کاپادوکیا شهر افسانه ای ترکیه Cappadocia

به گزارش مجله بای بلاگ، کاپادوکیا سرزمینی افسانه ای در دل ترکیه، جایی است که به خاطر وجود جذابیت های بی شمار خود، از گذشته گردشگران زیادی را جذب کرده است. این منطقه که در دشت های آناتولی واقع شده، یکی از زیباترین مراکز میراث فرهنگی و تاریخی کشور ترکیه به شمار می رود که با خرید تور کاپادوکیا می توان از آن دیدن کرد. اگر شما هم می خواهید در مورد این شهر افسانه ای بیشتر بدانید، این مطلب را تا خاتمه مطالعه کنید.

کاپادوکیا شهر افسانه ای ترکیه Cappadocia

معرفی کامل کاپادوکیا ترکیه

وقتی که اسم کاپادوکیا به گوشمان می خورد، شاید کمتر کسی فکر کند که نام منطقه ای است در کشور همایسه ما یعنی ترکیه. ترکیه با داشتن مناطق و جاذبه های گردشگری بسیار زیاد، همه ساله گردشگران متعددی را از سراسر جهان به خود روانه می کند. گردشگرانی که با سلیقه های مختلف به بازدید امکان دیدنی، سواحل زیبا، موزه ها و یا حتی بالن سواری به این کشور سفر می کنند. جدا از هر نوع سلیقه ای که گردشگران برای سفر به ترکیه داشته باشند، کاپادوکیا از آن دست مقاصد توریستی است که به نوعی یک پکیج کامل محسوب می گردد. این منطقه از اماکن تاریخی گرفته تا موزه ها و حتی تفریحاتی مانند بالن سواری را در خود جای داده است. بله، کاپادوکیا از جمله مقاصدی است که در صورت بازدید از آن میتوان از یک مجموعه جذابیت شگفت انگیز در کنار هم لذت برد.

تاریخچه شهر

اگر بخواهیم دقیق تر به تاریخ کاپادوکیا بنگریم، باید بگویم که این منطقه در اوخر عصر برنز با نام هتی (Hatti) شناخته می شد و در آن زمان مرکز فرماندهی و قلمرو هتی ها بود. همچنین قدمت تمدن شهری و شهر سازی در کاپادوکیا به حدود قرن چهارم میلادی باز می گردد، زمانی که فواره های آتشفشانی در این منطقه منجر به شکل گیری مخروط هایی با نام توف tuff شد. به هر حال باد و آب نیز در طول این دوران نقش مهم و به سزایی در ایجاد کاپادوکیا داشتند و توف هایی مخروطی شکل را به وجود آوردند که امروزه ارتفاع برخی از آنها به حدود 40 متر میرسد و چشم همه را به خود خیره می کند. جالب است بدانید که این منطقه زمانی مرز میان ایرانی ها و یونانیان بوده و به دلیل اهمیت موقعیت سیاسی کاپادوکیا، شهری زیر زمینی و مخفی در این ناحیه شکل داده شد. شهری زیر زمینی که در ابتدا پناهگاهی برای مخفی شدن در برابر حملات احتمالی بیگانگان در آن زمان بود، امروزه تبدیل به یکی از جذابیت های گردشگری این ناحیه شده است.

جاذبه های گردشگری این شهر افسانه ای

کاپادوکیا، این منطقه شگفت انگیز به خاطر وجود جاذبه های گردشگری فراوان در دل خود همه روزه شاهد حضور گردشگران زیادی است که ازجای جای جهان وارد این شهر میشوند. به همین منظور ما هم به معرفی چند جاذبه مهم این منطقه می پردازیم.

گورمه

گورمه نام روستایی است که به عنوان یکی از زیباترین روستاهای جهان شناخته می گردد و همه روزه شاهد پرواز بالن ها در آسمان خود است. این روستا به خاطر برگزاری تور بالن سواری همه روزه گردشگران متعددی را در خود می بیند.

دره سرخ کاپادوکیا

دره سرخ کاپادوکیا که بین روستای گورمه و کاوسین قرار گرفته، صخره هایی به رنگ زرد، نارنجی و صورتی را در خود جای داده است. همچنین وجود کلیساهای پنهان شده در دل این صخره ها بر جذابیت این منطقه افزوده است.

شهر های زیرمینی

کایماکلی نام مشهور ترین شهر زیر زمینی است که قدمت آن به دوران بیزانس باز می گردد. این شهر که برای در امان ماندن در زمان هجوم و حملات اعراب ساخته شده، توسط تونل هایی به یکدیگر متصل می گردد و از هشت طبق تشکیل شده است.

معبد اسکی گوموسلر

معبد اسکی گوموسلر نیز یکی دیگر از جاذبه های زیبای این منطقه به شمار می آید. این معبد در 10 کیلومتری شهر نیجده قرار گرفته و آثار و نقوش آن به حدود قرن 11 میلادی باز می گردد.

بهترین زمان برای سفر به کاپادوکیا

به طور کلی کاپادوکیا آب و هوایی گرم و خشک در فصل تابستان و هوایی سرد در زمستان دارد. بنابراین اگر می خواهید از گرمای تابستان و سرمای زمستان در امان باشید، سفر در فصل بهار و پاییز را تجربه کنید. همچنین اگر عاشق دوچرخه سواری، اسکوتر یا حتی ماشین سواری در این منطقه هستید در شهر گورمه برای کرایه این وسایل اقدام کنید. بالن سواری نیز در کاپادوکیا از جمله تفریحاتی است که هیچ گاه از ذهنتان بیرون نخواهد رفت.

دسترسی به کاپادوکیا

کاپادوکیا در فاصله 283 کیلومتری جنوب شرقی آنکارا و در نزدیکی نوشهیر قرار گرفته است. برای دسترسی به این منطقه میتوان پروازی به شهر استانبول و از آنجا نیز پروازی به فرودگاه کیصری داشته باشید. این منطقه در نزدیکی شهر کیصری قرار گرفته که با تور کاپادوکیا می توان از تمامی جاذبه های آن دیدن کرد.

همانطور که اشاره کردیم، کشور ترکیه همه ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. کاپادوکیا نیز به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های توریستی این کشور، مقصد افرادی است که قصد تجربه ماجراجویی های تازه را دارند. برای همین پیشنهاد میکنیم که در صور سفر و خرید تور کاپادوکیا از جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد این منطقه شگفت انگیز حتما دیدن کنید.

0

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دلتابان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3256

به "کاپادوکیا شهر افسانه ای ترکیه Cappadocia" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاپادوکیا شهر افسانه ای ترکیه Cappadocia"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید