انسان می تواند از سفر به درون یک کرم چاله جان سالم به در ببرد

به گزارش مجله بای بلاگ، دانشمندان می گویند با توجه به نتایج جدید مطالعات آنها، انسان ها می توانند در سفر به درون یک کرم چاله زنده بمانند.

انسان می تواند از سفر به درون یک کرم چاله جان سالم به در ببرد

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، با توجه به عمر کوتاه انسان و پهناوری جهان هستی، حرکت سریعتر از سرعت نور ممکن است یکی از راه های سفر به اعماق جهان باشد، اما ممکن است بتوانیم این کار را تنها در عرض یک ثانیه انجام دهیم و مسافت های غیر قابل درکی را به یک باره به وسیله یک کرم چاله طی کنیم.

بر اساس چندین مطالعه جدید که در مجله Physical Review Letters منتشر شده، تعیین شده است که انسان می تواند در واقع از این سفر جان سالم به در ببرد.

اغلب افراد علاقه مند به جهانی علم یا حتی سینما با کرم چاله ها آشنایی نسبی دارند، جایی که کرم چاله ها گوشه های دور کهکشان را به وسیله یک درگاه میان بُعدی به هم متصل می کنند که بافت فضا و زمان را خم می کند و موجب پیمایش یک جهت فوق العاده زیاد در کمترین زمان ممکن می شود. اما همانطور که حدس می زنید، هیچ کس تا به امروز یک کرم چاله را ندیده است.

بدتر از آن، این پدیده فرضی با مسائل نظری در فیزیک مانند سقوط و فروپاشی گرانشی روبرو است. به زبان ساده، اگر کرم چاله وجود داشته باشد، ماده معمولی مانع از انتقال از یک دهانه یا روزنه به روزنه ای دیگر می شود.

اگرچه برخی از نظریه پردازان فکر می کنند برای باز کردن این دروازه های کیهانی می توان چاره ای اندیشید و مثلا از ماده بیگانه (exotic matter) استفاده کرد.

با این حال به گفته خوزه بلازکوئز سالسدو از دانشگاه کامپلوتنس مادرید و همکارانش، ما ممکن است این کار را بدون داشتن ماده بیگانه انجام دهیم. محققان این ماده را متشکل از فرمیون ها می دانند که یک واحد بنیادی از ماده است.

سالسدو در مطالعه خود گفت که اگر بتوانیم بار و جرم فرمیون ها را تغییر دهیم، ممکن است یک کرم چاله قابل عبور ایجاد کنیم. اما این تنها در صورتی می تواند کارایی داشته باشد که نسبت بار کل به جرم کل درون کرم چاله بزرگتر از حد نظری دیگری باشد که توسط سیاه چاله ها معین می شود.

البته اشکالات مهم دیگری هم وجود دارد. مثلا چنین کرم چاله هایی در ابعاد میکروسکوپی هستند، این بدان معناست که حتی سخت ترین تمرینات ورزشی نیز نمی تواند باعث لاغری انسان در حدی شود که برای این سفر مناسب شود.

با این حال، خوان مالدسینا از انستیتوی مطالعات پیشرفته در نیوجرسی و الکسی مایلخین از دانشگاه پرینستون ممکن است راهی برای آن داشته باشند. آنها در مقاله دوم توضیح داده اند که یک انسان می تواند قادر به عبور از کل کهکشان راه شیری در کمتر از یک ثانیه شود.

از همه مهم تر، حداکثر نیروی شتاب از 20 گرم تجاوز نمی کند و به طرز باورنکردنی، مسافر یک کرم چاله فقط یک ثانیه را در سفر از یک طرف کرم چاله به طرف دیگر آن تجربه می کند. این در حالی است که خارج از کرم چاله هزاران سال طی این یک ثانیه می گذرد.

این کار به چندین دلیل قابل توجه است که مهم ترین آنها در گسترش تهدیدهای جسمی برای انسان در کره زمین است.

مثلا اگر در اواخر سال 2019 می دانستید که چه چیزی در سال 2020 منتظر شماست و یک کرم چاله فعال هم در دسترس بود، آیا واقعاً تصمیم نمی گرفتید که یک سال مصیبت بار را رد کنید؟ البته خب هنوز کسی نمی داند سال 2021 بهتر از 2020 است یا نه.

چه می شد اگر می توانستید از درون یک کرم چاله سفر کنید و زمین را هزاران سال و سال های نوری بی شماری پشت سر بگذارید؟ ممکن است عجیب به نظر برسد، اما روزی در آینده ای دور، غیرممکن نیست که انسان بتواند از یک کرم چاله برای فرار از سختی های بزرگ استفاده کند یا حتی گونه های در حال انقراض را به وسیله آن از نابودی حفظ کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6470

به "انسان می تواند از سفر به درون یک کرم چاله جان سالم به در ببرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسان می تواند از سفر به درون یک کرم چاله جان سالم به در ببرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید