اُمیکرون در کشور دیده نشده است

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیماری کرونا اُمیکرون تا به امروز در کشور دیده نشده است.

اُمیکرون در کشور دیده نشده است

به گزارش خبرنگاران از ساری،دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه ستاد استانی کرونا، گفت: گزارشی از افراد مبتلا به اُمیکرون تا به امروز در کشور و استان شناسایی نشده و این نوع ویروس دارای جهش خیلی بالا است.

او با بیان اینکه فقط سه شهرستان گلوگاه، نور و رامسر در شرایط زرد و بقیه شهر ها در شرایط آبی هستند، گفت: افراد واکسن نزده و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی مهمترین مواردی هست که موجب می گردد فرد مقابل به این سویه کرونا مبتلا شوند.

دکتر موسوی با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل ها نسبت به گذشته در سطح استان کمتر شده، گفت: این عادی انگاری ها زمینه ساز شیوع موج دیگر کرونا در آینده در سطح استان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیش از 96 درصد دانش آموزان استان دُز اول واکسن خود را دریافت و بیش از 80 درصد دانش آموزان هر دو دُز واکسن خود را تزریق کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 72درصد جمعیت زیر مجموعه این دانشگاه هر دو دُز واکسن خود را دریافت کردند، گفت: 10درصد افراد بالای 60سال زیرمجموعه این دانشگاه دُز سوم واکسن خود را تزریق کردند.

دکتر عمادی با اشاره به اینکه امیکرون در ژن ها و کشور های مختلف رفتار بالینی متفاوتی دارد، گفت: کرونا در افراد با نقص جسمی تغییر رفتار و جهش می نماید.

حسینی پور استاندار مازندران در ستاد کرونای استان با اشاره به اینکه شرایط مازندران در مقایسه با سطح کشور مطلوب است، گفت: این شرایط مطلوب نباید با سهل انگاری و عادی انگاری تغییر کند.

او با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل ها باید همچنان مورد توجه مردم قرار گیرد گفت: بعضی از مدارس فعالیت خود را آغاز کردند و مسئولان مربوطه باید به سلامت دانش آموزان توجه نمایند.

حسینی پور گفت: اگر شیوه نامه ها در اماکنی که تجمع مردمی را به همراه دارد رعایت نگردد باید از سوی فرمانداران در شهر ها رصد و اقدامات مناسب انجام گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه از لحاظ موجودی واکسن در سطح کشور هیچ گونه کمبودی وجود ندارد، گفت: توصیه می کنیم برای ایمنی سلامت در جامعه افراد به جامانده واکسن خود را تزریق نمایند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8607

به "اُمیکرون در کشور دیده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اُمیکرون در کشور دیده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید