نیکا بیک لیک لی: 40 سال محروم بودیم و اکنون هم کاری نمی کنیم، با این فرایند رو به افول می رویم

به گزارش مجله بای بلاگ، سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان می گوید در چند سالی که مجوز حضور زنان در میادین بین المللی بدست آمده، برنامه ریزی و پیگیری درستی برای حضور قدرتمند در مسابقات صورت نگرفته است.

نیکا بیک لیک لی: 40 سال محروم بودیم و اکنون هم کاری نمی کنیم، با این فرایند رو به افول می رویم

تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران خرداد ماه در دو مسابقه انتخابی المپیک به میزبانی اتریش و سپس مجارستان شرکت کرد و با 7 شکست پیاپی از دور رقابت ها حذف شد. ملی پوشان ایران در مسابقات انتخابی اتریش چهار دیدار مقابل تیم های ژاپن، تایلند، اوکراین و استرالیا انجام دادند که حاصل کار آنها به ترتیب شکست 12 بر 4، 21 بر 20، 17 بر 7 و 22 بر 2 بود. در مجارستان هم به مصاف چین تایپه، ایتالیا و هلند رفتند که به ترتیب با نتایج 16 بر 10، 21 بر 5 و 20 بر 10 شکست خوردند.

نیکا بی لیک لی در گفت وگو با خبرنگاران به عملکرد ملی پوشان در مسابقات مجارستان اشاره و بیان نمود: سطح مسابقات مجارستان بالا بود، اما نشان دادیم وقتی یک دوره در جایی بازی می کنیم، در ادامه با روحیه و اعتماد به نفس حاضر می شویم. مسابقات مجارستان از این نظر برایمان بهتر بود وگرنه تیم های قدری حضور داشتند و با ترکیب اصلی خود آمده بودند.

او به دیدار مقابل هلند در مسابقات مجارستان و بازی پایاپای با این تیم در دقایق نخست اشاره کرد و گفت: در آن مسابقه اگر خودباوری داشتیم، می توانستیم برنده شویم. نشان دادیم که می توانیم مبارزه کنیم و حتی دقایقی جلو بیفتیم اما حفظ برتری به تجربه، اعتماد به نفس، خودباوری برای بردن، حضور در تورنمت ها و تجربه کردن بازی های سخت نیاز دارد.

او اضافه کرد: از نظر بدنی با این تیم ها فاصله داریم و خیلی از بازی ها مثل دیدار مقابل اوکراین و هلند چند دقیقه اول مبارزه کردیم اما از نظر بدنی کم آوردیم. این موضوع نشان می دهد که شاید میزان تمرین ما طی دو تا سه ماه برای این مسابقات سنگین، کم بوده است.

بیک لیک لی به تفاوت خودباوری بازیکنان ایران در مسابقات اتریش و مجارستان اشاره و بیان نمود: در مسابقات مجارستان نسبت به اتریش چیزی جز اعتماد به نفس و خودباوری بازیکنان تغییر نکرد و ترسشان کمتر شده بود چون دستشان دو سال به توپ سه نفره نخورده بود. این دلایل باعث شد که در مجارستان بازی های بهتری انجام بدهیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره به دستاورد ایران از مسابقات انتخابی المپیک اشاره کرد و گفت: متوجه کمبود تجربه، بازی نکردن، نبود خودباوری در بازیکنان، ضعف های بدنی و قوای جسمانی شدیم. از نظر تکنیکی و تاکتیکی شاید خیلی ضعیف تر نیستیم و حضور بازیکنی مثل شادی عبدالوند که در مسابقات جهانی 2019 مدال برنز مهارت های فردی را گرفت، نشان می دهد که بازیکنان خوش تکنیکی داریم اما بدون بازی در بخش سه نفره و حضور در تورنمت های بین المللی نمی توانیم بازیکن سه نفره انتخاب کنیم چون نمی دانیم کدام بازیکن بیشتر در سه نفره و کدام در پنج نفره جواب می دهد.

او در ادامه اضافه کرد: اگر می خواهیم هدفمند جلو برویم باید به نکاتی که گفتم توجه کنیم، اما اگر هدف صرفا حضور در مسابقات اصلی فیبا است، رو به افول خواهیم رفت. همیشه بعد از مسابقات برنامه ریزی هایی انجام می شود اما تحقق پیدا نمی کند. بازیکن مان سال 2019 مدال جهانی می گیرد و نشان می دهد که استعداد دارد و نیازمند امکانات است اما حمایتی نمی بیند. از طرفی دیگر اتفاقات خوبی مثل قهرمانی در غرب آسیا افتاده است اما پیگیری نمی شود در نتیجه تکرار هم نخواهد شد. بدست آوردن خیلی مسائل راحت و تکرارش سخت است و نیاز به تمرین، ممارست و امکانات دارد.

بیک لیک لی در پایان گفت: بازیکنان باید از پایه در بخش سه نفره رشد کنند، لیگ سه نفره داشته باشیم و در تورنمنت های مدنظر فیبا شرکت کنیم چون به تدریج فرصت کسب مجوز حضور در رقابت های بین المللی از طریق امتیاز رویدادهای داخلی کم می شود. فیبا امتیاز تورنمنت های داخلی را کم می کند تا تیم ها به بازی های بین المللی وارد شوند. فاصله ما با تیم های بین المللی زیاد است، 40 سال محروم بوده ایم و در چند سالی هم که مجوز حضور کسب کرده ایم، کاری انجام نداده ایم، در حالی که تیم های دیگر مثل برق و باد پیشرفت می کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8146

به "نیکا بیک لیک لی: 40 سال محروم بودیم و اکنون هم کاری نمی کنیم، با این فرایند رو به افول می رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکا بیک لیک لی: 40 سال محروم بودیم و اکنون هم کاری نمی کنیم، با این فرایند رو به افول می رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید