15 مکان ممنوعه جهان که نمی توانیم از آنها بازدید کنیم، تصاویر

به گزارش مجله بای بلاگ، در پکن مکانی وجود دارد که شهر ممنوعه خوانده می گردد، اما شانس بازدید از این محوطه در مقایسه با بسیاری از مکان های ممنوعه جهان بسیار بیشتر است. در سراسر جهان مکان هایی وجود دارد که به دلایل مختلفی از دسترس عموم دور مانده اند. بعضی از آن ها به خاطر امنیت خود ما و بعضی دیگر به خاطر امنیت ساکنان آن ممنوع شده اند. در این میان مکان هایی نیز وجود دارند که تنها عده اندکی می توانند با درنظر دریافت تدابیر امنیتی شدید وارد آن ها شوند.

15 مکان ممنوعه جهان که نمی توانیم از آنها بازدید کنیم، تصاویر

بااین حال، تمامی این مکان های ممنوعه دنیا یک ویژگی مشترک دارند. صرف نظر از علاقه شما برای ملاقات، ورود به تمامی آن ها ممنوع است. این مقاله شما را با معروف ترین مکان های ممنوعه دنیا آشنا می نماید.

منطقه 51 - ایالات متحده

این پایگاه هوایی کاملاً محرمانه ارتش ایالات متحده در طول دوران خود محور بسیاری از نظریه های توطئه، به خصوص در خصوص موجودات فضایی، بوده است. تصور می گردد منطقه 51 که در جنوب صحرای نوادا با کوه ها احاطه شده، محلی برای آزمایش تسلیحات نظامی است.

بااین حال، علاقه مندان به بیگانگان (یوفوها) و موجودات فضایی نظر دیگری دارند؛ آن ها مدعی هستند که این پایگاه مکانی است که سفینه فضایی آسیب دیده بیگانگان در آن مخفی شده است. اگرچه این پایگاه هرگز به عنوان یک پایگاه مخفی معرفی نشده است، اما ورود به آن ممنوع بوده و تنها افراد با مجوز امنیتی قادر هستند پا به آن بگذارند. پایگاه فضایی مستقر در شمال این منطقه نیز کاملاً غیرقابل دسترس است و تمامی فعالیت ها در آن به شکل مخفیانه انجام می گردد. سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا در سال 2013 به طور رسمی از وجود چنین پایگاهی در کشور پرده برداشت.

مقبره کین شی هوانگ - چین

جنگجویانی سفالی از مقبره اولین امپراطور چین، کین شی هوانگ که در سال 210 پیش از میلاد درگذشت، محافظت می نمایند. این مقبره که در سال 1974 کشف شد، دنیا را با بیش از 2000 مجسمه منحصربه فرد در زیر خروارها خاک در بخش مرکزی چین حیرت زده کرد.

متخصصان باور دارند که احتمالاً تعداد این مجسمه ها بیش از 8,000 قطعه در اطراف مقبره اصلی باشد که هنوز کشف نشده اند. بااین حال، این مقبره هرگز نور خورشید را به خود نخواهد دید، زیرا دولت چین ترجیح می دهد به مقبره مردگان باستانی خود احترام بگذارد تا اینکه اینجا را تبدیل به جاذبه ای گردشگری کند.

خزانه مخفی - واتیکان

دیگر مکانی که در آن رازهای بسیاری نگهداری می گردد، خزانه مخفی واتیکان است. پاپ، بالاترین مقام رسمی واتیکان، مالکیت تمامی این خزانه ها را بر عهده دارد و پس از مرگش این وظیفه به پاپ بعدی می رسد. مسلماً بخشی از این خزانه به روی محققانی باز است که با گذر از تدابیر شدید امنیتی به این مکان دسترسی پیدا می نمایند، اما بخش دیگری از این خزانه همچنان محرمانه و دور از دسترس است.

در خزانه مخفی واتیکان اسناد تاریخی، کتاب هایی در خصوص زندگی پاپ ها و نامه های رسمی متعلق به قرن هشتم میلادی نگهداری می گردد. درخواست هنری هشتم برای باطل کردن ازدواج خود و نامه ای نوشته شده به دست ملکه ماری یکم از اسکاتلند، پیش از اعدام وی، بخشی از اسناد موجود در این خزانه هستند. تخمین زده می گردد که آرشیو مخفی واتیکان از 83 کیلومتر قفسه تشکیل شده باشد.

جزیره کیمادا گرانده - برزیل

شاید بتوان گفت که ممنوعیت ورود به ایها دا کیمادا گرانده (Ilha Da Queimada Grande) یا جزیره مارها اتفاق خوبی باشد، زیرا ساکنان آن چیزی شبیه به کابوس هستند.

این تکه خشکی برآمده در آن سوی سرزمین اصلی برزیل، به خاطر میزبانی از هزاران مار سمی، ازجمله گونه در معرض انقراض افعی سرنیزه ای طلایی، به جزیره مارها معروف است. تخمین زده می گردد که در هر مترمربع از این جزیره یک مار وجود دارد و تعداد مارها درمجموع به 43,000 عدد می رسد. این جزیره زمانی بخشی از سرزمین اصلی بود، اما بالا آمدن سطح آب باعث شد تا مارها دیگر راهی برای خروج از کیمادا گرانده نداشته باشند.

تنها افرادی که به این جزیره دسترسی دارند، گروه های تحقیقاتی هستند. یک فانوس دریایی که در سال 1909 در این جزیره ساخته شده بود، حالا به طور کاملاً اتوماتیک عمل می نماید و همچنان از آن برای راهنمایی کشتی ها استفاده می گردد.

پوولیا - ایتالیا

جزیره کوچک پُووِلیا (Poveglia) که بین ونیز و لیدو در شمال ایتالیا واقع شده، احتمالاً شاهد مرگ های بسیاری بر اثر طاعون نسبت به دیگر جزایر دنیا بوده است. پوولیا بعدها تبدیل به یک تیمارستان می گردد و عده ای معتقدند که یکی از دکترها بسیاری از بیماران و همکاران خود را به قتل می رساند. این جزیره در طول زمان به عنوان یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا، بدنام می گردد. دولت ایتالیا در سال 2014 پیشنهاد داد تا این جزیره برای یک دوره بلندمدت و با هدف ساخت وساز اجاره داده گردد، اما کسی حاضر به اجاره این مکان نشد. در حال حاضر، درهای این جزیره به روی بازدیدنمایندگان بسته است.

غارهای لاسکو - فرانسه

آثار هنری تماشایی موجود در غارهای لاسکو (Lascaux) که به باور بسیاری بیش از 17,000 سال قدمت دارند، در گذشته مقصدی حتمی برای بسیاری از مسافران کشور فرانسه بودند. بااین حال، به نظر می رسد سیل دائمی گردشگران به غارهای لاسکو در شمال غربی فرانسه، تأثیر بدی بر روی این نقاشی های عصر پارینه سنگی داشته است. پخش شدن نوعی قارچ در این غارها باعث شد مقامات ورود عموم به این مکان را کاملاً ممنوع نمایند. امروزه تنها شمار اندکی از دانشمندان اجازه ورود به این غارها برای چند روز در ماه به منظور تحقیقات را دارند.

جزیره سنتینل شاقتصادی - هند

جزیره سنتینل شاقتصادی (North Sentinel) در خلیج بنگال و به عنوان بخشی از جزایر اندامن و نیکوبار در هند، کاملاً از دسترس گردشگران به دور است. صخره های مرجانی اطراف جزیره نزدیک شدن به اینجا را سخت می نمایند، اما دلیل اصلی ممنوعیت ورود به سنتینل، وجود یکی از قدیمی ترین قبایل بومی در دنیا است.

بومیان سنتینل این جزیره را به عنوان خانه خود انتخاب نموده اند. این قبیله به لطف قانون وضع شده در سال 1956 برای محافظت از قبایل بومی، دارای مصونیت است و افراد عادی نمی توانند به سنتینل شاقتصادی سفر نمایند. در سال 2018 یک مبلغ آمریکایی که عمده سعی نموده بود خود را به این منطقه برساند، توسط یکی از اعضای قبیله کشته شد.

جزیره سورتسی - ایسلند

سورتسِی (Surtsey) یکی از جوان ترین جزایر کره زمین است که بین سال های 1963 تا 1967 بر اثر فوران آتش فشانی پدید آمد. این محوطه ثبت شده در فهرست میراث دنیای یونسکو در 32 کیلومتری جنوب سواحل ایسلند واقع شده و از زمان تولد خود به منظور رشد اکوسیستم طبیعی آن بدون دخالت های انسانی، مورد حفاظت قرار گرفته است. در این جزیره یک آزمایشگاه طبیعی وجود دارد که به دانشمندان یاری می نماید تا به تحقیق پیرامون شکل گیری طبیعی سکونتگاه ها در طول یک دوره زمانی بپردازند. ورود به این جزیره و اطراف آن کاملاً ممنوع است.

اتاق شماره 39 - کره شاقتصادی

اتاق شماره 39 به توصیف کِلی اولسن خبرنگار، یکی از مخفی ترین تشکیلات در رازآلودترین کشور دنیا است. گفته می گردد این اتاق که در اواخر دهه 1970 ساخته شد، در ساختمان حزب کارگر در پیونگ یانگ قرار گرفته است.

اگرچه به دلیل فعالیت های مخفی در این اتاق، اطلاعات رسمی زیادی در خصوص آن وجود ندارد، اما تصور می گردد که اینجا محلی برای جمع آوری پول از شرکت هایی است که به طور قانونی و غیرقانونی در بازارهایی چون جعل اسکناس، فروش طلا، مواد مخدر و اسلحه فعالیت دارند.

تخمین زده می گردد که این شبکه از شرکت های فعال در نقاط مختلف دنیا، سالانه 2 میلیارد دلار به کره شاقتصادی یاری اقتصادی می نمایند. حدس زده می گردد که اتاق 39 در پشت پرده جعل ماهرانه اسکناس های 100 دلاریِ چاپ شده در دهه های قبل باشد.

مخزن بذر اسوالبارد - نروژ

بسیاری از سازمان های بین المللی اقدام به تأسیس بانک های ژن سبز با هدف نگهداری از گونه های مختلف گیاهی نموده اند. بااین حال، بانک بذر اسوالبارد (Svalbard)، برنامه پشتیبان دنیای است و آخرین ملجأ و پناه انسان ها در زمانی است که اتفاقی ناگوار در آینده رخ دهد. در این بانک بذر گونه های مختلف از بذر گیاهان درست شبیه به یک صندوق امانات در بانک نگهداری می گردد. بذرها تحت شرایط دمایی کنترل شده قرار دارند و می توانند حتی 2000 سال بعد هم جوانه بزنند. این مکان 1000 مترمربعی در 1290 کیلومتری قطب شمال قرار گرفته است و با یک سامانه محافظتی پیشرفته اداره می گردد. تنها شمار اندکی از کارمندان این مخزن اجازه ورود به آن را دارند.

مخزن نگهداری از فرمول کوکاکولا - آتلانتا

جان پِمبِرتون، داروساز و شیمیدان آمریکایی، در سال 1886 فرمول یکی از سربه مهرترین محصولات تجاری دنیا را کشف کرد. شرکت کوکاکولا در سال 2011 تصمیم گرفت تا فرمول 125 ساله خود را از مخزن اصلی آن در بانک سان تراست (SunTrust) در مرکز آتلانتا به کارخانه خود و موزه آن به نام دنیای کوکاکولا منتقل کند.

اگرچه نمی توان به خود مخزن اصلی نگهداری فرمول دسترسی پیدا کرد، اما میهمانان و بازدیدنمایندگان همچنان اجازه دارند تا در کارخانه کوکاکولا، تحت شدیدترین تدابیر امنیتی، گشت بزنند. گفته می گردد تنها 3 نفر در کارخانه از فرمول واقعی کوکاکولا اطلاع دارند.

مژگوریه - روسیه

به باور بعضی، این شهر ممنوعه در جمهوری باشقیرستانِ روسیه محل نگهداری یک موشک هسته ای است. مژگوریه (Mezhgorye) در سال 1979 تأسیس شد و اطراف آن با دو گردان نیروی نظامی به منظور جلوگیری از ورود افراد به شهر محاصره شده است. این شهر از دو منطقه کوچک تشکیل شده که 23 کیلومتر از هم فاصله دارند. شایعات فراوانی در خصوص کاربرد این شهر وجود دارد، اما تا به امروز هیچ اشاره رسمی به کارکرد واقعی مژگوریه نشده است.

فورت ناکس - کنتاکی

آمریکایی ها ضرب المثلی با عنوان امن مثل فورت ناکس دارند و به نظر می رسد دلیل خوبی برای آن داشته باشند. مخزن فورت ناکس (Fort Knox) در ایالت کنتاکی میزبان عظیم ترین ذخایر طلای کشور است و بهتر از هر جای دیگری بر روی زمین محافظت می گردد. طبق شایعات، زمین های اطراف این مخزن با مین احاطه شده و خود ساختمان نیز با بتن مسلح به گرانیت و فولاد سخت ساخته شده است.

هیچ کس جز معدود کارکنان این مخزن اجازه ورود به فورت ناکس را ندارد. به علاوه هرکدام از کارمندان تنها به بخشی از این ساختمان دسترسی دارند و هیچ کس نمی تواند مستقیماً به مخزن طلای آن برود. فرانکلین روزولت تنها رئیس جمهور تاریخ آمریکاست که وارد این مخزن طلا شده است.

چرنوبیل - اوکراین

یکی از بدترین حوادث هسته ای در تاریخ در 26 آوریل 1986 در نزدیکی نیروگاه اتمی چرنوبیل در اوکراین رقم خورد. انفجار اولیه این نیروگاه موجب کشته شدن 28 نفر شد، اما نشت مواد رادیواکتیو و تشعشات آن تا به امروز موجب بیماری و سرطان بسیاری شده است. نمی توان تعداد دقیق افرادی که از این حادثه آسیب دیده اند را محاسبه کرد، اما کارشناسان تخمین زده اند که بین 9,000 تا یک میلیون نفر بر اثر تشعشات این انفجار جان خواهند باخت.

حتی دهه ها کوشش برای پاک سازی این منطقه نیز کافی نبوده و مدیر نیروگاه برق هسته ای چرنوبیل می گوید این مکان تا 25,000 سال دیگر هم برای زندگی انسان ها امن نیست.

دروازه پلوتو - ترکیه

در دوران باستان، مردم جرات نمی کردند وارد دروازه پلوتو یا همان دروازه جهنم در هیراپولیس (Hierapolis) ترکیه شوند؛ زیرا باور داشتند که اینجا مکانی بسیار خطرناک است. بر اساس نوشته های استرابو، تاریخ نگار یونان باستان، هیچ کسی زنده از این دروازه خارج نمی شد. او در یادداشت های خود می نویسد: پس از اینکه چند گنجشک را به سوی دروازه پلوتو پرواز دادم، آن ها به سرعت نفس های آخر خود را کشیدند و به زمین افتادند.

دانشمندان در سال 1965 راز مخوف بودن دروازه پلوتو را کشف کردند. آن ها پس از اندازه گیری سطح دی اکسید کربن این منطقه دریافتند که به هنگام شب و زمانی که دمای هوا کاهش می یابد، دی اکسید کربن موجود در این منطقه سنگین تر از هوا می گردد و چیزی شبیه به یک دریاچه را در پایین دروازه تشکیل می دهد. در هنگام سپیده دم، میزان دی اکسید کربن به بالاترین سطح خود می رسد و زندگی هر جنبنده در این نزدیکی ها به خطر می افتد. بااین حال، با گرم تر شدن هوا، اوضاع کمی بهتر می گردد، زیرا نور خورشید گاز دی اکسید کربن را پراکنده می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3147

به "15 مکان ممنوعه جهان که نمی توانیم از آنها بازدید کنیم، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 مکان ممنوعه جهان که نمی توانیم از آنها بازدید کنیم، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید