باکس آفیس 2020: فروش فیلم ها به کمترین میزان خود در 40 سال اخیر رسیده است

به گزارش مجله بای بلاگ، هالیوود ریپورتر در گزارشی پیرامون شرایط باکس آفیس 2020 اعلام نموده فروش فیلم ها در سینماهای آمریکا به کمترین میزان خود طی 40 سال اخیر رسیده است.

باکس آفیس 2020: فروش فیلم ها به کمترین میزان خود در 40 سال اخیر رسیده است

معمولا روزهای پایانی دسامبر یکی از بهترین بازه های سال برای سینماداران و فیلم های درحال اکران است؛ زیرا بسیاری از خانواده ها در اروپا و آمریکا برای تماشای آثار دلخواهشان به سالن های سینما می فرایند و به همین خاطر معمولا در سه هفته پایانی سال میلادی شاهد رقابت تنگاتنگی در گیشه میان فیلم ها هستیم. اما سال جاری کرونا قاعده بازی را عوض نموده است و هیچ کمپانی فیلم سازی عظیمی اثر قابل توجه ای برای اکران در این بازه ندارد و فیلم هایی همچون زن شگفت انگیز 1984 و روح هم با تکیه بر اکران آنلاین به صورت محدود در بعضی سالن ها روی پرده خواهند رفت. حالا هالیوود ریپورتر گزارش داده است میزان فروش فیلم ها طی 12 ماه اخیر در آمریکا به کمترین مقدار خود از سال های ابتدایی دهه 1980 تا به امروز رسیده است.

  • حکمرانی انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید بر باکس آفیس کماکان ادامه دارد

در هفته منتهی به 13 دسامبر (23 آذر) هیچ فیلم جدیدی روی پرده نرفت و انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید تنها با 3 میلیون دلار فروش صدر جدول باکس آفیس را تصاحب کرد و 9 فیلم دیگر بالای این فهرست در مجموع کمتر از 3 میلیون دلار فروختند! با یک نگاه اجمالی به شرایط باکس آفیس 2020 حتی با احتساب فیلم های پرفروشی همچون انگاشته هیچ فیلمی نتوانسته در قیاس با آثار اکران شده در سال های به فروش مطلوبی در گیشه دست یابد.

برآوردهای اولیه نشان می دهد طی سال گذشته مبلغ حاصل از فروش بلیط در آمریکای شمالی 2.3 میلیارد دلار بوده است. این رقم حتی کمتر از درآمد سینماها در سال های پایانی دهه 1970 و پیش از تنظیم نسبت نرخ تورم با قیمت بلیط ها است. متأسفانه آمار دقیق و اطلاعات قابل اتکایی از میزان فروش فیلم ها تا پیش از سال های میانی دهه 1980 وجود ندارد و نخستین اطلاعات قابل قبول مربوط به سال 1984 است که نشان می دهد در آن سال فیلم های اکران شده در آمریکا در گیشه به فروشی بالغ بر 4 میلیارد دلار دست پیدا نموده اند.

در سال 2019 فیلم ها در گیشه سینماهای آمریکا نزدیک به 11.4 میلیارد دلار فروخته بودند که این رقم نشان می دهد فروش فیلم ها در 2020 در قیاس با سال گذشته 80 درصد کاهش داشته است. در بازارهای بین المللی هم شاهد افت شدید فروش فیلم ها نسبت به سال های گذشته هستیم، اما به لطف کنترل کرونا در کره جنوبی، ژاپن و چین و بازگشایی نسبتا گسترده سینماهای این کشورها در ماه های پایانی سال 2020 فروش فیلم ها در شرق آسیا بهبود پیدا کرد و بنا بر گزارش های موجود رقم فروش فیلم های سینمایی در بازارهای بین المللی با کاهشی 70 درصدی نسبت به سال 2019 حدود 9 میلیارد دلار بوده است. سال گذشته رقم حاصل از اکران فیلم ها در بازارهای بین المللی حدود 42.5 میلیارد دلار بود.

به دلیل بازگشایی و تعطیلی مداوم سینماها در اغلب کشورها فیلم های چندانی نتوانستند فروشی پیوسته و قابل قبول داشته باشند. بسیاری از فیلم ها حتی پیروز به بازگشت سرمایه هم نشدند، اما در این بین چند فیلم خانوادگی یا مناسبتی همچون جنگ با باباعظیم و بیا بازی کنیم توانستند به سوددهی و فروشی مناسب برسند. اغلب سینمادوستان و استودیوهای فیلم سازی امیدوارند طی سال 2021 با تزریق واکسن کرونا اوضاع به حالت عادی خود بازگردد و رفته رفته شاهد بازگشت فیلم بین ها به سالن های سینما و اکران آثار عظیم باشیم. در کنار این امیدواری بعضی کمپانی ها همچون برادران وارنر قصد دارند در ماه های آینده تمام فیلم های خود را ضمن اکران در سالن های سینما در سرویس های آنلاین هم پخش نمایند که این تصمیم با مخالفت های شدیدی از سوی کارگردان های عظیم و سینمادوستان روبرو شده است، اما این کمپانی ها چنین کاری را ضامن بازگشت هزینه و سوددهی فیلم ها می دانند.

منبع: Hollywoodreporter

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5435

به "باکس آفیس 2020: فروش فیلم ها به کمترین میزان خود در 40 سال اخیر رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس 2020: فروش فیلم ها به کمترین میزان خود در 40 سال اخیر رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید