پارک معروف گورکی در مسکو

به گزارش مجله بای بلاگ، پارک گورکی Gorky Park که در سال 1928 میلادی افتتاح شده است را می توان بزرگترین پارک در مرکز شهر مسکو معرفی کرد.

به تازگی و با هدف به روز رسانی و تجهیز این پارک، تغییرات زیادی در آن اعمال شده و بسیاری از تفریح ها و تجهیزات قدیمی آن با تجهیزات مدرن تعویض شده و در آن مکانی ویژه برای آموزش انواع ورزش، هنر و اجرای کنسرت های موسیقی طراحی شد. این پارک به علت جذابیت های ویژه و خاص خود در طول سال همیشه میزبان خیل کثیری از اهالی شهر مسکو و گردشگران است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

پارک معروف گورکی در مسکو

ویژگی ها و شاخصه های منحصر به فرد

دروازه اصلی ورود به پارک: این پارک به عنوان یک جاذبه شهری در دوران حکومت اتحاد جماهیر شوروی در روسیه ساخته شده و دروازه آن بسیار زیبا و دارای ویژگی های منحصر به فرد هنری است. در ورودی پارک یک دروازه بسیار بزرگ که استادانه طراحی شده است و یک چرخ و فلک آسیب دیده که از دوران شوروی سابق به جای مانده به شما فرصتی ایده آل جهت انداختن عکس با پس زمینه متعلق به حکومت اتحاد جماهیر شوروی را می دهد.

اسکیت روی یخ : همه ساله در فصول سرد سال بخش عمده ای از پارک گورکی به میدان اسکیت روی یخ تبدیل می گردد. در حقیقت مسئولان این پارک با یاری فناوری های مدرن و استفاده از فرصت طبیعی زمستان سرد و طولانی مسکو، این میدان اسکیت روی یخ را ایجاد نموده و به مدت 5 ماه در طول سال مورد بهره برداری قرار می دهند. افرادی که در فصول سرد سال برای اسکیت روی یخ به این پارک می آیند می توانند از کافه ها و رستوران های متعدد موجود در این مرکز استفاده نموده و علاوه بر خوردن غذا یا یک فنجان چای یا قهوه داغ، کمی استراحت نموده و سپس به میدان بازی بازگردند.

رصدخانه پارک گورکی Gorky Parks Observatory : نخستین مرکز رصدخانه ای پارک گورکی در سال 1929 میلادی تاسیس شد. این ساختمان در ابتدا بخشی از یک مجموعه ستاره شناسی محسوب می شد که امروزه تنها بخش به جای مانده از آن به شمار رفته و مابقی قسمت ها طی زمان طولانی تغییر کاربری داده و یا تخریب شدند. امروزه این رصدخانه دارای تجهیزات مدرن، یک گنبد تازه و تلسکوپ های ویژه ای است که بازدیدکنندگان می توانند با یاری آن ها به تماشای ستاره ها بپردازند.

هزینه ها: ورود به این پارک رایگان است اما برای بازدید از بخش های مختلف و استفاده از تجهیزات آن باید هزینه های مربوط را پرداخت کرد. قیمت بلیط بخش های مختلف پارک گورکی به توضیح زیر است:

حمل و نقل

ورودی اصلی پارک دقیقا در کنار پل کریمسکی Krymsky نهاده شده است. امکان دسترسی به این محل به وسیله ایستگاه متروی Park Kultury به سادگی امکان پذیر است. پس از خروج از ایستگاه به سمت راست پیچیده و از پل عبور کنید، ورودی پارک گورکی در سمت راست شما نهاده شده است. طی کردن این جهت با پای پیاده کمتر از 5 دقیقه زمان می برد.

تاریخچه

این پارک به صورت رسمی با لقب پارک مرکزی تفریحی فرهنگی یادمان ماکسیم گورکی شناخته شده و به اختصار به آن پارک گورکی می گویند. این پارک در سال 1928 و با هدف تجلیل از ماکسیم گورکی نویسنده مشهور روسیه تاسیس شده و هدف آن ایجاد مکانی مناسب برای شهروندان مسکو برای استراحت، پیاده روی و … بود. این پارک در حاشیه رود مسکو امتداد داشته و تعداد زیادی جاذبه برای گروه های سنی مختلف از بچه ها تا کهنسالان در آن وجود دارد. در سال های نهایی حیات اتحاد جماهیر شوروی و سال های نخستین فروپاشی این نظام، پارک گورکی با مسائل فراوان ناشی از غفلت مسوولان روبرو بود و خاتمه پس از سال ها این پارک با نوسازی و به روز رسانی در سال 2011 بار دیگر در مرکز توجهات نهاده شد. امروزه این پارک دارای فضایی وسیع، محیطی تمیز و دارای تجهیزات مناسبی است. پارک گورکی به علت ساخت فیلمی با همین نام در سال 1983 میلادی در سطح جهان معرفی شده و معروفیت پیدا کرد. اما نکته جالب درباره فیلم فوق الذکر؛ این است که در سراسر فیلم هیچ صحنه ای که واقعا متعلق به این پارک باشد، وجود ندارد و به علت محدودیت های موجود در زمان جنگ سرد، تمامی این فیلم در فنلاند فیلمبرداری شده است.

منبع: overseasattractions.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8751

به "پارک معروف گورکی در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک معروف گورکی در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید