نوتیفیکیشن عجیب گوشی های سامسونگ با یک رخنه امنیتی مرتبط بوده است

به گزارش مجله بای بلاگ، چند روز قبل نوتفیکیشن عجیبی برای تعداد نامشخصی از گوشی های سامسونگ در کشورهای مختلف، از جمله ایران، ارسال شد. این نوتیفیکیشن از طرف اپلیکیشن Find My Mobile در این گوشی ها به نمایش درآمده که یک اپلیکیشن اختصاصی برای پیدا کردن گوشی های سامسونگ به سرقت رفته یا گم شده به شمار می رود. حالا گفته می گردد این موضوع با یک رخنه امنیتی مرتبط بوده است.

نوتیفیکیشن عجیب گوشی های سامسونگ با یک رخنه امنیتی مرتبط بوده است

این در حالی است که سامسونگ چند ساعت پس از انتشار گسترده این خبر اعلام نمود که نوتیفیکیشن موردنظر مربوط به یک تست داخلی بوده و در ادامه گفت که هیچ اثری بر روی گجت کاربران نخواهد داشت. با این حال، به نظر نمی رسد چنین ادعایی صحت داشته باشد. در همان زمان، گزارش هایی منتشر شد که بعضی از کاربران پیروز شده اند به اطلاعات شخصی دیگر کاربران از جمله 4 رقم آخر شماره کارت اعتباری، نام و آدرس های آن ها دسترسی پیدا نمایند.

در همین زمینه، سامسونگ بیانیه ای را در اختیار سایت The Register قرار داده که در آن آمده: یک خطای فنی باعث شده که تعداد کمی از کاربران بتوانند به اطلاعات دیگر کاربران دسترسی پیدا نمایند. به محض اینکه از این اتفاق خبردار شدیم، تا زمان برطرف کامل مشکل، قابلیت ورود به فروشگاه وب سایت خود را حذف کردیم. ما با کاربرانی که تحت تاثیر این مساله قرار گرفته اند تماس خواهیم گرفت.

در همین زمینه باید بگوییم که بعضی از کاربران گفته اند اپلیکیشن Find My Mobile موجود در گوشی آن ها غیبرطرفال بوده و با این حال نوتفیکیشن موردنظر را دریافت نموده اند. متاسفانه بدون روت کردن گوشی های سامسونگ نمی تواند این اپلیکیشن را به طور کامل حذف کرد ولی می توان آن را غیبرطرفال کرد. ارسال نوتفیکیشن از طرف اپلیکیشن غیبرطرفال شده موضوع بسیار نگران نماینده ای محسوب می گردد.

همچنین معلوم نیست که موضوع دسترسی کاربران به اطلاعات شخصی دیگر کاربران دقیقا چه ارتباطی با این موضوع دارد ولی احتمالا همان تست داخلی موردنظر باعث شده این دو موضوع به وجود بیاید. در هر صورت، بهتر است فارغ از اینکه این نوتیفیکیشن را دریافت نموده اید یا نه، رمز عبور اکانت سامسونگ خود را تغییر دهید. در نهایت امیدواریم که سامسونگ اطلاعات بیشتری را در این زمینه مطرح کند.

منبع: Android Authority

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 948

به "نوتیفیکیشن عجیب گوشی های سامسونگ با یک رخنه امنیتی مرتبط بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوتیفیکیشن عجیب گوشی های سامسونگ با یک رخنه امنیتی مرتبط بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید