این ایستگاه قطار دور یک درخت 700 ساله ساخته شده!

به گزارش مجله بای بلاگ، درختی عجیب در ایستگاه راه آهن

در یکی از ایستگاه های قطار ژاپن درختی بزرگ و کهن سال را می بینید که در وسط ایستگاه قرار گرفته و شاخه های سرسبز و تنومندش از حفره ای در سقف به آسمان رفته است. شاید با تماشا این درخت اولین سوالی که به فکر هر کس برسد این باشد که چرا این درخت برای ساخت این ایستگاه قطع نشده و چرا ایستگاه را در اطراف آن ساخته اند. شاید بگویید مردم ژاپن عاشق فضای سبز هستند و به این راحتی درختان کهنسال را قطع نمی نمایند و شاید هم مقدس بودن درخت را از دلایل قطع نشدن آن بدانید. این درخت از آن درختان معمولی که در هر گوشه و کنار می بینید نیست و مدت ها از عمرش می گذرد به طوری که مردم آن را یکی از قدیمی ترین درختان کل ژاپن می دانند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا بگوییم چرا این درخت همچنان در وسط ایستگاه قطار واقع شده است.

این ایستگاه قطار دور یک درخت 700 ساله ساخته شده!

ایستگاه کایاشیما، در شهر نیاگاوا در شمال شرقی حومه استان اوساکا، یکی از عجیب ترین ایستگاه های قطار ژاپن است. این ایستگاه با اینکه بر روی سکویی در ارتفاع قرار گرفته است اما درخت بزرگی که شبیه کلم بروکلی است در آن قرار گرفته است و شاخ برگ هایش از سوراخ مستطیلی شکلی در سقف به بیرون زده است. این درخت که به درخت کافور شناخته می گردد در ژاپن زیاد وجود دارد اما مردم آن را از همه درخت های دیگر قدیمی تر می دانند هر چند که کارشناسان عمرش را حداقل حدود 700 سال تخمین زده اند. البته فکر نکنید این درخت از همان ابتدا در وسط این ایستگاه قرار داشت و از اول تصمیمی برای قطع آن وجود نداشت. داستان از این قرار است که در سال 1910 وقتی که ایستگاه کایاشیما برای اولین بار افتتاح شد درخت در اینجایی که امروز می بینید نبود. درخت در آن موقع در کنار ایستگاه قرار داشت و مسافران خسته در روزهای بارانی و آفتابی در زیر شاخ و برگ هایش پناه می گرفتند و مدتی استراحت می کردند.

این درخت در طول 60 سال بعد هم بدون اینکه به کسی آسیب برساند در کنار ایستگاه قرار داشت و هم زیبایی و فضای سبزی را در اطراف محوطه ایستگاه به وجود آورده بود و هم مسافران از سایه اش اسفاده می کردند. اما جمعیت ژاپن با سرعت زیادی در حال افزایش بود و دیگر این ایستگاه کوچک قطار جوابگوی نیازهای آن ها نبود برای همین مسئولان محلی تصمیم گرفتند ایستگاه را بزرگ تر نمایند. قرار بر این شد تا در سال 1972 کار گسترده شدن ایستگاه آغاز و درخت قدیمی کافور قطع گردد.

درباره اینکه چگونه این درخت قدیمی توانست سرنوشت خودش را عوض کند و جان سالم به در ببرد داستان های زیادی وجود دارد . یکی از این داستان ها این است که مردم مدت های زیادی این درخت را مقدس می دانستند و خبرها درباره قطع درخت، آن ها را ناراحت نموده بود. در شهر شایعاتی پیچیده بود درباره اینکه درخت از تصمیم مسئولان عصبانی است و در همین زمان هم یک سری اتفاقات عجیب و غریب می افتاد که مردم آن ها را از خشم درخت می دانستند. برخی از مردم می گفتند مار سفیدی را دیده اند که در میان شاخه های درخت حرکت می نماید و برخی دیگر هم از بالای درخت دود غلیظی را می تماشاد که به هوا می رود و معتقد بودند که درخت با این کارها می خواهد خشم خود را به همه نشان دهد. جالب است که در همان زمان، کارگری که یکی ازشاخه های درخت را قطع نموده بود چند روز بعد به تب شدیدی مبتلا شد!

مسئولان دو بار کوشش کردند تا این درخت را برای توسعه ایستگاه قطع نمایند و در هر دو بار یک نفر مرد! مسئولان که از همزمانی این همه اتفاق بد با قطع درخت تعجب نموده بودند واقعا باورشان شد که همه این اتفاقات به خاطر قطع درخت است برای همین به این نتیجه رسیدند که این درخت روحی قوی و خطرناک دارد و خدا می خواهد به زندگی ادامه دهد. آن ها از ترس گرفتار شدن در خشم درخت از قطع آن منصرف شدند و ایستگاه را در دور آن ساختند. از هر کدام از مردم این شهر درباره علت قطع نشدن این درخت سوال کنید همین داستان را برایتان تعریف می نمایند اما کسی چه می داند شاید هم دلایل دیگری وجود داشته باشد! به هر حال، علت قطع نشدن درخت هر چیزی باشد آنقدر متقاعد نماینده بوده که توانسته مسئولان محلی را متقاعد کند که از تصمیم قطع درخت منصرف شوند و ایستگاه را در اطراف آن بسازند. نکته جالب این است که در دهه 1980 که ایستگاه جدیدی در طبقه بالا ساخته شد درخت تبدیل به جای مقدسی شد و اطراف آن محوطه و نرده هایی گذاشته شد که نشانه مقدس و خاص بودن آن بود و هر کسی با تماشا آن می فهمید که با درختی منحصربفرد روبرو است.

این درخت به این علت که مردم ژاپن فضای سبز را دوست دارند در آنجا قرار ندارد بلکه این ترس و خرافات است که این درخت را همچنان در ایستگاه نگه داشته است. امروز تماشا این درخت جادویی که در میان بتون های ایستگاه راه آهن قرار گرفته است چشم انداز جالبی را به وجود آورده است و همه را کنجکاو می نماید تا علت بودن آن در آنجا را کشف نمایند . مسافران خسته از راه که بعد از طی مسافت های زیاد خود را به ایستگاه می رسانند با تماشا این درخت سرسبز و تنومند کمی خستگی راه از تنشان در می رود هر چند که چشم انداز درخت و ایستگاه از بیرون نمای مجذوب نماینده تر و جالب تری دارد. به هر حال چه علت نجات پیدا کردن این درخت خرافات باشد و چه دلایل دیگری وجود داشته باشد این درخت و این ایستگاه امروز به یکی از جالب توجه ترین مکان های اوساکا تبدیل شده است.

منبع: odditycentral.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8670

به "این ایستگاه قطار دور یک درخت 700 ساله ساخته شده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ایستگاه قطار دور یک درخت 700 ساله ساخته شده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید