آیا شیائومی می 11 می تواند رقیب قدر گلکسی S21 باشد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، شیائومی اوایل سال 2021 از گوشی شیائومی می 11 به عنوان اولین پرچم دار مجهز به اسنپدراگون 888 خود رونمایی کرد. در وب سایت این شرکت آمده Mi 11 برای عاشقان فیلم طراحی شده. در واقع چه به تماشای فیلم علاقه دارید چه به ضبط ویدیو ، شیائومی معتقد است Mi 11 به لطف نمایشگر فوق العاده و دوربین های قدرتمندی که دارد به بهترین شکل ممکن نیازتان را برطرف خواهد کرد. اما ارزش های زیاد این گوشی صرفا در دوربین و نمایشگر خلاصه نمی شود. اما آیا فکر می کنید ویژگی های مثبت این محصول به قدری هست که کاربران اپل و سامسونگ را به خرید آن مجاب کند؟ در این مطلب به بررسی شیائومی می 11 می پردازیم تا ببینیم عملکرد شرکت چینی در ساخت پرچم داری قدرتمند برای سال 2021 چگونه بوده.

آیا شیائومی می 11 می تواند رقیب قدر گلکسی S21 باشد؟

شیائومی می 11 اولین پرچم داری است که در سال 2021 رونمایی شد. بنابراین باید آن را رقیبی جدی برای پرچم داران سری گلکسی S21 سامسونگ و همچنین کننده های قدرتمند اپل یعنی سری آیفون 12 بدانیم. شیائومی در طراحی این گوشی هر آنچه که در چنته داشت رو کرد. نه تنها از لحاظ ظاهری محصول بسیار زیبا و باکیفیتی را شاهد هستیم، بلکه از لحاظ مشخصات فنی نیز Mi 11 یکی از بهترین های بازار به حساب می آید. بنابراین آن دسته از کاربرانی که می خواهند بهترین تجربه از اندروید را داشته باشند، کننده شیائومی حتما می تواند یک گزینه ایده آل برای آن ها باشد.

در حال حاضر این گوشی تنها کننده شیائومی از سری Mi 11 به حساب می آید اما گفته می شود دو مدل لایت و اولترا نیز در دست ساخت قرار دارند. شیائومی اگرچه این گوشی را ابتدا تنها در بازار کشور چین عرضه کرده بود اما چند هفته پیش شاهد عرضه آن به بازار جهانی نیز بودیم که برای مدل 128 و 256 گیگابایتی آن به ترتیب 900 و 960 دلار نیز در نظر گرفته شده. اما می پردازیم به بررسی این گوشی.

طراحی

8.1 × 74.6 × 164.3 میلی متر و وزن 196 گرم برای مدل شیشه ای - 8.6 × 74.6 × 164.3 میلی متر و وزن 194 گرم برای مدل چرمی
دارای محافظ صفحه گوریلا گلس Victus - پنل پشتی شیشه ای از جنس گوریلا گلس 5 (مدل دیگر از جنس چرم) - فریم آلومینیومی
دارای حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر

در بخش طراحی، شیائومی می 11 را باید یکی از بهترین گوشی های سال 2021 تا به اینجای کار بدانیم. به نسبت نسل گذشته، این گوشی کمی باریک تر و سبک تر شده و نمای پشتی جذاب تری دارد. فریم دور گوشی از جنس آلومینیوم است و پشت گوشی نیز از شیشه بسیار مقاوم گوریلا گلس 5 ساخته شده. اما روی نمایشگر، شاهد استفاده از شیشه محافظ گوریلا گلس Victus هستیم که عملکرد بسیار خوبی در گوشی های جدید سامسونگ از خود به نمایش گذاشت. گوشه های فریم کمی خمیدگی دارند و همین موضوع باعث می شود گوشی در دست حس بسیار خوبی را به کاربر القا کند.

نمایشگر این گوشی اگرچه 6.81 اینچی است اما به لطف کاهش حواشی و همچنین نسبت تصویر 20:9، مشکل خاصی بابت کار کردن با آن نخواهید داشت. خصوصا اینکه شیائومی توانست وزن آن را کمتر از 200 گرم نگه دارد و این فوق العاده است. بنابراین نگه داشتن و کار کردن طولانی مدت با شیائومی می 11 اصلا دست شما را خسته نمی کند.

روی فریم سمت راست گوشی، کلیدهای پاور و کنترل صدا را شاهد هستیم که از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. روی فریم سمت چپ هیچ کلیدی مشاهده نمی شود. در عوض در بخش زیرین گوشی، شیار سیم کارت، بلندگو، پورت USB-C و یک میکروفون را شاهد هستیم. لازم به ذکر است این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی می کند اما شیائومی امکان افزایش ظرفیت حافظه داخلی از طریق کارت حافظه جانبی را در این گوشی حذف کرد.

در بخش بالایی گوشی نیز شاهد یک اسپیکر دیگر و میکروفون های بیشتر هستیم. Mi 11 از صدای استریو پشتیبانی می کند و اسپیکرهای آن هم توسط شرکت Harmon تنظیم شده اند. بنابراین از لحاظ شفافیت و وضوح صدا، عملکرد فوق العاده ای را از این گوشی شاهد خواهید بود. میزان بیس صدا هم کاملا مناسب است. به گونه ای که درون یک اتاق نسبتا کوچک، این اسپیکرها می توانند صدای بسیار واضحی را به گوشتان برسانند. حسگر اثر انگشت این گوشی هم درون نمایشگر تعبیه شده و سرعت و دقت بسیار بالایی هم دارد.

اما از این موارد که بگذریم، می رسیم به دوربین های این گوشی که اینبار در ماژولی کاملا جدید و با ترتیبی منحصر بفرد تعبیه شده اند. در رابطه با این ماژول باید اینطور گفت که دو دوربین درون یک ماژول بیضی شکل قرار گرفته اند که خود آن، بخشی از یک ماژول مربعی شکل بزرگ تر است که دوربین سوم و فلش LED را هم در بر می گیرد. اینکه این ماژول زیباست یا خیر کاملا به سلیقه کاربر بستگی دارد اما باید این را هم در نظر بگیریم که این روزها تقریبا تمام شرکت ها گوشی های پرچم دار و حتی میان رده خود را با دوربین هایی بیرون زده از سطح گوشی راهی بازار می کنند. بنابراین نمی توان خیلی به شیائومی بابت چنین طراحی خرده گرفت.

اگرچه در بخش طراحی، شیائومی می 11 یک گوشی بسیار فوق العاده است، اما نمی توانیم آن را بهترین گوشی بدانیم. چرا که دو نقطه ضعف در آن دیده می شود. اولین نکته این است که پنل پشتی از شیشه شفاف بهره می برد و به همین خاطر کاملا جاذب اثر انگشت است. این در حالی است که رقبایی چون گلکسی S21 اولترا از شیشه مات بهره می برند که زیبایی و مزیت خاص خود را دارد. از طرفی دیگر، این گوشی از استاندارد ضد آب IP68 هم بهره نمی برد. به این معنا که در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم نیست و این برای یک پرچم دار 900 دلاری یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می آید.

امتیاز: 4 از 5

نمایشگر

نمایشگر 6.81 اینچی از نوع AMOLED
وضوح تصویر 3200 × 1440 (+WQHD) - رفرش ریت 120 هرتز
تراکم پیکسلی 515 پیکسل بر هر اینچ
نسبت تصویر 20:9

آنچه که باعث می شود Mi 11 را به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال 2021 بدانیم، نه لزوما مشخصات سخت افزاری بلکه نمایشگر خارق العاده آن است. شیائومی برای این محصول از نمایشگر 6.81 اینچی از نوع AMOLED استفاده کرده که به صورت پیش فرض روی رفرش ریت 60 و وضوح +FHD تنظیم شده. اما کاربر می تواند آن را به وضوح +WQHD و رفرش ریت 120 هرتز نیز افزایش دهد.

برخلاف گوشی های سال گذشته سامسونگ، در اینجا کاربر می تواند در حالی که وضوح نمایشگر روی بیشترین حالت یعنی +WQHD قرار گرفته است، رفرش ریت را روی 120 هرتز قرار دهد و از این حیث، باید کننده شیائومی را بهتر از گلکسی S21 و مدل پلاس آن بدانیم. همچنین این گوشی در این حالت به نوعی از رفرش ریت متغیر هم بهره می برد که به خوبی گلکسی S21 اولترا نیست اما می تواند در دوام بیشتر باتری نقش به سزایی ایفا کند. میزان تغییر رفرش ریت در این گوشی بین 30 تا 120 هرتز است که بسته به نوع محتوایی که مشاهده می کنید تغییر می کند.

نمایشگر این گوشی از حدبیشتر روشنایی 1500 نیت برخوردار است که از این نظر باید آن را مشابه گلکسی S21 اولترا بدانیم. علاوه بر این، پشتیبانی از رنگ 10 بیتی، فناوری +HDR10 و پوشش رنگی DCI-PC از دیگر مشخصات نمایشگر شیائومی می 11 به حساب می آیند. نسبت کنتراست تصویر این نمایشگر هم به 5.000.000:1 می رسد و این یعنی اگر مشغول تماشای محتوای باکیفیت نظیر فیلم های HDR باشید، تصاویر به شکل فوق العاده درخشان و با کنتراست عالی برایتان به نمایش در خواهد آمد.

همچنین در این گوشی از فناوری super-resolution نیز استفاده شده که کیفیت محتوای SD را به HD و کیفیت محتوای HD را به +WQHD افزایش می دهد. به عبارتی دیگر، می توانید ویدیوهای قدیمی با کیفیت نسبتا پایین را با کیفیت بسیار خوبی در پرچم دار شیا ئومی مشاهده کنید. اگرچه کیفیت به شکل خارق العاده ای افزایش پیدا نمی کند اما می توان بهتر شدن آن را به وضوح مشاهده کرد.

در تنظیمات مربوط به نمایشگر این گوشی گزینه های زیادی را مشاهده خواهید کرد که از جمله مهم ترین آن می توان به حالت خواندن و نور خورشید برای ایجاد تعادل نور سفید اشاره کرد. این قابلیت در کنار سنسورهای 360 درجه تشخیص نور محیط می تواند تجربه بسیار خوبی از کار کردن با نمایشگر این گوشی در شرایط نوری گوناگون برایتان به ارمغان بیاورد. در مجموع باید عملکرد شیائومی را در استفاده از چنین نمایشگری برای Mi 11 تحسین برانگیز بدانیم.

امتیاز: 4.5 از 5

  • شیائومی جایگاه هواوی را در بازار گوشی موبایل اروپا تصاحب کرد

عملکرد سخت افزاری

پردازنده اسنپدراگون 888 - 5 نانومتری
گرافیک آدرنو 660
8/12 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 با سرعت 3200 مگاهرتز
128/256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1
مودم 5G X60
وای فای 6 - بلوتوث 5.2

با نگاهی به مشخصات فنی شیائومی می 11 روی کاغذ، انتظار داریم در عمل این گوشی بتواند دستورات ما را با بالاترین سرعت ممکن انجام دهد که اینگونه نیز هست. به لطف پردازنده بسیار قدرتمند اسنپدراگون 888 با لیتوگرافی 5 نانومتری و همچنین استفاده از 8/12 گیگابایت حافظه رم پرسرعت، برنامه یا بازی در سیستم عامل اندروید وجود ندارد که Mi 11 از پس اجرای سریع و راحت آن برنیاید. در بیشتر تست ها هم می بینیم که این محصول پا به پای رقبای قدرتمندی چون گلکسی S21 و آیفون 12 پیش می رود بنابراین نباید هیچ نگرانی از بابت قدرت سخت افزاری آن داشته باشید.

در انجام بازی هایی چون آسفالت 9، گوشی با هیچ مسئله ای روبرو نشد و با بالاترین سرعت و کیفیت ممکن بازی را اجرا کرد. بدون اینکه کوچک ترین لگ یا کندی در عملکرد آن حس شود. زمان پاسخ گویی این نمایشگر نیز 480 هرتز است به این معنا که فرامین لمسی کاربر با بالاترین سرعت ممکن به اجرا در می آیند تا بدین ترتیب تجربه انجام بازی ها روی این گوشی بسیار لذت بخش تر از برخی محصولات دیگر باشد.

شیائومی همچنین اپلیکیشن Game Turbo را نیز برای این گوشی در نظر گرفته که از لحاظ عملکرد، مشابه اپلیکیشن Gaming Center در گوشی های گیمینگ سری راگ ایسوس است. Game Turbo یکی از بهترین ابزارها برای مدیریت عملکرد گوشی حین انجام بازی است و کاربر می تواند با اعمال یک سری تغییرات در آن، عملکرد گوشی خود را در اجرای بازی بهبود ببخشد. بنابراین چه برای اهداف گیمینگ و چه برای استفاده معمولی، Mi 11 یک انتخاب کاملا درست و حرفه ای خواهد بود.

در بخش قابلیت های بی سیم، وای فای نسل 6، بلوتوث نسخه 5.2 و شبکه پرسرعت 5G را شاهد هستیم که البته از نوع فرکانس زیر 6 گیگاهرتز است و نه طول موج میلی متری که خب سرعت بالایی دارد و می تواند تمام نیازهای کاربران را در این زمینه مرتفع کند.

امتیاز: 4.5 از 5

باتری

باتری 4600 میلی آمپر ساعتی
شارژر سریع 55 واتی
پشتیبانی از فناوری شارژ بی سیم 50 واتی
پشتیبانی از فناوری شارژ معکوس 10 واتی

شیائومی به لطف رابط کاربری بهینه ای که دارد، در نگه داری شارژ هم یکی از بهترین شرکت های سازنده گوشی هوشمند به حساب می آید. در طول روز، علی رغم اجرای تست های سنگین بنچمارک، انجام بازی و استفاده از دوربین، شارژ گوشی باز هم به اتمام نرسید. به طور کلی گوشی توانست در استفاده معمولی، یک روز و نیم دوام داشته باشد و این برای بسیاری از پرچم دارهای امروزی عدد بسیار خوبی محسوب می شود.

البته به خاطر داشته باشید این نتیجه در صورتی حاصل شد که کیفیت نمایشگر روی +FHD و رفرش ریت آن روی 60 هرتز تنظیم شده بود. اگر بخواهید رفرش ریت را روی 120 هرتز و وضوح تصویر را هم روی +WQHD قرار دهید، به سختی می توانید یک روز را بدون شارژر سر کنید و این موضوع اصلا هم جای تعجبی ندارد.

نقطه قوت شیائومی می 11 در این بخش اما شارژر 55 واتی آن است که خوشبختانه در مدل های جهانی در تمام بسته بندی ها درون جعبه وجود دارد. بنابراین اگر نیاز داشته باشید که به سرعت گوشی خود را شارژ کنید، این شارژر می تواند در مدت زمان تنها 47 دقیقه، شارژ باتری را از 0 به 100 درصد برساند؛ قابلیت جذابی که در کمتر گوشی شاهد آن هستیم. لازم به ذکر است این محصول از فناوری شارژ معکوس هم پشتیبانی می کند اما سرعت آن به 10 وات محدود می شود که برای شارژ گجت های پوشیدنی باید کافی باشد.

شما عزیزان می توانید عملکرد شیائومی می 11 را در تست باتری در جدول زیر مشاهده کنید. (برگرفته از تست باتری وب سایت PhoneArena)

وب گردی (60 هرتز)10 ساعت و 40 دقیقه
وب گردی (120 هرتز)9 ساعت و 40 دقیقه
استریم ویدیو در یوتیوب6 ساعت و 38 دقیقه
انجام بازی (60 هرتز)10 ساعت و 17 دقیقه
انجام بازی (120 هرتز)7 ساعت و 33 دقیقه

امتیاز: 4 از 5

دوربین

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.85 - پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس اتوماتیک
دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
فلش LED دوگانه
قابلیت فیلم برداری در وضوح 8K با سرعت 24/30 فریم بر ثانیه - 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه - 1080P با سرعت 30/60/120/240 فریم بر ثانیه - پشتیبانی از فناوری +HDR10
دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 - قابلیت فیلم برداری در وضوح 1080P با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه و 720P با سرعت 120 فریم بر ثانیه

دوربین، یکی از بخش هایی است که شیائومی طی یکی دو سال اخیر بیشترین سرمایه گذاری را روی آن انجام داده و نتایج بسیار خوبی هم بدست آورد. همانطور که پیش تر اشاره شد، توانایی این محصول در ضبط ویدیو هایی باکیفیت و حرفه ای مثال زدنی است و این هدفی است که برای تحقق آن به سخت افزار قدرتمند در کنار نرم افزاری حرفه ای نیاز داریم که خوشبختانه Mi 11 از آن بهره می برد.

به عنوان دوربین اصلی این گوشی، یک سنسور 108 مگاپیکسلی را شاهد هستیم که از فناوری ترکیب پیکسلی 4 به 1 پشتیبانی می کند. به این معنا که خروجی آن، تصاویری با اندازه 27 مگاپیکسل هستند. دوربین سلفی نیز دقیقا از همین فناوری بهره می برد و خروجی تصاویر آن 5 مگاپیکسلی هستند.

در کنار دوربین اصلی اما یک دوربین فوق عریض و ماکرو را شاهد هستیم که شیائومی در این بخش کاملا کاربران خود را ناامید کرد. انتظار می رفت یک دوربین تله فوتو حتی با بزرگ نمایی اپتیکال 2 برابری در این گوشی به جای ماکرو حضور پیدا کند که خب متاسفانه اینطور نشد.

اما از لحاظ کیفیت عکاسی این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد. عکاسی در شرایط برفی کمی سخت است اما Mi 11 به خوبی توانست این شرایط را مدیریت کند و تصاویری ثبت کرد که دارای حدبیشتر میزان جزئیات و با کمترین نویز ممکن هستند. با این حال در نقاط تیره تر، عملکرد گوشی کمی افت پیدا کرد که می توانید این موضوع را از جزئیات از دست رفته پل به خوبی مشاهده کنید. این مشکل در رابطه با خط ریل هم وجود دارد که گویا دو خط مشکی در امتداد برف هستند.

اما در عکاسی از اجسام رنگارنگ، عملکرد شیائومی می 11 اندکی بهبود پیدا کرد. خصوصا اینکه در نمایش رنگ ها، بیشترین میزان دقت را در این محصول شاهد بودیم.

از لحاظ بزرگ نمایی، گوشی به عملکرد لنز دوربین اصلی خود متکی است و می تواند از 0.6 تا 30 برابر بزرگ نمایی داشته باشد. اما خب مادامی که بیش از 5 برابر بزرگ نمایی نکنید، تصاویر به بهترین شکل ممکن ثبت می شوند. چرا که در بزرگ نمایی 10 و 30 برابر، تصاویر عملا بدون استفاده و بسیار بی کیفیت خواهند بود.

دوربین سلفی اما بسیار باکیفیت است. اگر به تصاویر زیر نگاه کنید می بینید که هم پرتره و هم تصویر سلفی معمولی به شکل بسیار خوبی ثبت شده اند. اگرچه جزئیات پس زمینه به خاطر شرایط آب و هوایی خیلی خوب به نمایش درنیامده اما عملکرد گوشی در نمایش رنگ ها، پوست صورت و همچنین ایجاد جلوه بوکه بسیار عالی بود.

در حالت های مربوط به دوربین هم به گزینه های بسیار زیادی دسترسی خواهید داشت که از جمله مهم ترین آن ها می توان به حالت Pro، ویدیو، عکاسی، پرتره، حالت شب، ویدیو کوتاه، پانوراما، اسکن اسناد، حرکت آهسته، تایم لپس، ویدیو دوگانه و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که نرم افزار مورد نیاز برخی از این حالت ها روی گوشی نصب نیستند و با لمس آن ها، گوشی ابتدا به دانلود پیش نیاز آن می پردازد.

در بخش ویدیو هم گزینه ها و امکانات بسیار زیادی وجود دارد که در کنار توانایی این گوشی در ضبط ویدیو های 8K و 4K، می تواند نیاز حرفه ای کاربران در امر فیلم برداری را پوشش دهد. به صورت کلی، در بخش عکاسی و فیلم برداری، این محصول عملکرد بسیار خوبی دارد اما خب به نسبت رقبایی چون آیفون 12 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا با اختلاف در رده پایین تری قرار می گیرد. هرچند رقبای اصلی این گوشی، گلکسی S21/S21 پلاس و آیفون 12 هستند. شما عزیزان می توانید عملکرد Mi 11 را در فیلم برداری با تمام دوربین ها در زیر مشاهده کنید.

امتیاز: 3.5 از 5

نرم افزار

سیستم عامل اندروید 11
رابط کاربری MIUI 12

اندروید 11 به عنوان سیستم عامل پیش فرض شیائومی می 11 ایفای نقش می کند که در کنار رابط کاربری MIUI 12، تجربه بسیار لذت بخشی را از کار با گوشی اندرویدی برای کاربران به ارمغان می آورد. این نسخه از رابط کاربری شیائومی از هر لحاظ بهتر از نسخه 11 آن است که اگرچه هنوز همان ظاهر آشنای خود را حفظ کرده اما سبک تر، بهینه تر و پرامکانات تر شده. به گفته شیائومی، این گوشی باید در هفته های پیش رو به نسخه 12.5 رابط کاربری شرکت به روزرسانی شود که گفته می شود در راستای بهبود کلی رابط کاربری منتشر می شود.

امتیاز: 3.5 از 5

ارزش خرید در برابر رقبا

در محدوده قیمتی 900 دلار، شیائومی می 11 می تواند کننده های قدرتمند شرکت هایی چون سامسونگ را از لحاظ ارزش خرید به راحتی پشت سر بگذارد. این یعنی سامسونگ و سایر رقبا باید تلاش بیشتری در عرضه گوشی های پرچم دار مقرون به صرفه انجام دهند. خرید یک پرچم دار مجهز به اسنپدراگون 888 آن هم با این امکانات سخت افزاری و نرم افزاری با قیمت 900 دلار کاملا ارزش دارد.

در بین گوشی های سامسونگ، گلکسی S21 اولترا تنها محصولی است که می تواند این گوشی را از همه لحاظ از میان بردارد که خب به خاطر تفاوت قیمتی حدودا 500 دلاری، چنین امری کاملا طبیعی است. اما در مقایسه با دو مدل استاندارد و پلاس، به نظر می رسد Mi 11 کاملا دست بالا را داشته باشد.

در این محدوده قیمتی، آیفون 12 و آیفون 12 مینی موجود هستند اما آیفون ها دوربین بهتر و عملکرد سریع تری دارند. هرچند کننده های اپل را زمانی می توان یک گزینه در نظر گرفت که سیستم عامل برای کاربر گزینه مشخص کننده ای نباشد. در غیر این صورت بسته به سلیقه، هر دو گوشی فوق العاده هستند. در دنیای اندروید، شاید گوشی مورد انتظار وان پلاس 9 را بتوان رقیب اصلی Mi 11 دانست که قرار است اواخر اسفند ماه رونمایی شود.

امتیاز کل = 4.5 از 5

نقاط قوت

  • طراحی جذاب و چشم نواز
  • نمایشگر بسیار باکیفیت
  • عملکرد سخت افزاری عالی
  • بلندگوهای استریو قدرتمند
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • عملکرد معمولی دوربین ها (جز دوربین اصلی و سلفی)
  • عدم بهره مندی از استاندارد ضد آب
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • سیاست نامشخص در قبال آپدیت نرم افزاری

منبع: Android Authority ,PhoneArena ,XDA-Developers

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6363

به "آیا شیائومی می 11 می تواند رقیب قدر گلکسی S21 باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شیائومی می 11 می تواند رقیب قدر گلکسی S21 باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید