کیلومتر دستکاری شده خودرو را چگونه تشخیص دهیم؟

به گزارش مجله بای بلاگ، برای اینکه بدانیم کارکرد واقعی خودرویی که قصد خرید آن را داریم چقدر است، باید با راه تشخیص کیلومتر دستکاری شده خودرو آشنا شویم.

کیلومتر دستکاری شده خودرو را چگونه تشخیص دهیم؟

خبرنگاران - هنگام خرید یک خودرو، اولین چیزی که هر خریداری به آن توجه می نماید، اندازه کارکرد آن است؛ یعنی اصولا اولین سوالی که از فروشنده می گردد، اندازه کیلومتر تعداد است چرا که مسافت پیموده شده خودرو بر ارزش آن تأثیر می گذارد. مسافت پیموده شده نشان می دهد که باید برای خرید خودرو بیشتر هزینه کنیم یا خیر؟

این امر باعث می گردد دستکاری مسافت پیموده شده خودرو برای بعضی فروشندگان بسیار وسوسه انگیز باشد، زیرا آن ها می توانند سود حاصل از کم کار کرد بودن خودرو را به جیب بزنند. بعضی از نمایندگی های خودرو در کلاهبرداری هایی از این دست دستگیر شده اند.

تغییر مسافت پیموده شده خودرو آسان تر از همواره شده است و این امکان را می دهد که چنین کلاهبرداری هایی رواج پیدا نمایند. سود فروشنده به ضرر شما تبدیل می گردد، زیرا مالک خودرویی هستید گیر که آنطور که فکر می کنید خوب نیست و شاید صاحب آخر آن خود شما هستید.

بیایید مطمئن شویم که هرگز در چنین شرایطی قرار نمی گیریم. در اینجا چند مورد وجود دارد که یاری می نماید تا قربانی دست کاری کیلومتر تعداد خودرو نشویم.

راه تشخیص کیلومتر دستکاری شده خودرو

دستکاری کیلومتر تعداد چیست؟

مانند هر قسمت دیگر خودرو، مسافت پیموده شده شما هم می تواند دستکاری گردد. کلاهبرداران از زمان اختراع خودروها این موضوع را آغاز نموده اند. پیش از اینکه کیلومتر تعداد ها اتوماتیک شوند، می شد به صورت دستی اعداد را کاهش داد یا تنظیم مجدد کرد. کیلومترتعداد ها در حال حاضر دیجیتالی هستند و دستی ها در جاده ها کمتر دیده می شوند.

اما حتی دیجیتال شدن هم مانع از دستکاری کلاهبرداران در مسافت پیموده شده خودرو، پیش از فروش آن نشده است. کیلومتر تعداد های دیجیتالی خودرو را هم می توان با تغییر برد خودرو و ویرایش صفحه مسافت پیموده شده، برای خواندن هر عددی که وارد می کنید مثل ساعت به عقب برد.

برخلاف بعضی فیلم ها، کیلومتر تعداد خودرو شما بدون دستکاری نمی تواند به عقب برگردد. کاهش یا تغییر جهت مسافت پیموده شده خودرو می تواند باعث گردد خودرو طوری به نظر برسد که انگار کمتر از واقعیت استفاده شده و کلاهبرداران به این ترتیب ارزش مادی خودرو را افزایش می دهند. چگونه می توان کیلومتر تعداد را تنظیم کرد؟

معمولاً فرض بر این بود که با نصب کیلومتر تعداد مدرن، فرایند دستکاری کیلومتر تعداد رو به کاهش است. در حالیکه نتایج برعکس بوده است و در حقیقت، دستکاری کیلومتر تعداد دیجیتال در مقایسه با دستگاه های مکانیکی قدیمی آسان تر است.

گاهی اوقات افراد دستگاه را با کیلومتر تعداد موجود روی خودروهای دیگر عوض می نمایند. بعلاوه بعضی کیلومتر تعداد خودرو را ویرایش می نمایند.

در اینجا چند روش برای انجام این کار آمده است:

کیلومتر تعداد دیجیتال: با استفاده از دستگاهی که به پورت کامپیوتر خودرو شما وصل می گردد، افراد می توانند مسافت پیموده شده را طوری برنامه ریزی نمایند تا آنچه را که می خواهند نشان دهند.

پس از تنظیم مجدد سریع، خودرو کیلومترهایی را که در آن برنامه ریزی شده بود نشان می دهد. این دستگاه ها به طور شگفت انگیزی مقرون به صرفه و در دسترس هستند. بسیاری از دستگاه ها چند صد دلار فروخته می شوند. که می توانند سودی چند هزار دلاری داشته باشند.

راه تشخیص کیلومتر دستکاری شده خودرو

بعضی دیگر واحد سرعت سنج خودرو را بر می دارند، این کار به آن ها امکان می دهد تراشه حافظه جدیدی را جایگزین نمایند، که تمام مسافت های طی شده در طول عمر خودرو را ذخیره می نماید. آن ها می توانند با این روش برای تنظیم مسافت پیموده شده، کیلومتر تعداد خودرو را صفر نمایند و یا عدد مورد نظر خود را در کیلومتر تعداد قرار می دهند.

کیلومترتعداد آنالوگ: برای تغییر کیلومترتعداد های آنالوگ به تجهیزات خاصی احتیاج نیست، اما برای کم کردن مسافت طی شده به وسیله خودرو، دانش مکانیکی ضروری است، زیرا در ابتدا باید کیلومترتعداد و سپس صفحه جدا گردد و اعداد به صورت دستی کاهش پیدا نمایند.

روش دیگر این است که چرخ های عقب خودرو را روی پایه ای ایمن قرار دهید تا خودرو در جا کار کند و چرخ ها را در جهت معکوس بچرخانید. زمان بیشتری طول می کشد، اما این امر به آرامی اعداد مسافت پیموده شده در کیلومتر تعداد را کاهش می دهد.

هر دو روش نشانه هایی برای لو رفتن دارند، بعضی حتی ممکن است کمی واضح تر باشند و با کمی دقت می توان به این دستکاری پی برد.

در اینجا مواردی است که باید به آن ها توجه کنید که بسیار چرا مهم است

زمان تماشا علائم کم کردن اعداد کیلومترتعداد خودرو با کیلومتر تعداد های آنالوگ، هرگونه دستکاری فیزیکی این اقدام را آشکار می نماید. علامت های خراش، اثر انگشت زیر صفحه نمایش و پیچ های شل نشان می دهد که کیلومتر تعداد شما دستکاری شده است. خودروسازان بعضی از اقدامات حفاظتی را در کیلومترتعداد خود ایجاد کردند تا به مردم در خصوص دستکاری مسافت پیموده شده هشدار دهند.

برای بعضی از کیلومتر تعداد ها، این عدد پس از دستکاری هرگز و هرگز به درستی تنظیم نمی گردد. اگر متوجه شدید که اعداد کمی کج هستند، فاصله بین اعداد درست و صاف نیست یا خواندن آن ها سخت است، ممکن است کیلومتر تعداد شما دستکاری شده باشد. بعلاوه می توانید با ماشین رانندگی کنید و ببینید آیا اعداد افزایش پیدا می نماید یا خیر؛ راهی مطمئن برای اینکه ببینید کیلومترتعداد به هم خورده است یا خیر.

تشخیص کاهش اعداد کیلومتر تعداد دیجیتال سختتر از آنالوگ است، اما در این مورد هم می توان به چند نشانه توجه کرد. می توانید ببینید آیا فضای داخلی خودرو (فرمان، جایگاه راننده و الگوی روی ترمزها) با مسافت پیموده شده و سند خودرو مطابقت دارد یا خیر.

اما اگر وقت دارید، بهتر است پیش از خرید، یک نگاه حرفه ای به ظاهر و فنی خودرو داشته باشید. در حالی که در وسیله نقلیه هستید، می توانید نگاهی سریع به سایش و پارگی داشته باشید که نشان دهنده سن خودرو و تخمین تقریبی مسافت طی نموده آن است.

بعلاوه می توانید از این فرصت برای جستجوی برچسب های سرویس که مسافت پیموده شده خودرو را نشان می دهد، بهره ببرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: بیت ران
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8490

به "کیلومتر دستکاری شده خودرو را چگونه تشخیص دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیلومتر دستکاری شده خودرو را چگونه تشخیص دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید