آمار فاجعه بار موزه های مهم دنیا در سال 2020

به گزارش مجله بای بلاگ، ایسنا/ این خبر پیرامون آمار فاجعه بار موزه های مهم دنیا در سال 2020 برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

آمار فاجعه بار موزه های مهم دنیا در سال 2020

قضیه چیست؟

موزه ها در سراسر جهان طی یک سال گذشته با سنگین ترین پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرده اند و شمار بازدیدکنندگان موزه ها از 230 میلیون نفر در سال 2019 به 54 میلیون نفر در 2020 نزول داشته که از کاهش 77 درصدی مراجعه کنندگان به موزه ها در این بازه زمانی حکایت دارد.

بررسی سالانه نشریه آرت نیوز پیپر که شامل 280 موزه مهم در سراسر جهان بوده است نشان می دهد این موزه ها در سال گذشته بطور متوسط 145 روز درهای خود را به روی مردم بسته اند.

موزه ملی چین که دومین موزه پربازدید جهان پس از لوور فرانسه است از ابتدای ژانویه برای سه ماه بطور کامل تعطیل شد و پس از آن با کاهش ظرفیت 90 درصدی بازگشایی شد و شمار بازدیدکنندگان از روزانه 30 هزار نفر به تنها سه هزار نفر کاهش یافت.

در اروپا، ایتالیا و فرانسه طولانی ترین مدت قرنطینه و محدودیت های مسافرتی شدیدتری را در مقایسه با سایر کشورها تجربه کردند که همین امر موجب افت چشمگیر فعالیت های گردشگری در این دو کشور نیز شد. به عنوان نمونه، براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، پاریس در سال گذشته تنها پنج درصد از ظرفیت گردشگری خود را دریافت کرد و سه موزه اصلی فرانسه شامل لوور، مرکز ملی هنری و فرهنگ ژرژ پمپیدو و موزه اورسی کاهش 73 درصدی را در جذب بازدیدکننده به ثبت رساندند و در مجموع از 16.5 میلیون بازدیدکننده در سال 2019 به 4.5 میلیون بازدیدکننده بسنده کردند.

موزه لوور گزارش داد در سال گذشته میلادی زیان حدود 90 میلیون یورویی را به سبب بحران جهانی کرونا متحمل شده است.

در بریتانیا نیز موزه ها بیش از نیمی از سال را تعطیل بودند و در مجموع کاهش 77 درصدی بازدیدکننده ها راتجربه کردند. همچنین موزه دل پرادو با تعطیلی 80 روزه در مجموع 78 درصد از مخاطبان خود را در مقایسه با سال گذشته آن از دست داد.

آمریکا که با بیش از نیم میلیون قربانی در صدر کشورها با بالاترین نرخ فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان واقع شده است، دارای قوانین و پروتکل های متفاوتی در ایالت های مختلف است و شرایط بازدید موزه ها با توجه به موقعیت جغرافیایی آنها متفاوت بوده است. بسیاری از موزه ها و گالری های هنری هنوز در کالیفرنیا تعطیل هستند. اما موزه کریستال بریج در آرکانزاس در ماه ژوئن بازگشایی شد. موزه گوگنهایم نیویورک نیز با 88 درصد کاهش مخاطبان، بیشترین سقوط را در مقایسه با آمار قبلی تجربه کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6823

به "آمار فاجعه بار موزه های مهم دنیا در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار فاجعه بار موزه های مهم دنیا در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید