والیبال مهم ترین محور توسعه روابط ورزشی ایران و صربستان شد

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - والیبال به عنوان یکی از مهم ترین محورهای توسعه روابط ایران و صربستان در نشست مجازی توسعه همکاری های ورزشی دو کشور مطرح شد و روسای فدراسیون والیبال ایران و صربستان بر آمادگی کشورشان برای برداشتن گام های مهم تری در این زمینه تاکید کردند.

والیبال مهم ترین محور توسعه روابط ورزشی ایران و صربستان شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، نشست مجازی توسعه همکاری های ورزشی ایران و صربستان با حضور دکتر مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان، دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از طرف ایران و دراگان تودروویچ سفیر جمهوری صربستان در تهران، زوران گاییچ رئیس فدراسیون والیبال صربستان، معاون وزیر آموزش و توسعه فناوری و نیز رییس شورای آموزشگاه ورزش صربستان به همراه روسای فدراسیون های والیبال، تکواندو و شنای این کشور روز دوشنبه برگزار گشت.

زوران گاییچ رئیس فدراسیون والیبال صربستان و سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران، در این نشست مجازی با تاکید بر این که همکاری با والیبال ایران در زمره افتخاراتش محسوب می گردد، اضافه نمود: در دوران حضورم در ایران، کارهای خوبی انجام شد و امروز نتایج آن را در رقم خوردن افتخاراتی می بینیم که والیبال ایران آن را خلق نموده است. پس از من نیز هفت تا هشت نفر از مربیان برجسته صربستان با تیم ملی والیبال ایران همکاری کردند.

وی با اشاره به تجربه حضورش در ایران گفت: مردم ایران و صربستان از نظر سخت کوشی، عواطف و احساسات و نیز احترام گذاشتن به سنت ها شباهت های زیادی به یکدیگر دارند.

گاییچ با تاکید بر این که مرکز آموزشی فدراسیون والیبال صربستان، آموزشگاه ورزش بلگراد است، گفت: فدراسیون والیبال صربستان آمادگی دارد تا تمامی منابع و امکانات خود را در اختیار والیبال ایران قرار دهد و در واقع والیبالیست های ایرانی در صربستان پایگاه خواهند داشت.

رئیس فدراسیون والیبال صربستان از والیبال بانوان ایران هم غافل نشد و اضافه نمود: 750 مربی برجسته و صاحب نام در والیبال صربستان فعالیت دارند که 20 درصد آن ها را زنان صرب تشکیل می دهند. با توجه به شناختی که از والیبال زنان ایران دارم، برای اعزام بهترین مربیان خانم برای ارتقای سطح والیبال بانوان ایران، اعلام آمادگی می کنم.

رئیس فدراسیون والیبال ایران هم با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مجازی و ملاقات دوباره زوران گاییچ، از همکاری های خوب فدراسیون والیبال صربستان در سال های اخیر تشکر کرد و گفت: استفاده از تجربیات صربستان بعد از قهرمانی در المپیک سیدنی، برای والیبال ایران بسیار حائز اهمیت است و آن را سرمشقی برای آینده والیبال ایران می دانیم. خوشبختانه با برنامه ریزی، جهت خوب پیشرفت خود را ادامه دادیم و امروز مفتخریم که والیبال ایران و صربستان با همکاری یکدیگر در زمره بهترین های دنیا هستند.

دکتر محمدرضا داورزنی همچنین از مربیان خوبی چون ستکوویچ، زوران گاییچ، کواچ و کولاکوویچ که در جهت توسعه و پیشرفت والیبال ایران کوشش کردند و در موفقیت های به دست آمده نقش به سزایی داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به سابقه 2 دهه همکاری بین فدراسیون والیبال ایران و صربستان و ضمن تشکر از گاییچ برای اعلام همکاری با والیبال ایران، اضافه نمود: یکی از برنامه های ما، استفاده از تجربه خوب مربیان زن صربستان برای توسعه والیبال بانوان کشورمان در سطح آسیا و دنیا است. از این به بعد تعامل و همکاری با والیبال صربستان بیشتر خواهد شد و آمادگی خود را برای توسعه بیشتر این روابط اعلام می کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان نیز در این نشست مجازی با اشاره به روابط طولانی و درازمدت ورزشی ایران و صربستان، گفت: دو کشور همیشه در زمان های مختلف در حال تبادل دانش و اطلاعات بوده اند و روابط محبت آمیز و صمیمانه در عرصه های مختلف داشته اند.

مهدی علی نژاد در ادامه به تبادلات ورزشی رشته های مختلف و روسای فدراسیون های دو کشور اشاره نمود و گفت: با توجه به ظرفیتی که در حوزه ورزش دو کشور وجود دارد، ما توانایی بالقوه ای در زیرساخت ها و نیروی انسانی متخصص داریم که احتیاج است با تعامل بیش تر، این همکاری ها دوچندان گردد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای گفت: وزارت ورزش و جوانان ایران، فدراسیون های ملی و کمیته ملی المپیک این آمادگی را دارند که در بالاترین سطح با طرف مقابل صربستانی همکاری لازم را داشته باشند.

علی نژاد گفت: برگزاری دوره های تربیت مدیر ورزشی یا تربیت مربیان برای مهارت رشته هایی مثل فوتبال، والیبال، شنا، تنیس روی میز، ژیمناستیک و دو و میدانی می تواند یکی دیگر از زمینه های متقابل باشد.

وی با تاکید بر این که در حوزه تبادل مربی نیز می توانیم همکاری داشته باشیم، توضیح داد: در این بخش نیز می توانیم در یک همکاری مشترک، از مربیان صربستانی در کشورمان استفاده کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: همکاری متقابل فدراسیون های ورزشی می تواند در حوزه بین الملل به کسب کرسی های مختلف برای دو کشور ختم گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5913

به "والیبال مهم ترین محور توسعه روابط ورزشی ایران و صربستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبال مهم ترین محور توسعه روابط ورزشی ایران و صربستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید