اتوبوس های شهری از اول اردیبهشت فعالیت می نمایند

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/اردبیل رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری اردبیل گفت: اتوبوس های شهری از اول اردیبهشت ماه فعالیت خود را با رعایت موازین بهداشتی شروع می نمایند.

اتوبوس های شهری از اول اردیبهشت فعالیت می نمایند

رحیم سعیدی در تبادل نظر با خبرنگاران، اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا و با تشکیل کمیته پیشگیری از این بیماری در شهرداری اردبیل تهیه و توزیع محلول ضدعفونی نماینده، ماسک و دستکش بین رانندگان تاکسی و خط واحد نیز شروع شد که ما از همان روزهای نخستین با نظارت دقیق سعی کردیم تا تامین سلامت مردم را مدنظر قرار دهیم.

وی اظهار داشت: با تاکید شهردار اردبیل و تصمیمات کمیته پیشگیری از شیوع کرونا اقدامات و فعالیت ها با حساسیت بیشتر در حال اجرا است و امیدواریم با ادامه این فرایند و توجه به حفظ سلامت مردم بتوانیم از این برهه حساس نیز به سلامت عبور کنیم.

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری اردبیل اضافه کرد: این سازمان با تمام کادر پرتلاش و عوامل اجرایی خود روزانه کار جابجایی 500 هزار نفر را در سطح شهر انجام می دهد که به نظر می رسد در این امر باید پروتکل های بهداشتی و موازین مورد تاکید کمیته پیشگیری از کرونا مورد توجه قرار گیرد.

سعیدی توضیح داد: 6 هزار راننده تاکسی و اتوبوس با هدف حفظ سلامت مردم بسته های بهداشتی را در مراحل مختلف دریافت کردند به طوری که محلول گندزدا به میزان سه هزار و 500 لیتر ویژه سطوح بین رانندگان تاکسی و اتوبوس توزیع شده و این رقم تا 17 هزار و 500 لیتر محلول ضدعفونی نماینده در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه 4 هزار لیتر نیز مواد ضدعفونی نماینده بین رانندگان توزیع شده است، اضافه کرد: این رقم تا 12 هزار لیتر قابل افزایش است و به صورت مرتب این مواد در اختیار رانندگان قرار می گیرد تا زمینه برای حفظ سلامتی و تندرستی رانندگان و مسافران در تاکسی فراهم آید.

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری اردبیل از توزیع 8 هزار عدد دستکش در بین رانندگان وسایط نقلیه عمومی اطلاع داد و بیان نمود: در کنار توزیع این اقلام بنرها و پوسترهای هشداردهنده نیز در اتوبوس ها و اماکن عمومی توزیع شده تا عموم افراد جامعه با رعایت موازین مورد تاکید در رفت و آمد خود دقت لازم را داشته باشند.

سعیدی ادامه داد: به صورت روزانه این مواد در بین رانندگان تاکسی توزیع می گردد و در صورتی که افراد مریض احوال از تاکسی استفاده نمایند، رانندگان تاکسی موظفند به محض پیاده شدن فرد مشکوک تاکسی خود را گندزدایی نموده و نسبت به ضدعفونی کردن محیط اقدام کند.

وی اضافه کرد: قبل از عید و زمانی که اتوبوس های شهری فعالیت می کردند ما نسبت به شستشوی مرتب و روزانه این اتوبوس ها اقدام می کردیم که با توجه به شرایط حضور تجمیعی مردم در اتوبوس ها فعالیت آنها از اواخر سال گذشته ممنوع شده و قرار است از اول اردیبهشت ماه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اتوبوس ها فعالیت خود را از سربگیرند.

50 درصد ناوگان تاکسی ها فعال است

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری اردبیل اظهار کرد: 23 فروردین تنها به مدت یک روز اتوبوس های شهری فعالیت کردند که به دلیل عدم استقبال مردم و جابجایی کم مسافران با پیشنهاد خود صاحبان اتوبوس ها فعالیتشان لغو شد تا در این ایام پرخطر شاهد آسیبی به هموطنان نباشیم.

سعیدی اظهار داشت: عمده مسافران اتوبوس های شهری را دانش آموزان و کسبه و مراجعین به بازار تشکیل می دهند که با توجه به تعطیلی این مراکز فعالیت اتوبوس ها نیز از چندان استقبالی برخوردار نشد.

وی ادامه داد: حجم عمده ای از جابجایی مسافران شهری به گردن تاکسی ها افتاده ولی در این شرایط حساس

ما از بین 3 هزار و 557 دستگاه تاکسی تنها از ظرفیت نیمی از آنها استفاده می کنیم که در این زمینه نیز صاحبان تاکسی ها موظفند تمام موارد بهداشتی را رعایت نمایند.

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری اردبیل گفت: صاحبان تاکسی باید در جایگاه های عقب دو مسافر را سوار نمایند که اگر شهفرایندان تخلفی در این زمینه مشاهده کردند، می توانند با شماره تلفن 33818180 رسیدگی به شکایات سازمان اطلاع دهند.

سعیدی توضیح داد: ما هر چند به صورت مکانیزه نمی توانیم بحث کنترل و نظارت بر تاکسی ها را انجام دهیم اما گشت های سازمان در سطح شهر گزارش مستندی دارند که اغلب تاکسی ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نموده و نیمی از این خودروها در مسیرهای مختلف فعالیت می نمایند.

وی اظهار کرد: از 13 اسفندماه که فعالیت اتوبوس ها تعطیل شده با مساعدت و تاکید شهردار اردبیل در یک مرحله مبلغ 3 میلیون تومان یاری بلاعوض به حساب صاحبان اتوبوس های شخصی واریز شده و پرداختی مرحله بعد نیز تا 15 اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری اردبیل گفت: باجه های شارژ کارت بلیط اتوبوس ها نیز که مدتی است تعطیل شده با فعالیت اتوبوس های شهری خدمات خود را از سر خواهند گرفت تا شهفرایندان نسبت به شارژ کارت بلیط خود اقدام نمایند که در این ارتباط 14 نفر با یک شرکت خصوصی فعالیت می نمایند که در این ایام بیکاری می توانند از بیمه بیکاری بهره مند شوند.

سعیدی در خصوص سرویس مدارس و پرداخت حق و حقوق رانندگان نیز اظهار داشت: طبق قرارداد آموزش و پرورش موظف شده نسبت به پرداخت حق الزحمه آنها در این ایام کرونایی اقدام کند تا از این بابت صاحبان مینی بوس ها متضرر نشوند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1775

به "اتوبوس های شهری از اول اردیبهشت فعالیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس های شهری از اول اردیبهشت فعالیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید