آمریکا موشک بالیستیک آزمایش کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، منابع خبری روز پنجشنبه از آزمایش یک فروند موشک بالیستیک زمین پایه و متعارف از یک پایگاه نیروی هوایی در ایالت کالیفرنیا خبر دادند.

آمریکا موشک بالیستیک آزمایش کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری امروز (پنجشنبه) گزارش داده اند وزارت دفاع آمریکا از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ، در ایالت کالیفرنیا یک موشک بالیستیک جدید آزمایش نموده است.

خبرنگار سی ان ان به نقل از پنتاگون نوشته وزارت دفاع آمریکا تقریباً ساعت 08:30 صبح پنجشنبه به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام (ساعت 16:30 به وقت گرینویچ/20:00 به وقت تهران) پرواز یک فروند موشک زمین پایه و متعارف را آزمایش نموده است. پنتاگون گفته در حال ارزیابی نتایج این آزمایش است.

وزارت دفاع آمریکا اردیبهشت ماه امسال هم از همین پایگاه نیروی هوایی اقدام به آزمایش موشک قاره پیمای مینوتمن 3 از کالیفرنیای جنوبی به سمت جزایر مارشال در اقیانوس آرام نموده بود.(جزئیات بیشتر)

پایگاه هوایی وندنبرگ یکی از پایگاه هایی است که وزارت دفاع آمریکا برای آزمایش سامانه های موشکی خود از آن استفاده می نمایند.

رسانه های محلی آمریکا ساعاتی قبل تر اخباری درباره احتمال انجام این آزمایش موشکی منتشر نموده اما نوشته اند زمان دقیق این آزمایش هنوز معین نیست.

پایگاهی به نام noozhawk نوشته یکی از دلایل معین نبودن زمان این آزمایش ممکن است به تصمیم آمریکا برای ساخت یک سلاح جدید بعد از خروج از معاهده موسوم به پیمان منع موشک های هسته ای میان برد (INF) با روسیه مربوط باشد.

رابرت کارور، از مقام های دفتر روابط عمومی وزارت دفاع آمریکا به این پایگاه خبری گفته است: ایالات متحده اواخر سال 2017 گفت در پاسخ به نقض معاهده INF از سوی روسیه، واشنگتن برنامه هایی را در زمینه تحقیق و توسعه موشک های متعارف و زمین پایه شروع خواهد نمود.

او اضافه نمود: وزارت دفاع آمریکا بعد از تعلیق تعهدات خود ذیل INF در فوریه 2019 فعالیت هایی در زمینه طراحی مفهومی موشک های کروز زمین پایه و موشک های بالیستیک شروع نموده است. این فعالیت ها قبلاً با تعهدات ما در این معاهده سازگار نبود.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 13

به "آمریکا موشک بالیستیک آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا موشک بالیستیک آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید