اولتیماتوم اتحادیه اروپا به اپل و دیگران

به گزارش مجله بای بلاگ، دیجیاتو نوشت: بسیاری از دستگاه های الکترونیکی از جمله آیفون ها که در اتحادیه اروپا فروخته می شوند، باید از 28 دسامبر 2024 (8 دی ماه 1403) پورت USB-C داشته باشند.

اولتیماتوم اتحادیه اروپا به اپل و دیگران

اتحادیه اروپا در مجله رسمی اش دستورالعمل شارژر مشترک را منتشر کرد که طی آن، تمام گوشی های هوشمند از جمله آیفون ها، تبلت ها، دوربین ها، هدفون ها، ایربادها، کنسول های بازی دستی، اسپیکرهای قابل حمل، کتابخوان های الکترونیکی، ماوس و کیبورد و سیستم های ناوبری قابل حمل که در این منطقه به فروش می رسند، باید از تاریخ 28 دسامبر 2024 (8 دی ماه 1403) دارای پورت USB-C باشند.

طبق دستورالعمل نو اتحادیه اروپا، اگر سرعت شارژ این دستگاه ها بالاتر از 15 وات باشد، باید از ویژگی USB Power Delivery پشتیبانی نمایند.

اپل باید آیفون ها را به USB-C مجهز کند

قانون نو اتحادیه اروپا بیش از هر شرکتی، اپل را تحت تأثیر قرار می دهد. در حالی که بسیاری از شرکت های اندرویدی برای محصولات خود به سراغ پورت USB-C رفته اند، اپل هنوز از این پورت برای آیفون ها استفاده ننموده است. البته در حال حاضر تمام آیپدهای نو اپل از این پورت بهره می برند.

باید به این موضوع اشاره کنیم که قانون نو تنها مربوط به شارژ سیمی می گردد و ارتباطی با شارژ بی سیم ندارد. بنابراین اپل می تواند به جای استفاده از USB-C، به طور کلی تمام پورت ها را از آیفون های آینده اش حذف کند و تنها به شارژ بی سیم اکتفا کند. در این صورت از هیچ قانونی سرپیچی نمی کند و البته مدتی می گردد که شایعات از امکان توسعه چنین آیفونی خبر می دهند.

اگرچه طبق قانونی نو اپل فعلاً زمان کافی برای فراوری آیفون با پورت لایتنینگ دارد، اما طبق شایعات از سال آینده میلادی آیفون ها هم به پورت USB-C مجهز می شوند. البته اپل ماه گذشته میلادی رسماً تأیید نموده بود که مجبور به پیروی از قانون خواهد بود و USB-C به آیفون ها می آید.

قانون اتحادیه اروپا از سال 2026 یا بطور دقیق از 28 آوریل 2026 (8 اردیبهشت ماه 1405)، لپ تاپ ها را هدف قرار می دهد و باید آن ها به USB-C مجهز شوند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید تا 28 دسامبر 2023 (7 دی ماه 1402)، قوانین و آیین نامه های مربوط به پیروی از دستورالعمل نو را منتشر نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8862

به "اولتیماتوم اتحادیه اروپا به اپل و دیگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولتیماتوم اتحادیه اروپا به اپل و دیگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید