آمریکا برای مذاکرات هواپیمایی با ایران مجوز جدید صادر کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، آمریکا به صدور یک مجوز عمومی اقدام نموده که به شهروندان آمریکایی اجازه می دهد برای فروش هواپیمای مسافربری و قطعات یدکی با ایران مذاکره نمایند. این مذاکرات به شرطی خواهد بود که با موافقت دفتر کنترل دارایی های خارجی انجام بگیرد. به همین دلیل پرسش و پاسخ های جدیدی که جی 9 تا جی 12 عنوان شده ، برای شرح دادن مجوز عمومی افزوده شده اند.

آمریکا برای مذاکرات هواپیمایی با ایران مجوز جدید صادر کرد

صدور مجوز عمومی ضروری بوده است، زیرا سیاست جدید یک مجوز برای فروش هواپیما و قطعات و همچنین مجوزی برای مذاکرات منتهی به فروش این محصولات را ایجاب می نماید.

دست کم یک شرکت متقاضی دریافت چنین مجوزی شده که دفتر کنترل دارایی های خارجی را بر آن داشت تا برای صدور یک مجوز عمومی و حذف فرایند سخت برای چنین درخواست هایی اقدام کند. با این همه این مجوز مذاکرات با اشخاصی را که همچنان در لیست سیاه قرار دارند، ممنوع نموده است.

حدود یک ماه قبل شرکت هواپیماسازی بویینگ از دولت آمریکا برای شروع مذاکرات تجاری با ایرلاین های ایرانی مجوز دریافت نموده است. بویینگ که آخرین بار با مجوز دولت، دستورالعمل های تعمیر و نگهداری برای شرکت های هواپیمایی ایرانی فراهم کرد، برای برقراری روابط تجاری طولانی مدت به دنبال دریافت مجوز از دولت آمریکا بود.

سخنگوی بویینگ در این باره اظهار نموده بود که این شرکت بر این نکته واقف است که شرایط در این منطقه پیچیده بوده و همیشه در حال تغییر است و به دنبال کردن دستورالعمل دولت آمریکا برای انجام تجارت با ایران ادامه می دهد.

در پی لغو تحریم های هسته ای شرکت اروپایی ایرباس در ژانویه با مقامات ایرانی برای فروش 127 هواپیمای جدید از هواپیماهای بدنه باریک گرفته تا هواپیماهای پهن پیکر دو طبقه توافق نامه امضا کرد. اندکی بعد شرکت ATR که جوینت ونچر میان ایرباس و فینمکانیکای ایتالیا است، اظهار داشت ایران ایر حداکثر 40 فروند هواپیمای توربوپراپ کوچک از این شرکت خریداری خواهد نمود. اما شهروندان و شرکت های آمریکایی به دلیل اینکه آمریکا همچنان سایر تحریم هایش علیه تهران را حفظ نموده است، اجازه تجارت با ایران را نیافته اند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5840

به "آمریکا برای مذاکرات هواپیمایی با ایران مجوز جدید صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای مذاکرات هواپیمایی با ایران مجوز جدید صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید