احتمال برد بایدن قوت گرفت

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران : رسانه های آمریکایی دقایقی پس از اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اقدام به توقف در اعلام شمارش آرا در هفت ایالت باقی مانده کردند، اکنون با چرخش آرا در بعضی از ایالت هایی که هنوز آرا نهایی آنها اعلام نشده است، احتمال برد بایدن قوت گرفت.

احتمال برد بایدن قوت گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: ترامپ بامداد امروز و پس از آن که شبکه های اجتماعی توئیتر و فیس بوک اقدام به کنترل شدید روی پیغام های وی مبنی بر پیش بودن در انتخابات کردند و شبکه خبری سی ان ان و دیگر رسانه های آمریکایی ضمن بی اساس خواندن ادعای ترامپ از نگرانی احتمالی وی در تغییر احتمالی آرای انتخاباتی در ایالت های که وی گمان پیش بودن از رقیب دموکرات خود را دارد، اشاره کردند.

نتایج نهایی در ایالت های میشیگان، ویسکانسین، جرجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، نوادا و آلاسکا هنوز اعلام نشده است و رسانه های آمریکایی از به تعویق افتادن اعلام نهایی این نتایج به روز دوم خبر می دهند.

ترامپ که تا پیش از این در ایالت های نوادا، ویسکانسین و میشیگان از رقیب دموکرات خود پیشتاز بود، اکنون شاهد چرخش آرا در این سه ایالت به سود بایدن است.

آرای ایالت پنسیلوانیا که به علت دارا بودن 20 رای الکترال از اهمیت خاصی برخوردار است، اما همچنان 64درصد آرا شمارش شده است، فرماندار این ایالت از شمارش یک میلیون ارای پستی خبر داده بود، ترامپ تا به امروز در ایالت نسبت به بایدن پیشتاز است.

تا این لحظه و بنا به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، جو بایدن و دونالد ترامپ هریک تا به امروز به ترتیب 238 و 213 آرای الکترال را به خود اختصاص داده اند و هیچ یک تا این لحظه پیروز به کسب حد نصاب 270 رای الکترال نشده است.

چنانچه شرایط شمارش آرا به همین منوال در دو ایالت میشیگان و ویسکانسین پیش رود که البته رقابتی تنگاتنگ و از آرایی شکننده برخورد است، چرخش آرای دیگری در سایر ایالت های باقی مانده به نفع بایدن صورت نگیرد، با احتساب 10 آرای الکترال ایالت ویسکانسین، 16 آرای الکترال ایالت میشیگان و شش آرای الکترال ایالت نوادا که بایدن در ابتدا دراین ایالت به شدت از ترامپ عقب بود اما حال وی در این ایالت پیشتاز است، مجموع آرای الکترال بایدن دقیقا به حد نصاب 270 رای الکترال خواهد رسید.

ترامپ نیز حتی چنانچه بتواند در ایالت های باقی مانده همچون پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جرجیا و آلاسکا که همچنان وی در آنها تا به امروز پیشتاز است، برنده گردد آنگاه با توجه به آرای الکترال این ایالت ها که به ترتیب، 20، 15، 16و 3 آرای الکترال است درمجموع خواهد توانست 267 رای الکترال بدست آورد که سه رای از حد نصاب 270 رای الکترال برای تضمین پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، کم خواهد داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4838

به "احتمال برد بایدن قوت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال برد بایدن قوت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید