نصب اپلیکیشن روی گوشی های HMS هواوی چه تفاوتی با دیگر اندرویدی ها دارد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، هواوی Y7p به عنوان جدیدترین گوشی اقتصادی هواوی در بازار کشورمان عرضه شده است. این گوشی درواقع اولین محصول هواوی در ایران است که سرویس های موبایلی گوگل را ندارد و مبتنی بر سرویس های اختصاصی HMS هواوی است. این یعنی برای نصب اپلیکیشن روی این گوشی باید از فروشگاه نرم افزاری AppGallery استفاده کنید و به طور کل خبری از اپلیکیشن های گوگل روی این گوشی اندرویدی نیست.

نصب اپلیکیشن روی گوشی های HMS هواوی چه تفاوتی با دیگر اندرویدی ها دارد؟

هواوی Y7p بهانه ای شد تا این مطلب را بنویسیم و ببینیم چطور می توان با استفاده از اپ گالری، اپلیکیشن های مختلف را روی این گوشی نصب کرد. برای استفاده از AppGallery نیز شما نیاز به یک Huawei ID دارید که بگذارید بدون هیچ مقدمه دیگری، سراغ ساختن هواوی آی دی و دانلود اپلیکیشن از AppGallery برویم.

ساخت Huawei ID

وقتی یکی از گوشی های جدید هواوی که از سرویس های گوگل پشتیبانی نمی کنند را برای بار اول روشن می کنید، در مرحله راه اندازی سیستم عامل از شما خواسته می شود که در حساب کاربری Huawei ID خود وارد شوید. اگر هم هواوی آی دی نداشته باشید، می توانید در همان مرحله به سادگی یک هواوی آی دی بسازید.

ساخت Huawei ID به ترتیب مراحلی مثل عکس های زیر دارد و شما می توانید هم با ایمیل و هم شماره تلفن، یک هواوی آی دی بسازید. اما متاسفانه برای ثبت نام با شماره تلفن، کد کشور ایران در بین لیست کدهای شماره تلفن قرار ندارد و این یعنی با شماره های ایران نمی توان یک Huawei ID ایجاد کرد. اما با ایمیل و حتی آدرس ایمیل جیمیل خود نیز می توانید مراحل را پیش ببرید و یک هواوی آی دی که کاملا رایگان هم هست را ایجاد کنید.

پس از ایجاد Huawei ID، می توانید سرویس ابری یا Cloud هواوی را هم فعال کنید تا لیست مخاطبین شما هم در حساب کاربری هواوی آی دی شما ثبت شود و همیشه آن را به صورت آنلاین داشته باشید. حالا که هواوی آی دی را با موفقیت ساختید، بگذارید سراغ چگونگی نصب اپلیکیشن در این حالت برویم.

اولین استفاده از AppGallery هواوی

اولین بار که AppGallery را باز کنید احتمالا با پیغامی مثل اسکرین شات زیر روبرو می شید که به شما می گوید تا نسخه جدید اپ گالری را نصب کنید. حتما این کار را بکنید و حواستان باشد که در بخش های مختلف EMUI ممکن است پیغام هایی این چنین برای بروزرسانی سرویس های هواوی دریافت کنید. سعی کنید همیشه اپلیکیشن ها و سرویس های هواوی را آپدیت نگه دارید.

سپس صفحه خانه در اپ گالری، مثل تصویر زیر خواهد بود. مثل هر فروشگاه نرم افزاری دیگری، با بنرهای مختلف و آیکن های کوچک اپلیکشن ها روبرو هستیم. حالا سوال اصلی اینجاست که آیا این فروشگاه نرم افزاری کافی است؟ بگذارید با یک مثال شروع کنم که ابتدا دنبال اپلیکیشن ShareIT گشتم و دیدم که در این فروشگاه عرضه شده و قابل نصب کردن است.

در صفحه هر اپلیکیشن در پایین تر بخش، شاهد دکمه Install هستیم و با زدن آن، دکمه نصب تبدیل به یک نوار می شود که نشان می دهد چقدر از فایل اپلیکیشن مورد نظر دانلود شده است.

در صفحه خانه نیز آیکن اپلیکیشنی که در حال نصب آن از AppGallery هستید، نمایش داده می شود که با یک انیمیشن جذاب، میزان دانلود شدن آن را نشان می دهد و پس از نصب، آیکن آن کاملا واضح به نمایش در خواهد آمد.

تا اینجا همه چیز خوب بود تا اینکه خواستم سراغ نصب اینستاگرام روی هواوی Y7p بروم. در فروشگاه اپ گالری، وقتی اینستاگرام را جست وجو می کنید، اولین نتیجه به نظر همان اپلیکیشن اینستاگرام است اما اینطور نیست! درواقع اینستاگرام هنوز اپلیکیشن خود را اپ گالری هواوی منتشر نکرده و این یعنی اینستاگرامی برای دانلود وجود ندارد!

اپلیکیشن اولی هم که در تصویر زیر نمایش داده می شود، در واقع یک نسخه وب اپلیکیشن از اینستاگرام است که با هربار باز کردن آن، وارد مرورگر گوشی می شوید از آن طریق، اینستاگرام را استفاده می کنید.

در اپ گالری هواوی که بگردید، ممکن است هزاران اپلیکیشن مختلف را ببینید اما هنوز هستند نرم افزارهایی که به صورت رسمی در این فروشگاه عرضه نشده اند و شبکه های اجتماعی مثل توییتٰر، اینستاگرام و فیس بوک، از جمله آن ها هستند. از بین اپلیکیشن های ایرانی هم به شخصه چیزی تا به حال در این فروشگاه نرم افزاری ندیده ام اما ممکن است در آینده نزدیک شاهد آن ها باشیم.

در مورد بازی چه؟ به شخصه خیلی اهل بازی کردن با موبایل نیستم و تنها بازی که به دنبال آن بودم، Call of Duty نسخه موبایل بود. اما این بازی هم در فروشگاه اپ گالری وجود ندارد. از بین بازی های محبوب، گویا فعلا آسفالت 9 روی این فروشگاه عرضه شده است و هواوی مدام قول می دهد که قرار است اپلیکیشن های بیشتری در این فروشگاه ببینیم.

با این تفاسیر، تا همینجا خیلی از اپلیکیشن های که روزمره ممکن است از آن ها استفاده کنیم را در این فروشگاه ندیده ایم. با این وجود تکلیف چیست؟

استفاده از فروشگاه های نرم افزاری دیگر

برای نصب اپلیکیشن خبرنگاران روی گوشی هواوی Y7p مجبور به نصب فروشگاه نرم افزاری کافه بازار شدم. نکته جالب تر اینجاست که در فروشگاهی مثل کافه بازار، اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد و اگر اینستاگرام از آن جا نصب شود، هیچ مسئله ای در اجرای این اپلیکیشن وجود نخواهد داشت.

اپلیکیشن های فارسی دیگر مثل اسنپ و تپسی هم از کافه بازار قابل نصب هستند اما آن ها فعلا فقط قابل نصب هستند! یعنی پس از نصب اسنپ و تپسی، هیچ کدام از آن ها روی این گوشی اجرا نمی شوند زیرا نیازمند سرویس های گوگل برای اجرا شدن هستند.

اپلیکیشن اسنپ که بلافاصله پس از باز شدن بسته می شود اما اپلیکیشن تپسی باز می شود و سپس با پیغامی می گوید که به دلیل نصب نشدن سرویس های گوگل روی این گوشی، امکان اجرای تپسی وجود ندارد.

اما فروشگاه هایی مثل کافه بازار هم محدودیت های خاص خودشان را دارند. برای مثال خبری از توییتر در کافه بازار نیست. این یعنی برای نصب اپلیکیشن توییتر باید سراغ یک فروشگاه نرم افزاری دیگر بروید که گزینه های دیگر همگی خارجی هستند. از طرف دیگر امنیت تمامی این فروشگاه ها و اپلیکیشن هایی که از طریق آن ها نصب می شوند، جای سوال دارند.

تا به اینجا سعی داشتیم بگوییم تفاوت نصب اپلیکیشن ها و سرویس های مختلف روی گوشی های HMS هواوی، با دیگر گوشی های اندرویدی که تا به امروز دیده ایم چه تفاوتی دارد. قطعا در حال حاضر محدودیت های مختلفی دیده می شود که به مرور زمان رفع خواهند شد.

خبر خشنود کننده این است که هواوی هم برای عرضه این گوشی و دیگر گوشی های مبتنی بر HMS هواوی در ایران، در حال همکاری با شرکت های ایرانی است تا مثل مشکلاتی که فعلا برای اسنپ و تپسی وجود دارد را دیگر شاهد نباشیم. منتظر مطلب بعدی ما در این زمینه باشید که در آن مفصلا توضیح خواهیم داد که چطور و از چه فروشگاه هایی می توانید اپلیکیشن های مورد نظر خود را روی گوشی های HMS هواوی نصب کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2521

به "نصب اپلیکیشن روی گوشی های HMS هواوی چه تفاوتی با دیگر اندرویدی ها دارد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "نصب اپلیکیشن روی گوشی های HMS هواوی چه تفاوتی با دیگر اندرویدی ها دارد؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب اپلیکیشن روی گوشی های HMS هواوی چه تفاوتی با دیگر اندرویدی ها دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید