بالاخره مجیدی یا سیدجلال؟ حشمت مهاجرانی پاسخ می دهد

به گزارش مجله بای بلاگ، ناصر قرگوزلو| حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی در مورد شرایط عجیب این روزهای جهان و ویروس کرونا که کل جهان و متاثر از ان تمام ورزش جهان و فوتبال ما را تحت تاثیر خودش قرارداده با ایران ورزشی صحبت نموده و به سئوالات ما پاسخ می دهد .

بالاخره مجیدی یا سیدجلال؟ حشمت مهاجرانی پاسخ می دهد

به عنوان قدیمی ترین شخص فوتبالی ایران تا به امروز با پدیده عجیبی مانند کرونا روبرو شده بودید ؟

تا به امروز در طول تاریخ قحطی و بلایای طبیعی زیادی نظیر زلزله و سیل و بیماری هایی نظیر حصبه و وبا و سایر بیماری ها را دیده بودیم اما در عمرم پدیده ای مانند بیماری کرونا را ندیده بودم که کل مردم و کشورها را دربرگرفته و همه دنیا را درگیر سازد.

با وجود ویروس کرونا عید سال جاری برایتان چگونه بود و این ایام را چگونه سپری نموده و در حال گذراندن آن هستید ؟

ما سال جاری سفره هفت سین داشتیم و دور این سفره نشستیم اما عملا عیدی نداشتیم. همبستگی اجتماعی در چنین شرایطی نقش بسیار مهمی دارد تا به نوعی از بحران به وجود آمده به سلامت بگذریم. من و خانواده ام هم که در دوبی زندگی می کنیم تمام کوشش مان را انجام می دهیم تا قوانین وضع شده را رعایت نموده و مشکل را سپری کنیم. در ایران هم می دانم که مردم و اقشار مختلف با بیماری کرونا درگیر هستند و در این بین سعی دارند تا مسائل را به خوبی مدیریت نمایند. در این بین البته نقش پرستاران و پزشکان بسیار حائز اهمیت است و این عزیزان زحمتکش، قهرمانانِ واقعی کشورمان هستند که از جان مایه می گذارند و در کوششند تا با بهره گیری از دانش و توان و تخصص شان مسائل و بیماری مردم را درمان نمایند. سال ها در فوتبال و ورزش حضور داشتم و مدال ها و جام های زیادی را دیده و تجربه کردم اما مدال آوران و قهرمانان اصلی فعلی ما پزشکان و پرستاران هستند که به نوعی از جان خودشان برای مردم کشورشان مایه گذاشته و حتی بیشتر از خانواده هایشان در کوششند تا سلامتی مردم را تامین نمایند .

در مورد انتخاب آقای نبی چه نظری دارید ؟

این انتخاب، بهترین انتخاب ممکن بود چه بسا که یک فوتبالی و یک پیشکسوت و مدیری تمام عیار در عرصه فوتبال به خانه خودش بازگشت. قطعا این انتخاب می تواند یاری کند تا زمینه لازم برای انتخاب اصلح رییس فدراسیون آینده فراهم گردد .

در مورد انتخاب دستیار دیگر مربی تیم ملی جدا از کریم باقری، چه گزینه ای را بهترین می دانید ؟

ما در کشورمان مربیان بسیار خوبی مانند کریم باقری، جواد نکونام، علی کریمی و همچنین سهراب بختیاری زاده و وحید هاشمیان و چندین مربی خوب دیگر را داریم. من پیش از این در صحبتی که با ایران ورزشی داشتم گرینه هایی مانند وحید هاشمیان و گزینه های جوان دیگر را برای تیم ملی انتخاب های اصلحی می دانستم اما بعد از انتخاب اسکوچیچ همه باید از او حمایت کنیم .کریم باقری برای دستیاری تیم ملی یکی از بهترین انتخاب های ممکن بود که به دلیل شناخت از لیگ و بازیکنان مان می تواند روحیه همبستگی بسیار بالایی را در تیم ملی به وجود آورده و رابط خوبی بین بازیکنان و سرمربی باشد. همچنین از سایر مربیان ایرانی که از انها نام بردم، آنها می توانند جزو دستیار یا یاری های دیگر سرمربی تیم ملی باشند .

در رابطه با تعطیلی لیگ برتر و رده های مختلف فوتبال ایران و تبعات ناشی از ان نگران نیستید ؟

فوتبال بخشی از زندگی ماست اما همه آن نیست .در همه کشورهای صاحب فوتبال شاهدیم که به دلیل بیماری کرونا همه جا فوتبال تعطیل شده. کاری که درست است و ما نباید نگران تعطیلی لیگ باشیم چون سلامتی ما و جامعه و خانواده هایمان از هر موضوع دیگری مهمتر است. ضمن اینکه من فکر می کنم سرمربی تیم ملی باید از فرصت به وجود آمده استفاده کند تا کم کم با برگزاری اردوها شرایط را برای ساختن تیم ملی خوب و هماهنگ فراهم سازد. به دلیل بیماری کرونا ما نمی توانیم از فاکتور میزبانی استفاده کنیم و در این بین شاید مجبور شویم مسابقات مان را در کشورهایی مانند امارات برگزار کنیم و این مهم می طلبد که تیم ملی ما قوی تر از هر زمان دیگری باشد .

در رابطه با انتخاب بهترین بازیکن ایرانی ادوار مختلف لیگ قهرمانان اسیا کدام بازیکن را بهترین می دانید ؟

در طول این سال ها بازیکنان خوب ایرانی زیادی داشتیم که در جام باشگاهها و پس از آن در فرمت جدید در لیگ قهرمانان آسیا درخشیده اند .در این خصوص باید به انتخاب مردم احترام گذاشت و از آن تبعیت کرد. این روزها شاهدیم که بیشتر نام فرهاد مجیدی و سید جلال حسینی در رابطه با انتخاب بهترین بازیکن ایرانی مطرح می گردد که از نظر من هر دو بهترین هستند اما همان طور که گفتم باید حق انتخاب نهایی را به عهده مردم گذاشت و رای و انتخاب نهایی را به مردم سپرد .

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1465

به "بالاخره مجیدی یا سیدجلال؟ حشمت مهاجرانی پاسخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالاخره مجیدی یا سیدجلال؟ حشمت مهاجرانی پاسخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید