بازداشت یکی از عاملان قطع 2 هزار خط تلفن در پایتخت

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون مبارزه با جرایم سرقت های خاص پلیس آگاهی از دستگیری یکی از سارقان تجهیزات حوضچه های مخابراتی که باعث قطع بیش از 2 هزار خط در مرکز شهر تهران و خسارت 5 میلیارد تومانی شده بود، اطلاع داد.

بازداشت یکی از عاملان قطع 2 هزار خط تلفن در پایتخت

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی در تشریح این خبر اظهار کرد: ششم آبان سال جاری پرونده ای با موضوع سرقت تجهیزات و کابل های مخابراتی از شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی ادامه داد: نماینده شرکت مخابرات در اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت حاضر شد و گفت که یازدهم مهرماه ساعت 6 صبح متوجه قطعی خطوط تلفن های محدوده های میدان انقلاب، خیابان کارگر، لبافی نژاد و میدان حر شدیم. با راهی شدن تیم های مهندسی به محل معین شد که حوضچه تجهیزات مخابراتی و کابل های تقاطع لبافی نژاد و چهارراه ابوریحان توسط دزد یا دزدان به سرقت رفته اند. در این سرقت به مخابرات 3 میلیارد تومان خسارت وارد شد.

کارآگاه نجفی توضیح داد: کارآگاهان برای تحقیقات پلیسی راهی محل سرقت شدند و در تحقیقات میدانی به دست آوردند، ساعت 5 و 30 دقیقه صبح راننده و 2 سرنشین یک دستگاه خودرو نیسان وانت طوسی سرقت را انجام داده اند.

نجفی عنوان نمود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیس، پرونده مشابه دیگری مبنی بر سرقت تجهیزات مخابراتی در محدوده میدان بهارستان در فاصله کمتر از 10 روز به اداره هفدهم ارجاع شد که در آنالیز های اولیه معین شد که سرقت توسط همان افراد انجام گرفته و این بار هم 2 میلیارد تومان خسارت دیدیم.

معاون مبارزه با جرایم سرقت های خاص پلیس آگاهی افزود: کارآگاهان در تحقیقات خود پیروز شدند پلاک انتظامی خودرو دزدان را شناسایی نمایند و در پایش های اطلاعاتی مالک خودرو به نام جمال 43 ساله ساکن محدوده نازی آباد را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اینکه در آنالیز سوابق کیفری مالک خودرو، معین شد وی پیشتر با همین عناوین مجرمانه بارها دستگیر شده است، افزود: با هماهنگی های قضائی مالک خودرو در سوم اسفند در مخفیگاهش دستگیر و خودرو نیسان وانت هم در آن محل کشف شد و متهم به اداره هفدهم انتقال یافت.

نجفی گفت: متهم در بازپرسی های پلیسی گفت، سرقت ها را به اتفاق 2 همدستش انجام داده است و اموال را به افراد ناشناس در محدوده جنوب تهران فروخته اند و پول حاصله را بین خود تقسیم نموده اند.

معاون مبارزه با جرایم سرقت های خاص پلیس آگاهی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی معین شد همدستان متهم تحت تعقیب سایر مراجع قضائی هم بوده و الان به شهرهای غربی کشور متواری شده اند، ادامه داد: جمال با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شده و الان دستگیری هردو متهم متواری در دستور کار کارآگاهان اداره هفدهم واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1036

به "بازداشت یکی از عاملان قطع 2 هزار خط تلفن در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت یکی از عاملان قطع 2 هزار خط تلفن در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید