هم مثل سایر اهالی ادبیات منتظر است تا حاصل کار نویسندگان کشور را در سال 92 و داوری های این آثار را در سال 93 ببیند.

به گفته محمد ناصری به طور میانگین در هر بخش از داوری ها، بیش از 120 اثر از نظر داوران گذشته است که شایستگی بیش از 20 اثر در هر بخش تا مرحله نهایی بوده است.

دبیر جشنواره به نقل از سرداوران هر بخش اضافه کرد: مرحله نهایی بخش های مختلف داوری ها، متفاوت است که این هم به تعداد آثار قابل راه یابی تا مرحله نهایی است.

ناصری در پاسخ به سوالی در باره داوری های بخش آزاد که گفته می شود حتی نامزدهای خود را نیز شناخته است، با تاکید بر این که امسال در بخش رمان آزاد آثار خیلی خوبی داشته ایم گفت: البته در این بخش کار کمی مشکل است؛ زیرا بعضی از آثار متاسفانه در شناسنامه خود چاپ اول سال 92 را داشته اند که با بررسی هایی متوجه شدیم تعدادی از آنها درسال های قبل چاپ شده بودند! که در این باره باید گفت ناشران کمی غیرحرفه ای رفتار کرده و سابقه چاپ کتاب را ننوشته اند.

او همچنین گفت: در بخش کودک هم با مسئله ای روبه رو هستیم که بعضی آثار راه یافته به مرحله نهایی مجموعه هایی است که در آنها بعضی از داوران ما هم اثر دارند. در این جا بین این که داوران ما بمانند یا اثر را از دور داوری ها حذف کنیم مشغول رایزنی و مشورت هستیم.

وی به داوری های بخش دفاع مقدس و انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: گاهی آثاری در بخش رمان آزاد داوری و مطالعه شده است که بعدا متوجه شده ایم کار مربوط به بخش ادبیات انقلاب بوده و مجددا داوران این بخش باید این کتاب ها را می خوانده اند، که این کمی کار را به تاخیر انداخته است.

یادآوری می شود در جایزه شهید غنی پور ناصر نادری سرداور بخش کودک، حبیب یوسف زاده سرداور بخش نوجوان، احمد دهقان سرداور بخش رمان دفاع مقدس و ادبیان انقلاب و ابراهیم زاهدی مطلق سرداور بخش رمان آزاد است.

این جشنواره هر ساله در نیمه اول اسفند ماه (در یک روز دوشنبه) که مصادف با سالروز شهادت شهید حبیب غنی پور است، در محل مسجد جوادالائمه علیه السلام برگزار می شود و برندگان جوایز خود را از دست پدران شهدا می گیرند.

گفته می شود امسال نیز11 یازده اسفند روز برگزاری جشنواره خواهد بود.

روز دوشنبه از سال های قبل برای شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه علیه السلام روز برگزاری جلسات قصه نویسی و قصه خوانی بوده است که زنده یاد امیرحسین فردی آن را بنا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1882

به "نامزدهای چهاردهمین جایزه ادبی شهید غنی پور مشخص شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدهای چهاردهمین جایزه ادبی شهید غنی پور مشخص شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید