برترین بازی هایی که می توانید روی مرورگر وب خود بازی کنید

به گزارش مجله بای بلاگ، منظره بازی هایی که روی مرورگرهای وب اجرا می شوند از زمان مرگ فلش (Flash) دچار تغییرات چشمگیری شده است، اما هنوز بازی های فراوان بدون احتیاج به دانلودی وجود دارند که شما را چند ساعتی مشغول و سرگرم نمایند. در این حالت مجبور نیستید فضای ارزشمند درایو خود را فدا کنید یا به یک کامپیوتر گیمینگ احتیاج داشته باشید تا مدت کوتاهی بین کلاس هایتان یا جلسات اداری سرگرم شوید. بازی های عالی بی شماری وجود دارند که می توانید بر روی هر نوع سیستم و فقط با یک مرورگر وب آنها را اجرا کنید. این بازی ها شاید جدیدترین و برترین گرافیک و جلوه های بصری را نداشته باشند اما از نظر تفریح چیزی از سایر رقیبان خود کم ندارند.

برترین بازی هایی که می توانید روی مرورگر وب خود بازی کنید

بازی های مرورگر تقریباً نیاز به هیچ چیز خاصی ندارند اما بی شک بازی ای برای هر نوع سلیقه ای در میانشان پیدا می گردد. نه تنها بازی های مرورگری چندنفره زیادی ساخته شده اند بلکه بسیاری از بازی های تک نفرهٔ این ژانر به قدری به محبوبیت رسیدند که به صورت بازی کامل ساخته و منتشر شدند.

بازی های تک نفره

Cookie Clicker

سازنده: Orteil

لینک بازی Cookie Clicker

این بازی را اکنون می گردد بر روی استیم تجربه کرد اما نسخهٔ مرورگر آن به اندازه ای خوب بود که برای سالیان سال رویدادی مهم تلقی می شد. اگر در طول دهه گذشته بازی کلیکی را انجام داده باشید می دانید که چطور باید این دست بازی ها را تجربه کنید: بر روی کلوچه کلیک کنید سپس از این کلوچه ها برای خرید آیتم های دیگر مثل مادربزرگ ها و کارخانه ها برای پخت کلوچه ها بهره ببرید.

Dungeon Crawl: Stone Soup

سازنده: DCSS Devteam

لینک بازی Dungeon Crawl Stone Soup

بازی ای که ابتدا برای آغاز مجدد پروسهٔ ساخت Dungeon Crawl خلق شده بود، Stone Soup اکنون یک دنبالهٔ متن باز است. با ترکیب صفحهٔ مشبک و قابلیت انجام بازی به وسیله مرورگر در هر کجای دنیا، یکی از بزرگ ترین و عمیق ترین بازی های سنتی روگ لایک در هر ساعت از روز در دسترس قرار گرفته است. هر بار که شما در مسیر به دست آوردن Orb of Zot قدم می گذارید شاهد تجربه ای نو و تازه از ترکیب سی گونه، بیست و پنج کلاس و منظره همیشه در حال تغییر این سیاه چال خواهید بود.

Fallen London

سازنده: Failbetter Games

لینک بازی Fallen London

Fallen London یک بازی با قدمت داستان محور مرورگر است که پیش از بازی های Sunless Seas و Sunless Skies در دنیا این دو بازی عرضه شد. علی رغم انتشار دو بازی پولی، سازندگان هنوز برای Fallen London محتویات نو ارائه می نمایند و اخیراً نقشه بازی را نیز را آپدیت نموده اند. شما در نقش تازه واردی به دنیا خلاف کاری لندن قرار می گیرد که مأموریت هایی را قبول می نماید تا بتواند از اسرار شهر پرده بردارد.

A Dark Room

سازنده: Doublespeak Games

لینک بازی A Dark Room

A Dark Room به صورت یک بازی کلیکی آغاز می گردد اما به سرعت تبدیل به یک ماجراجویی استراتژیک می گردد که شما به طور هم زمان با دشمنان مبارزه نموده تا بتوانید شهر پسا آخرالزمانی که در آن ساکن هستید را سروسامان ببخشید. شما باید منابع شهر خود را مدیریت کنید تا بتوانید بهتر شخصیتتان را برای مأموریت های آینده آماده کنید. بازی بعلاوه دارای داستان و انتها است که با یادگیری هرچه بیشتر دربارهٔ دنیا سرد آخرالزمانی که در آن زندگی می کنید به این انتها نزدیک می شوید.

Wordle

سازنده: Josh Wardle

لینک بازی Wordle

Wordle یک پدیدهٔ دنیای بود و حتی در New York Times به آن پرداخته شد. Wordle یک بازی ساده کلمه ای است. شما شش فرصت دارید تا یک کلمهٔ پنج حرفی را درست حدس بزنید. پس از هر حدس یک فیدبک به صورت بلوک های زرد و سبز می بینید. زرد برای حروفی است که در کلمه حضور دارند اما در جای درستی قرار ندارند و سبز برای حروفی است که در جای درست قرار گرفته اند.

Sqword

سازنده: Josh C. Simmons

لینک بازی Sqword

به نظر می رسد در سال های اخیر بازی های کلمه ای مرورگری به محبوبیت چشمگیری دست یافته اند و Sqword بازی ای است که در این میان مهارت هایتان را محک می زند. در این بازی هدف این است که حروفی که به شما داده می گردد را در یک جدول 5*5 قرار دهید تا بیشترین کلمات ممکن را بسازید. این بازی به قدری معروف بود که برخی سایت ها به طور غیرقانونی از آن کپی کردند.

The Republia Times

سازنده: Lucas Pope

لینک بازی The Republia Times

اگر با بازی شبیه ساز Papers, Please آشنایی دارید احتمالاً برایتان جای تعجب ندارد که سازندهٔ آن، این بازی مرورگر که شامل روزنامه ای تحت کنترل و نظارت دولت می گردد را ساخته است. در The Republia Times شما باید به اخبار روز بپردازید و از زمان محدودی که در اختیار دارید صفحهٔ اولی را طراحی کنید که توجه عموم را به خود جلب نموده و درعین حال وفاداری آنها به دولت را تضمین می نماید. هر روز خبر نوی از شرایط خانواده تان به شما داده می گردد و اینکه آیا آنها بر اساس عملکرد شما پاداش گرفته یا تنبیه شده اند.

Joe Danger

سازنده: Hello Games

لینک بازی Joe Danger

پیش از آنکه استودیوی Hello Games بازی No Mans Sky بسازد بازی بدل کاری سکو بازی Joe Danger را ساخته بود. این استودیو بازی های این سری را بر روی موبایل بازطراحی کرد اما در همین حین تصمیم گرفت این بازی ها را به صورت رایگان بر روی مرورگر نیز ارائه کند. بارگذاری بازی کمی طول می کشد اما در مجموع تجربه ای خوشایند و سرگرم نماینده است.

Townscaper

سازنده: Oskar Stålberg

لینک بازی Townscaper

نسخهٔ ساده تری از بازی مستقل و محبوب Townscaper که برترین ابزار تفریح بر روی دسکتاپ است. اگر شما در پی بازی آرامش بخش هستید این بازی برای شماست. در Townscaper قوانین پیچیده وجود ندارند و حتی رابط کاربری را نمی گردد رابط کاربری خطاب کرد زیرا فقط یک پالت رنگ و دکمه های ماوس وجود دارند که به شما اجازه می دهند بر روی صفحه نقاشی کنید.

بازی های چندنفره

Catan Universe

سازنده: Catan GmbH

لینک بازی Catan Universe

یک بازی کلاسیک رومیزی که به مرورگر آورده شده است. Settlers of Catan که اکنون با نام Catan شناخته می گردد پیش گام دوران طلایی بازی های رومیزی و محبوبیت آنها در خارج از قارهٔ اروپا بود. اگر تابه حال Catan را بازی ننموده اید اکنون می توانید به رایگان این بازی را تجربه کنید و از دست دوستانتان عاصی شوید زیرا از فروش گندم به شما سر باز می زنند.

Agar.io

سازنده: Matheus Valadares

لینک بازی Agar.io

با اینکه Agar.i شکل و شمایلی ساده دارید بازی ای به نسبت چالش برانگیز است. دایره های شما با ابعاد بسیار کوچک آغاز می شوند اما وقتی تمامی نقطه های رنگی اطرافتان را می خورید اندازه تان بزرگ تر می گردد. در قالب دایره کوچک سریع حرکت می کنید و قادرید دایره های بزرگ تری که سعی در خوردنتان دارند را جاخالی دهید اما وقتی بزرگ تر می شوید به اندازه بیشتری غذا نیاز دارید. برای بیشتر بزرگ شدن باید دیگر بازیکنان بخورید. ازآنجایی که بازیکنان کوچک تر سریع تر حرکت می نمایند شما می توانید دایره تان را به دو دایره با ابعاد یکسان تقسیم کنید. هنگام تقسیم دایره، دایره نو به بیرون پرتاب می گردد که برای بلعیدن بازیکنان در حال فرار بهتر است. وقتی که یک بازیکن بزرگ تر شما را می بلعد باید دوباره از کوچک ترین دایره ممکن بازی را آغاز کنید.

Isleward

سازنده: Big Bad Waffle

لینک بازی Isleward

Isleward در نگاه اول شبیه بازی چندنفره نیست و یک روگ لایک با رزولوشن پایین است که از شما می خواهد شخصیت خود را انتخاب کنید و سپس شما را به تنهایی در شهر Strathford رها می نماید. در استراتفورد شما به خود آمده و یاد می گیرد چطور اعمال مختلف را صف بندی کنید و در شهر گشت وگذار کنید. علاوه بر این چند هیولا نیز وجود دارند که می توانید آنها را پیدا نموده و بکشید تا به لول بالاتر دست پیدا کنید. بعد از مدتی با دیگر افراد روبرو می شوید و می توانید آنها را قانع کنید با شما به ماجراجویی بپردازند. گروهی از شخصیت های مختلف بسیار قدرتمندتر و سرگرم نماینده تر از یک شخصیت به تنهایی است. دنیا بازی بزرگ است و در آن جزایر و غنائم فراوانی وجود دارند.

Slither.io

سازنده: Steve Howse

لینک بازی Slither.io

مثل Agar.io، بازی Slither.io بر روی خوردن نقطه های کوچک درخشان برای بزرگ تر شدن تمرکز دارد. تفاوت آن با Agar.io این است که شما یک مار هستید. بدنتان با خوردن نقطه های پراکنده بلندتر و پهن تر می گردد. شما نمی توانید دشمنانتان را ببلعید اما اگر زمان بندی خوبی داشته باشید می توانید مارهای دیگر را مجبور به اصابت به بدنتان کنید. این باعث ناپدیدشدن آنها می گردد و نقطه هایی را به جا می گذارد که می توانید گردآوری شان کنید.

Kingdom of Loathing

سازنده: Asymmetric Publications

لینک بازی Kingdom of Loathing

Kingdom of Loathing یک بازی شبه mmo است که به شکلی منسجم در رابط کاربری وب سایتی جاسازی شده است. منوهای کشویی به شما اجازه انتخاب حملاتتان را می دهند و صفحه برای هر منطقه نو رفرش می گردد. بازی ظاهر چندان جذابی ندارد اما هدف آن زیبایی نیست بلکه بامزه بودن است. کاری که در طول سال ها به خوبی از پس آن برآمده است. به عنوان مثال کلاس های بازی با استفاده از جناس لفظی نام گذاری شده اند، سیاه چالی به نام Haiku Dungeon وجود دارد که نه تنها تمامی توضیحات دشمنانتان به صورت هایکو ظاهر می شوند بلکه حملاتتان نیز به همین شکل ارائه می شوند.

Skribbl.io

لینک بازی Skribbl.io

بازی های مرورگری چندنفره فراوانی در سبک دیکشنری مصور وجود دارند که هدف اصلی کشیدن تصاویر و حدس زدن نام آنها را محقق می نمایند. Skribbl.io در این میان یک سروگردن از باقی بالاتر است زیرا به شما اجازه می دهد جلسه ای خصوصی بدون نیاز به ساخت اکانت ایجاد کنید و دارای گزینه هایی مثل سرنخ، مدت زمان نقاشی، تعداد راندها و تعداد کلمات است. Skribbl بعلاوه دعوت دوستانتان به بازی را با فرستادن یک لینک به آنها تسهیل می نماید.

Pokémon Showdown

سازنده: Zarel

لینک بازی Pokemon Showdown

اگر مبارزه با پرورش دهندگان پوکمون یکی از جوانب بازی های پوکمون است که از آن لذت می برید بازی Pokémon Showdown برای شما ساخته شده است. این بازی شبیه ساز نبرد کاملاً غیررسمی به شما اجازه می دهد بدون نیاز به بالابردن لول یا پوکمون هایی که در اختیار دارید به مصاف بازیکنان بروید. اگر در مبارزه شکست بخورید لازم نیست به Pokémon Center برگردید و استراحت کنید و می توانید سریعاً نبرد نوی را آغاز کنید. Pokémon Showdown به شما اجازه می دهد با یک تیم شخصی سازی شده یا تصادفی مبارزه کنید. مبارزات مدت زیادی طول نمی کشند و لازم نیست نگران پرورش پوکمون های خود باشید.

Town of Salem

سازنده: BlankMediaGames

لینک بازی Town of Salem

اگر با بازی های مافیا یا Among Us آشنایی داشته باشید بازی Town of Salem برایتان تجربه ای مشابه به ارمغان خواهد آورد. شما می توانید به طور تصادفی در سه نقش شهروند، خنثی یا یکی از اعضای مافیا انتخاب شوید. اگر شهروند هستید باید اعضای مافیا را پیدا کنید و جلوی آنها را از کشتن سایر شهروندان بگیرید. نقش های متفاوت فراوانی برای هر گروه از بازیکنان به همراه قابلیت های منحصربه فرد برای استفاده در فاز شب بازی وجود دارد. در شب بازیکنان می توانند برنامه های خود را عملی نمایند و در وصیت نامه هایشان به نکات مهم اشاره نمایند. اگر آنها در طول شب بمیرند، بازیکنان به جای مانده می توانند از وصیت نامه کشته شدگان استفاده نمایند و به اهدافشان دست یابند.

Wilds.io

سازنده: Rezoner

لینک بازی Wilds.io

این بازی هک اند اسلش از قواعد اصلی ژانر پیروی می نماید: کشتن افرادی که از ظاهرشان خوشتان نمی آید و پیداکردن غنائم. حالت های مختلفی در بازی وجود دارند اما محبوب ترین حالت در میان بازیکنان حالت Ruins است. Ruins به شما اجازه می دهد به عنوان یکی از اعضای سه گروه گشت وگذار کنید. شما می توانید بازیکنان تیم های دیگر را بکشید، جعبه ها را بشکنید و آیتم ها را پیدا کنید. زره، معجون و سلاح های نو به زنده ماندن شما در این بیابان برهوت یاری می نمایند. هدف اصلی شما به دست آوردن استخوان است که با مردن بازیکنان پدیدار می گردد. اگر به اندازه کافی استخوان جمع کنید به مقام پادشاهی ویرانه ها می رسید.

Neptunes Pride

سازنده: Helmet Games

لینک بازی Neptunes Pride

Neptunes Pride تجسم زیرآب زنی، تزویر و خصوصیات بد انسانی است. هشت بازیکن با چند سامانه ستاره ای محدود بازی را آغاز می نمایند و سپس راه خود را به سامانه های نو باز می نمایند تا اینکه با افراد دیگر دیدار نموده و تصمیم می گیرند یا هم دیگر را همان جا بکشند یا کاری به کار هم نداشته باشند. بازی یک استراتژی هم زمان است و با سرعت پایینی پیشروی می نماید زیرا سفر ناوگان ها از یک ستاره به ستاره دیگر ساعت ها و گاهی اوقات روزها طول می کشد شما فرصت زیادی برای دیپلماسی دارید. تا کوشش کنید روابط خود را با متحدان مستحکم نموده و روابط دشمنانتان را به هم بزنید.

منبع: PCGamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 9027

به "برترین بازی هایی که می توانید روی مرورگر وب خود بازی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازی هایی که می توانید روی مرورگر وب خود بازی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید