با طولانی ترین مسیرهای ریلی دنیا آشنا شوید

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران : طولانی ترین سفرهایی را که می توانید با قطار تجربه کنید آنالیز نموده ایم.

با طولانی ترین مسیرهای ریلی دنیا آشنا شوید

جهتهای ریلی متنوعی در کشورهای مختلف وجود دارد. در این مطلب شما را با طولانی ترین جهتهای ریلی دنیا آشنا خواهیم شاخت.

به گزارش خبرنگاران ، در این سفرها جهت، خودِ مقصد است؛ گذشتن از وسط روسیه، گذشتن از ایالات متحده، چرخیدن در جنوب شرق آسیا و چندین سفر دیگر. این سفرها برای کسانی که بدون عجله سفر می نمایند بسیار عالی هستند.

خط ریلی ترنس-سیبریَن

طول: 5772 مایل

مدت زمان طی کردن: بیش از 6 روز

طولانی ترین جهت ریلی در دنیا که همچنان در حال طولانی تر شدن است، از مسکو آغاز می گردد و تقریبا شش روز بعد در ولادی وستوک به خاتمه می رسد. در حین گذشتن از این جهت، منطقه زمانی بارها و بارها تغییر می نماید. موقعیت جغرافیایی و شکل پوشش منطقه ها هم تغییرات چشمگیری دارد؛ از کوهستان های اورال آغاز می گردد و به دریاچه بایکال می رسد و در این بین منطقه ها جلگه ای و سرسبز زیادی به چشم می خورد. قطارهایی که در این خط ریلی حرکت می نمایند، هر دو روز یکبار از مسکو آغاز به حرکت می نمایند.

خط ریلی ایسترن اَند اوریِنتال

طول: 1200 مایل

مدت زمان طی کردن: 3 یا 4 روز

اگر با خط ریلی ایسترن اَند اوریِنتال سفر کنید، یک سفر کلاسیک را در جنوب شرقی آسیا تجربه خواهید کرد؛ از سنگاپور آغاز می گردد و در بانکوک به خاتمه می رسد و برعکس. این خط ریلی ایستگاه هایی در کنار روخانه کاوایی و منطقه مالزیایی کوالا کانگسار دارد. شما می توانید از بین جهتهای مختلف (منظور حدفاصل بین ایستگاه هاست) جهتی را انتخاب کنید که 3 یا 4 روز طول می کشد و معمولا برای آخر هفته ها مناسب است. استراحت گاه هایی که در ایستگاه ها وجود دارند، بیشترا خصوصی هستند و چینش آنها لوکس و زیبا است، ولی کوچک و فشرده هستند. همین مورد باعث می گردد این جهت برای سفرهای انفرادی مناسب باشد.

خط ریلی کانادیَن

طول: 2775 مایل

مدت زمان طی کردن: 3 روز

در قطارهایی که در این خط ریلی حرکت می نمایند، وای-فای وجود ندارد؛ پس باید چشمان خود را آماده ساعت ها نگاه کردن به اطراف کنید. خوشبختانه چیزهایی که می بینید بی نظیر هستند؛ کوهستان های پوشیده از برف، جنگل های پوششی کانادا و دشت هایی که به شکل عجیبی خالی هستند. سفر از تورنتو آغاز می گردد و در ونکوور به خاتمه می رسد. چیزی که در این خط ریلی خیلی به چشم می آید، راحتی مسافر است. واگن هایی که این قطارها دارند بسیار برای خواب مناسب هستند و از پنجره های آنها می گردد گوزن شمالی، آهو و حتی خرس ها را دید.

خط ریلی کالیفرنیا زِفِر

طول: 2438 مایل

مدت زمان طی کردن: 51 ساعت و 20 دقیقه

این خط ریلی که سفر کردن در آن بیش از دو روز طول می کشد از شیکاگو آغاز می گردد و در سان فرانسیسکو تمام می گردد. در بین خطوط ریلی دیگری که در ایالات متحده وجود دارند، این جهت با 2438 مایل طولی که دارد طولانی ترین خط ریلی محسوب می گردد. وقتی در این جهت حرکت می کنید، از کنار کاروان ها و رشته کوه های راکی عبور می کنید و دره های منطقه غربی کلرادو و کوه های دندانه دار و خشن نوادا را می بینید. البته این خط در رنو ایستگاه دارد و اگر آماده اید که طبیعت را با چیزهای دیگر عوض کنید، می توانید در این ایستگاه پیاده شوید.

خط ریلی ایندیَن پاسیفیک

طول: 2704 مایل

مدت زمان طی کردن: 4 روز

این خط ریلی در حقیقت از عرض استرالیا عبور می نماید و چهار روز و سه شب طول می کشد که از پرث به سیدنی برسد. در طول جهت ایستگاه هایی در آدلاید، کووک و بروکن هیل (یک شهر مملو از هنرمند که قبلا شهر معدنی بوده است) واقع شده است. زمانی که روی جایگاه های راحتی نشسته اید، به همان واضحی که منطقه ها دوردست را می بینید، جنگل ها و آبشارهای کوهستان آبی را هم می بینید. برای مسافرانی که به شرق سفر می نمایند، گشت هایی بیرون از قطار در نظر گرفته شده است.

خط ریلی ویوِک

طول: 2650 مایل

مدت زمان طی کردن: تقریبا 4 روز

این سفر تقریبا 80 ساعته، طولانی ترین سفری است که می توانید با قطار در هند داشته باشید و بعلاوه یکی از طولانی ترین سفرها در دنیا هم است. قطارهایی که در این خط حرکت می نمایند با سرعت میانه 32 مایل بر ساعت در عرض سه چهار روز طول کشور را می پیمایند. در این جهت 57 ایستگاه وجود دارد که اولین آنها در شمالی ترین جای دیبروگار و آخرین آنها در کانیاکوماری یکی از جنوبی ترین نقاط هند واقع شده است.

خط ریلی پکن- گوانجو بولت ترِین

طول: 1200 مایل

مدت زمان طی کردن: 8 ساعت

این خط ریلی با طول 1200 مایلی خود رقیب طولانی ترین خطوط ریلی نیست ولی بدون شک برنده جایزه پرسرعت ترین قطار سفرهای طولانی است. این خط ریلی برای قطارهای پرسرعت در سال 2012 افتتاح شد و زمان سفرهایی که 21 ساعت طول می کشید را به 8 ساعت کاهش داد. قطارهایی که در این خط ریلی حرکت می نمایند، تقریبا به سرعت 186 مایل بر ساعت می رسند. در این سرعت بالا، منظره ها اطراف انگار در حال پرواز کردن هستند و از کنار قطار عبور می نمایند.جالب اینجاست که در این جهت 35 ایستگاه وجود دارد که بیشتر آنها در شهرهای مهم مثل ووهان قرار دارند.

خط ریلی بلو ترِین

طول: 994 مایل

مدت زمان طی کردن: 27 ساعت

این خط ریلی عرض کشور را در تقریبا یک روز طی می نماید. البته این خط ریلی بسیار معروف کم کم رو به نابودی است. قطارهایی که در این جهت حرکت می نمایند، بیشتر شبیه به یک هتل لوکس هستند که از پرتوریا به کیپ تاون می فرایند. در این قطارها سرویس خدماتی همواره وجود دارد و سیگار کوبایی و غذاهای خوشمزه همواره در آن یافت می گردد. اما برترین جاذبه این خط ریلی مزارع و جنگل های بی نظیری هستند که می توانید ببینید.

مترجم: امیررضا فخاریان

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: رکنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8331

به "با طولانی ترین مسیرهای ریلی دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با طولانی ترین مسیرهای ریلی دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید