انجام بازی ویدیویی با دستکش هوشمند

به گزارش مجله بای بلاگ، محققان دانشگاه ملی سنگاپور در مطالعه اخیرشان پیروز به توسعه یک دستکش بازی هوشمند شده اند که کاربران با پوشیدن آن می توانند انبوهی از فرامین کنترلی را صرفا با حرکت دست خود صادر کنند.

انجام بازی ویدیویی با دستکش هوشمند

اکنون تیمی از محققان سنگاپوری به سرپرستی پروفسورلیم چی تک(Lim Chwee Teck) دستکش هوشمندی بنام InfinityGlove ساخته اند که به کاربران امکان می دهد که انواع فرامین کنترل کننده بازی را با حرکات ساده دست خود صادر کنند.

کاربران توسط این دستکش هوشمند به راحتی می توانند انگشت اشاره خود را خم کنند تا شلیک کنند و مچ دست خود را در جهت عقربه های ساعت بچرخانند تا به جلو بروند. در حالی که مفهوم کنترل یک بازی با استفاده از دست جدید نیست، مسائل اصلی همیشه وزن و انعطاف پذیری این دستکش های هوشمند بوده است.

نسل فعلی کنترل کننده های از نوع دستکش هوشمند موجود در بازار معمولاً حجیم و سفت هستند زیرا مجهز به حسگرهای معمولی هستند که این موضوع بر عملکرد و وزن آنها تاثیر می گذارد.

دستکش InfinityGlove مجهز به حسگرهای ریز نازک و بسیار حساس میکروفیبر است که این موضوع سبب سبک شدن وزن و انعطاف پذیری بالای این دستکش هوشمند می شود. این حسگرها نه تنها سبک و دقیق هستند، بلکه نقش سیم ها را نیز انجام می دهند. بنابراین عمل و استفاده از آنها به صورت بیسیم است. در حال حاضر نمونه اولیه این دستکش حدود 40 گرم وزن دارد و انعطاف پذیر و راحت است.

هر دستکش InfinityGlove شامل پنج حسگر رشته مانند برای هر انگشت است. این شبکه از حسگرها می توانند با نرم افزار بازی ارتباط برقرار کنند تا حالات دقیق سه بعدی یک دست متحرک را تولید کنند. حرکات مختلفی که توسط دست کاربر ایجاد می شود، در ورودی های خاصی که در یک کنترل کننده معمولی یافت می شوند، نقشه برداری می شوند. تا به امروز محققان در کل 11 ورودی و دستور را نقشه برداری کرده اند که به کاربران امکان می دهد بازی هایی مانند بتل فیلد 5(Battlefield V) را انجام دهند.

کاربرد این فناوری حسگر میکرو فیبر این است که دستکش را قادر می سازد تا حرکات انگشت را به طور دقیق برای تعامل انسان و ماشین نقشه برداری کند. این حسگر از یک میکرو فیبر لاستیکی نازک و کششی تشکیل شده است که ضخامت آن تقریباً به اندازه ضخامت رشته موهای انسان است و از یک فلز مایع رسانا پر شده است. جریان الکتریکی کوچکی از طریق فلز مایع رسانا جریان می یابد و یک سیگنال خوان الکتریکی ایجاد می کند که هنگام خم شدن فیبرها و جابجایی فلز مایع تغییر می کند. این حسگر میکرو فیبر در سال 2017 توسط همین محققان توسعه یافته و قبلاً برای اندازه گیری ضربان قلب و فشار بانداژ(bandage pressure) مورد استفاده قرار گرفته بود، اما آنها با توسعه قابلیت های آن اکنون از آن برای دستکش هوشمند استفاده کرده اند. دستکش InfinityGlove می تواند به صورت بی سیم به رایانه نیز متصل شود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3813

به "انجام بازی ویدیویی با دستکش هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام بازی ویدیویی با دستکش هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید