بازگشت باز لایتیر در جدیدترین همکاری دیزنی و پیکسار ، رونمایی از تیزر Lightyear

به گزارش مجله بای بلاگ، دیزنی و پیکسار از تریلر رسمی سینمایی Lightyear رونمایی کردند. این سینمایی که یک اسپین آف از انیمیشن داستان اسباب بازی هاست بنا است که در 17 ژوئن 2022 در سینماها اکران شود.

بازگشت باز لایتیر در جدیدترین همکاری دیزنی و پیکسار ، رونمایی از تیزر Lightyear

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران؛ مریم سواری؛ دیزنی و پیکسار از تریلر رسمی سینمایی Lightyear رونمایی کردند. این سینمایی که یک اسپین آف از انیمیشن داستان اسباب بازی هاست بنا است که در 17 ژوئن 2022 در سینماها اکران شود.

سال 1995 بود که مردم برای اولین بار شخصیت باز لایتیر (Buzz Lightyear) را دیدند و مجذوب آن شدند؛ داستان اسباب بازی ها (Toys Story) ماجراهای اسباب بازی های موردعلاقه پسر نوجوانی به نام اندی، وودی و باز لایتیر را نمایش می داد و سازندگان فیلم، ارزش دوستی، اعتماد و انصاف را از طریق ماجراهایی که شخصیت ها با هم تجربه می کردند، برای مخاطبان خود به نمایش گذاشتند. 4 فیلم این مجموعه در سال های 1995، 1999، 2010 و 2019 منتشر شدند و بر اساس شنیده ها، toys story 4 خاتمه این مجموعه بود.

دیزنی و پیکسار چهارشنبه، 27 اکتبر اولین تریلر رسمی اسپین آفِ (Spin-off - به هر کار یا روایتی گفته می شود که بر اساس داستان یا مفهوم یک اثر دیگر باشد) داستان اسباب بازی ها، Lightyear را منتشر کردند و در آن لایتیر سفر خودش را به سمت فضانورد شدن آغاز می کند. قرار است که نوترین همکاری دیزنی و پیکسار حس کاملاً نوی به جهانی داستان اسباب بازی ها ببخشد؛ این فیلم نوترین اکشن ماجراجویی علمی و تخیلی لایتیر است که نشان می دهد که چگونه یک فضانورد آزمایشی ساده، الهام بخش عروسک معروف داستان اسباب بازی ها شد.

داستان باز لایتیر واقعی

چیزی که باید در مورد این فیلم مدنظر قرار داده شود این است که صداپیشه نو باز لایتیر کریس ایوانز (Chris Evans) حدود یک سال گذشته در توییتر خود فاش کرده بود: این داستانِ باز لایتیرِ اسباب بازی نیست. این داستان منشأ باز لایتیر واقعی را روایت می کند که اسباب بازی انیمیشن داستان اسباب بازی ها بر اساس آن ساخته شده است. شخص واقعی الهام بخش باز لایتیر فضانورد آمریکایی باز آلدرین (Buzz aldrin) بود که همراه با فضانورد نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) اولین کسانی بودند که در سال 1969 روی ماه فرود آمدند. اگر خاطرتان باشد، در فیلم اصلی داستان اسباب بازی، باز لایتیر به اشتباه گمان می کرد که یک تکاور فضایی واقعی است، نه یک نسخه اسباب بازی از آن؛ اسپین آف نو داستان باز لایتیر واقعی را روایت می کند که ظاهراً الهام بخش این کالا بوده است.

آنگوس مک لین (Angus Maclane)، انیماتور حرفه ای پیکسار که کارگردان این فیلم است و کارگردانی مشترک در جستجوی دوری در سال 2016 را در کارنامه خود دارد در این باره می گوید: در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که این یک فیلم انیمیشن ادامه برای داستان اسباب بازی هاست است. اما نه، زمانی که اولین قسمت داستان اسباب بازی ها را ساختیم، باز لایتیر را با این ایده طراحی کردیم که او یک اسباب بازی بر اساس شخصیتی واقعاً جالب از یک فیلم حماسی و پرفروش است و سال ها بعد تصمیم گرفتیم که زمان ساختن آن فیلم فرارسیده.

تیزر Lightyear

این تیزر کمتر از دو دقیقه زمان دارد، باز لایتیری که در تیزر می بینیم با نسخه اسباب بازی اش مقداری تفاوت ظاهری دارد و کمتر شبیه یک عروسک به نظر می رسد. لایتیر آماده پرتاب می شود، به سفینه فضایی خود می چسبد و قبل از اینکه نگاهی اجمالی به قسمت های دیگر داستان فیلم داشته باشیم، به دور خورشید می چرخد. هرچند که ما داستان یک شخصیت متفاوت را دنبال خواهیم کرد اما تریلر چند تصویر آشنا به ما نمایش می دهد که ما را به یاد فضانورد محبوب داستان اسباب بازی ها می اندازد، همان لباس نمادین سفید و سبز و عبارت معروف پیش به سوی بی نهایت و فراتر از آن! (که البته ناتمام می ماند) این تریلر همچنین به ما پیش زمینه ای درباره مکان ها و تجربه هایی که لایتیر با آن ها روبرو خواهد شد ارائه می دهد، هرچند نمی توان به درستی پی برد که ماجرا از چه قرار است اما گویا باز که وارد سیارات بیگانه شده پی به خطر عظیمی می برد ...

استقبال مخاطبان

خبر فیلم نو که بر روی شخصیت باز لایتیر تمرکز دارد با شادی، هیجان و استقبال بسیار زیادی روبرو شد، مردم بسیار مجذوب تریلر شده بودند و بسیاری از آن ها احساس نوستالژیکی داشتند چرا که از اولین باری که باز لایتیر را دیده بودند 26 سال می گذشت. برای برخی ها، این یک فرصت عالی خواهد بود که به بهانه آشنایی با این شخصیت، تنو خاطره کنند و به یاد داستان اسباب بازی ها به پای انیمیشن بنشینند.

تیزر فیلم پیکسار با صدای کریس ایوانز و به کارگردانی آنگوس مک لین، پس از انتشار، در 24 ساعت اول، 83 میلیون بازدید داشت. این رقم نه تنها از میزان بازدید 24 ساعته تیزرهای Toy Story 4 (62 میلیون بازدید)، Soul (32 میلیون بازدید) و Luca (28 میلیون بازدید) عبور کرد، بلکه از Eternals نیز که 77 میلیون بازدید جهانی از اولین تریلر آنلاین خود داشته است جلو زد و در میان بازدیدهای روز اول تیزرهای پیکسار، پس از Incredibles 2 (114 میلیون بازدید) در رتبه دوم قرار گرفت.

تقریباً بلافاصله پس از پخش تریلر، لایت یر وارد بهترین ترندهای جهانی توییتر شد و به رتبه 1 صعود کرد، جایی که بیشتر از یک روز باقی ماند. این تیزر همچنین در رتبه اول داستان پرطرف دار در Reddit و بهترین ویدیوهای جهانی یوتیوب (در بخش کلی و فیلم) قرار گرفت.

کریس ایوانز، صداپیشه نو Buzz

بر خلاف سری های گذشته داستان اسباب بازی ها که در آن ها تیم آلن Tim Allen صداپیشگی کاراکتر باز لایتیر را به عهده داشت، در این فیلم کریس ایوانز ستاره سابق MCU (Marvel Cinematic Universe) صداپیشگی این کاراکتر را به عهده دارد، طبق گزارشات، وی از این موضوع راضی است و در توییتی اعلام کرده: فیلم های انیمیشن بخش عظیمی از کودکی من بود. آنها اولین پنجره من به سمت جادوی داستان گویی و اجرا بودند.

کریس ایوانز روز پخش تیزر در توییتر گفت: عبارت رؤیایی که به حقیقت می پیوندد زیاد مطرح می شود، اما من هرگز در زندگی ام زیاد به آن فکر نکرده ام. هرکسی که مرا می شناسد می داند که عشق من به فیلم های انیمیشن عمیق است. من نمی توانم باور کنم که بخشی از خانواده پیکسار باشم و با این هنرمندان واقعاً درخشان کار کنم که متفاوت با دیگران داستان را روایت می کنند. تماشای کار آنها چیزی جز جادو نیست. من هر روز خودم را نیشگون می گیرم.

همچنین کارگردان اثر آنگوس مک لین توضیح داد که چرا معتقد است ایوانز بهترین گزینه برای صداپیشگی باز لایتیر بوده است: [باز] چیزهای واقعاً، واقعاً احمقانه ای را واقعاً جدی می گوید و کار را بسیار جدی می گیرد، بنابراین برای من، گزینه های کمی از بازیگران وجود داشتند که بتوانند جدیت و همچنین کمدی لازم برای ایفای نقش کاراکتر را به عهده بگیرند.

مک لین می گوید امیدوار است که این فیلم علمی تخیلی را با حساسیت های مدرن تر به مخاطبان ارائه دهد. بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی قرار است که این فیلم نو بر روی چگونگی تبدیل شدن Buzz به کاپیتان واحد حفاظت از جهان در نبرد با Zurg، امپراطور شرور تمرکز کند و انتظار می رود که در تاریخ 17 ژوئن 2022 (27 خرداد سال 1401) در سینماها اکران شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8588

به "بازگشت باز لایتیر در جدیدترین همکاری دیزنی و پیکسار ، رونمایی از تیزر Lightyear" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت باز لایتیر در جدیدترین همکاری دیزنی و پیکسار ، رونمایی از تیزر Lightyear"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید