بالا بردن اعتماد به نفس با 5 راه ساده

به گزارش مجله بای بلاگ، اعتماد به نفس پایین در زندگی امروز بسیار برای افراد مضر است و گاهی انسان ها را از حقوق مسلمشان دور نگه می دارد و باعث ایجاد شکست های پی در پی می گردد. از جمله راه های مناسب برای افزایش و بالا بردن اعتماد به نفس، می توان به مثبت اندیشی و تقویت زبان بدن اشاره نمود.

بالا بردن اعتماد به نفس با 5 راه ساده

چرا اعتماد به نفس مهم است؟

افرادی که دارای اعتماد به نفس بالایی هستند توسط دیگران تحسین شده و الهام بخش اعتماد به نفس در دیگران می شوند. آنها خودشان را با ترس هایشان روبرو می نمایند و خطر پذیر هستند. آنها به این که چه مانعی بر سر راه آنان قرار گرفته است توجه نمی نمایند و می دانند که می توانند آن را پشت سر بگذارند. این اشخاص حتی در زمانی که همه چیز خوب پیش نمی رود به زندگی خوش بین هستند، از زندگیشان راضی اند و به خودشان احترام می گذارند.

به نظرتان داشتن چنین اعتماد به نفسی جذاب نیست؟ شما هم می توانید.

عدم اعتماد به نفس در زندگی مضر است. اعتماد به نفس مانند هر مهارتی می تواند یادگرفته گردد، تمرین گردد و به حد عالی برسد. زمانی که شما در آن به حد مطلوب رسیدید، همه چیز در زندگیتان به سمت بهتر شدن پیش خواهد رفت.

یک سوال ساده ای که همه باید از خودمان بپرسیم این است که: اگر شما به خودتان باور نداشته باشید، چگونه می خواهید از دیگران انتظار داشته باشید که شما را باور نمایند؟

پیشنهاد ما این است که به نکات ذکر شده در این مقاله توجه کنید. سعی نکنید فقط آن را بخوانید و سپس کنار بگذارید. به طور واقعی شروع کنید و آنها را تمرین کنید. اصلا از همین امروز شروع کنید. در ابتدا ممکن است احساس کنید که فقط در حال وانمود کردن این هستید که اعتماد به نفس بالایی دارید در حالیکه اینطور نیست اما باید بدانید به مرور به طور کامل احساس خواهید کرد واقعا اعتماد به نفس در درون شما در حال رشد است. البته که باید بدانید اعتماد به نفس چیزی نیست که یک شبه بوجود آید اما با کمی تمرین و زمان گذاشتن برای آن شما هم می توانید یک انسان با اعتماد به نفس بالا چه در ظاهر و چه در باطن باشید؛ یعنی کسی که دیگران او را تحسین می نمایند.

5 راه برای بالا بردن اعتماد به نفس

1- از منفی نگری دور شده و مثبت نگر باشید

شاید وقت آن رسیده باشد که اطرافیانتان یعنی دوستان و خانواده را واقعا ارزیابی کنید. شاید سخت باشد اما زمان آن فرا رسیده که از افرادی که شما را نا امید نموده و اعتماد به نفستان را تهدید می نمایند فاصله بگیرید. حتی یک دوری موقت از افراد منفی نگر می تواند تغییرات بزرگی ایجاد نماید و به شما یاری کند تا گام هایی برای بالا بردن اعتماد به نفس خود بردارید.

مثبت اندیشی را در خودتان نهادینه کنید حتی اگر نمودهای آن هنوز در زندگی احساس نگردد. باید با اشتیاق با دیگران در تعامل باشید و کار خود را با اشتیاق بالا شروع کنید، و برای کارهای بعدی نیز مشتاقانه عمل کنید. بر روی مسائل زندگیتان متمرکز نشوید و به جای آن بر روی راهکار ها و ایجاد تغییرات مثبت تمرکز کنید.

2- زبان بدن و چهره خود را تغییر دهید

اینجا جایی است که زبان بدن یعنی حالت بدن، لبخند، ارتباط چشمی و نحوه صحبت کردنتان وارد بازی می گردد. فقط این که بتوانید شانه هایتان را عقب نگه دارید یعنی دارید به دیگران این پیام را ارسال می کنید که اعتماد به نفس کافی دارید. لبخند نه تنها باعث می گردد شما احساس بهتری داشته باشید، بلکه باعث می گردد دیگران نیز با شما احساس راحتی بیشتری نمایند. تصور کنید فردی با حالت بدن خوب و خندان را ببینید بدون شک حدس می زنید که آن فرد دارای اعتماد به نفس بالا باشد.

زمانی که با کسی صحبت می کنید به خود او نگاه کنید نه به کفش هایتان! در سرانجام، آرام صحبت کنید. تحقیقات نشان می دهد کسانی که آرام و شمرده صحبت می نمایند احساس اعتماد به نفس بیشتری دارند و به نظر دیگران نیز اینگونه می آیند. نکته دیگر این است که وقتی آرام صحبت کنید به دیگران این اجازه را می دهید که صحبت های شما را کامل و واضح دریافت نمایند و منظور شما را متوجه شوند.

کمی پایتان را فراتر بگذارید و به مدل موهایتان توجه کنید. به اصلاح زیبای صورت و نوع لباس پوشیدنتان فکر کنید. این کار باعث می گردد شما نه تنها نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید بلکه باعث می گردد دیگران نیز شما را به چشم یک انسان پیروز و دارای اعتماد به نفس بالا ببینند. یک هدایت این که زمانی که یک لباس نو تهیه می کنید حتما آن را پرو کنید تا مطمئن شوید مناسب شماست.

3- شکست ناپذیر باشید و صدا های منفی را از ذهن خود پاک کنید

هرگز تسلیم نشوید و منتظر شکست نباشید. همواره برای هرچیزی راهکاری وجود دارد پس چرا می خواهید آن را نادیده بگیرید؟ این را با خودتان به صورت مکرر تکرار کنید. پیروزیت در زمان سختی یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن اعتماد به نفس است.

اعتماد به نفس پایین عموما حاصل افکار منفی است که در ذهن شما به صورت مکرر تکرار می گردد. اگر بخواهید همواره خودتان را بترسانید و بگویید که به اندازه کافی خوب نیستید، جذاب نیستید، باهوش نیستید، قدرتمند نیستید و ... یعنی شما درحال یک پیشگویی هستید که گفتن آن می تواند این پیشگویی را به حقیقت مبدل کند. شما در واقع در حال تبدیل شدن به چیزی هستید که در ذهنتان به آن فکر می کنید و این خوب نیست. دفعه بعدی که این صداهای منفی را در ذهن خود شنیدید سریعا آن را به یک ذهنیت مثبت تبدیل کنید و آن را تا زمانی که اعتماد به نفستان بهبود نیافته ادامه دهید.

بیشتر بدانید: خطاهای شناختی - نتیجه گیری شتابزده (ذهن خوانی، پیشگویی)

4- سعی کنید همواره آماده باشید

هرچیزی که برای شغل، رشته، ارائه و ... احتیاج دارید را فراگیرید و در این صورت هر اتفاقی که بیفتد شما پیروز می شوید. اگر شما در این مواقع آماده باشید و بتوانید این آمادگی را حفظ کنید، اعتماد به نفستان بالا خواهد رفت.

5- لیست شکرگزاری تهیه کنید

زندگی پر از چالش است و گاهی اوقات حفظ اعتماد به نفس کمی سخت به نظر می رسد. بنشینید و یک لیست از همه چیزهایی که در زندگی به خاطر آنها شکرگزار هستید و در یک لیست دیگر هر آنچه را که به خاطر آن به خودتان افتخار می کنید را یادداشت کنید. زمانی که لیست هایتان را کامل کردید، آن را بر روی دیوار یخچال، دیوار اتاق بالای میز، آینه دستشویی و هرجایی که بتوانید آن را ببینید قرار دهید چرا که این کار به شما یادآوری می نماید که چه زندگی جذابی دارید و خودتان چقدر جذاب هستید. زمانی که احساس کردید اعتماد به نفستان پایین آمده، به این لیست نگاهی بیاندازید تا همواره بتوانید خودتان حال خودتان را خوب کنید.

بیشتر بخوانید: عزت نفس، اعتماد به نفس و راه های تقویت آن

شما چه روشی را برای افزایش اعتماد به نفس سراغ دارید؟ دیدگاه های خود را با مخاطبان خبرنگاران درمیان بگذارید.

برگرفته از: inc

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: setare.com
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5837

به "بالا بردن اعتماد به نفس با 5 راه ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا بردن اعتماد به نفس با 5 راه ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید