آیفون 13 پرو از آیفون 14 معمولی هم ضعیف تر است!

به گزارش مجله بای بلاگ، گجت نیوز نوشت: به ادعای طراح ارشد آیفون 14، نسخه معمولی این گوشی علیرغم استفاده از تراشه مشابه با آیفون 13 پرو عملکرد فنی بهتری ارائه می دهد. اما علت این امر چیست؟

آیفون 13 پرو از آیفون 14 معمولی هم ضعیف تر است!

مدیر ارشد طراحی آیفون در اپل معتقد است که نسخه پایه آیفون 14 قدرتمندتر از آیفون 13 پرو خواهد بود. این در حالی ست که هر دو گوشی مورد بحث از تراشه های A15 استفاده می نمایند.

این اظهارنظر در یک مصاحبه صورت گرفته است؛ مصاحبه ای که در آن طراح ارشد آیفون از تمامی مزایای نسل تازه آیفون در مقایسه با نسل قبلی سخن می گوید.

مقایسه مختصر دو نسل اخیر آیفون های اپل

اپل همیشه تمامی محصولات یک سری از گوشی هایش را به یک تراشه واحد مجهز نموده است. بنابراین از نسخه مینی آیفون گرفته تا پرو مکس از حیث توان پردازشی در یک سطح قرار داشتند و تفاوت ها تنها به قابلیت های دوربین و دیگر موارد محدود بود.

این روند سال گذشته تغییر کرد و اپل در مدل های پرو و پرو مکس آیفون 14 از تراشه های قدرتمندتر A16 استفاده کرد؛ در حالی که مدل های معمولی و پلاس به همان تراشه های A15 به کار رفته در سری آیفون 13 مجهز شدند.

به محض عرضه نسل 2022 آیفون ها آنالیز های گسترده ای بر روی تفاوت های آن ها انجام شد. نتیجه این بود که تراشه های A16 واقعا چندان قدرتمندتر از چیپست های A15 نبودند؛ به طوری که بسیاری افراد عقیده داشتند این چیپست ها باید واقعا A15+ نامیده می شدند!

در عین حال ادعای تازه طراح ارشد اپل حاکی از این است که حتی تراشه A15 سال جاری نیز در مقایسه با سال گذشته عملکرد بهتری خواهد داشت.

چرا آیفون 14 قدرتمندتر از آیفون 13 پرو است؟

ریچارد دینه، طراح ارشد آیفون در اپل، چندی پیش در مصاحبه با The Sydney Morning Herald علت عملکرد بهتر مدل های تازه آیفون در مقایسه با مدل های پروی پیشین را ملاحظات حرارتی و انتقال حرارت بهتر آن ها دانست.

او در این مصاحبه گفت که طراحی نسل تازه آیفون ها دستخوش تغییراتی مهم شده؛ به طوری که اکنون یک ساختار آلومینیومی مرکزی نقش شاکله سیستم انتقال حرارت را ایفا می نماید و باعث دفع بهتر حرارت از از سطح می گردد.

دیگر مزایای iPhone 14 بر iPhone 13

در ادامه این مصاحبه، طراح ارشد اپل بعلاوه به چندین علت دیگر برای ارتقا از آیفون 13 به آیفون 14 اشاره نمود.

او در این خصوص گفت: با وجود این که ممکن است سری گوشی های آیفون 13 و آیفون 14 در نگاه اول کاملا مشابه با یکدیگر به نظر برسند، اما نسل تازه دستخوش تغییرات گسترده ای در طراحی شده است. البته مزایای این طراحی تازه ممکن است در ابتدا چندان واضح نباشد؛ اما وزن کمتر، تعمیرپذیری مقرون به صرفه تر، سریع تر و راحت تر، در کنار عمر باتری بیشتر مهم ترین محاسن آیفون های تازه در مقایسه با نسل قبل هستند.

علاوه بر این، تیم طراحی آیفون 14 پیروز شد از از یک حسگر بزرگ تر دوربین استفاده کند که عملکرد آن در نور شب، نسبت به قبل ارتقای قابل توجهی یافته است. علاوه بر این، افزوده شدن یک حسگر تازه نور محیط نیز از دیگر بهبودهای نسل تازه آیفون در مقایسه با نسل قبل است.

دینه بعلاوه به این نکته هم اشاره نمود که در آیفون 14 برای نخستین بار از یک برد منطقی اصلی فشرده تر استفاده شده که باعث شده قطعات داخلی این گوشی ها در فضای کمتری جا شوند و تعمیر آن ها بسیار بهتر و سریع تر باشد.

گفتنی است که در تمامی آیفون های اخیر، برای دسترسی به برد دستگاه و قطعات داخلی آن احتیاج به برداشتن صفحه نمایش دستگاه بوده است. با این وجود در آیفون 14 می توان با برداشتن قاب شیشه ای پشتی به برد دستگاه و قطعات داخلی دسترسی پیدا کرد. این اتفاق باعث شده که تعمیرپذیری آیفون 14 بسیار ساده تر از قبل باشد و هزینه های مربوط به تعمیر تقریبا به نصف برسد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8897

به "آیفون 13 پرو از آیفون 14 معمولی هم ضعیف تر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 پرو از آیفون 14 معمولی هم ضعیف تر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید