چطور در زمانه کرونا به رستوران برویم؟

به گزارش مجله بای بلاگ، بازگشایی رستوران ها در هفته های اخیر امکان بیرون غذا خوردن را فراهم نموده است، اما هنوز باید احتیاطاتی را برای محافظت خودتان در برابر انتقال ویروس کرونا رعایت کنید.

چطور در زمانه کرونا به رستوران برویم؟

به گزارش خبرنگاران، نکته اول این است که آمار محلی شیوع کرونا را دنبال کنید و اگر در جایی زندگی می کنید که شمار عفونت ها در حال افزایش است، باید خطر انتقال را در فضاهای عمومی را جدی بگیرید.

نکته دوم ارزیابی خودتان است. اگر علائم کرونا را دارید یا اخیراً با کسی تماس داشته اید که دچار عفونت کرونا بوده است، باید در خانه بمانید. همچنین اگر در گروه های پرخطر قرار دارید، یعنی 65 ساله و بالاتر هستید یا دچار بیماری شدید قلبی، بیماری مزمن ریوی، آسم متوسط تا شدید، چاقی شدید، دیابت، بیماری مزمن کلیوی، بیماری کبدی یا اختلال دستگاه ایمنی هستید، باید در خانه بمانید و رفتن به رستوران را فراموش کنید.

نکته سوم ارزیابی رستورانی است که می خواهید به آن بروید. قبل از رفتن به رستوران با تماس تلفنی دریافت یا آنالیز وب سایت آن ببینید پروتکل های بهداشتی اعلام شده برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مانند کاهش تراکم ظرفیت آن به 50 درصد در آن رعایت می گردد، یا نه.

هنگام ورود به رستوران ببینید چه تغییراتی برای جلوگیری از انتقال ویروس در آن داده شده است. آیا فاصله یک تا یک و نیم متری میان میزها و جایگاه ها و میان مشتریان و کارکنان رعایت می گردد؟ آیا رستوران اجازه جمع شدن چندین نفر از مشتریان یا کارکنان را در کنار هم می دهد؟

اگر شمار زیادی از افراد در رستورانی در ورودی یا در کنار پیشخوان تجمع نموده اند یا کارکنان و مشتریان در فاصله نزدیک در حال ارتباط با هم هستند، احتمال انتقال ویروس در این محیط بالا است.

رستورانی که تهویه خوبی دارد، پنجره های آن باز هستند یا امکان غذا خوردن در فضای آزاد را می دهد، انتخاب بهتری است.

استفاده از حفاظ ها یا شیلدهای صورت از طریق کارکنان رستوران نیز یک نشانه خوب است.

همچنین مراقب لمس سطوح هم باشید و بعد از لمس چیزهایی مانند منوی رستوران بهتر است دست هایتان را ضدعفونی کنید. بهتر است مایع ضدعفونی کننده را همراه داشته باشید. اگر ضروری است دست هایتان را بشویید، شرایط دستشویی می تواند میزان رعایت بهداشت در رستوران را هم به شما نشان دهد.

بالاخره اینکه بهتر است بعد از غذا خوردن زیاد در رستوران نمانید. هر چه مدت ماندن شما در فضاهای عمومی بیشتر گردد، امکان انتقال ویروس هم بالاتر می رود.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2764

به "چطور در زمانه کرونا به رستوران برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در زمانه کرونا به رستوران برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید