با مهره های چوبی لوستر بسازید

به گزارش مجله بای بلاگ، دلتان می خواهد یک لوستر زیبا و مجذوب کننده برای خانه خود بسازید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

با مهره های چوبی لوستر بسازید

لوسترها نقش زیادی در نورپردازی و روشنایی خانه شما دارند. در این مطلب از خبرنگاران به بیان روش ساخت لوستر با مهره چوبی می پردازیم.

روش ساخت لوستر با مهره چوبی

این لوستر را به دو روش می توان ساخت. در روش اول، همه اجزای آن را خودمان درست می کنیم. روش دوم ساده تر است و در آن از یک آویز یا لوستر قدیمی استفاده می کنیم.

به جای مهره چوبی می توانید از هر مهره مشابه دیگری بهره ببرید. برای ساخت این لوستر به سه عدد کارگاه گلدوزی احتیاج دارید. یکی از آن ها باید از دو تای دیگر بزرگ تر باشد. فعلا فقط با حلقه های درونی آن ها کار می کنیم.

مرحله اول

از نخ و سوزن مخصوص لحاف دوزی بهره ببرید. نخ را دولا کنید و پایانی آن را گره بزنید. یکی از حلقه های کوچک را بردارید، نخ را دور آن قلاب کنید و سپس مهره ها را به نخ بکشید.

مرحله دوم

ابتدا 10 مهره کوچک، سپس یک مهره میانه و بعد یک درمیان مهره کوچک و میانه را نخ کنید تا تعداد مهره های کوچک به 12 عدد و میانه به 13 عدد برسد. آخرین مهره باید میانه باشد.

مرحله سوم

پایانی کار را به حلقه بزرگ ببندید. محکم و چند بار گره بزنید. حواستان باشد که رشته ها را به صورت ضربدری از روی هم رد نکنید. تا زمانی که حلقه بالایی کامل پر گردد، این کار را تکرار کنید. اگر به این دست مطالب علاقه مند هستید به مطلب در خانه خود لوسترهای شیک و مجذوب کننده بسازید سر بزنید.

در این مرحله باید چنین طرحی داشته باشید:

حالا با دومین حلقه کوچک، پایین لوستر را درست می کنیم:

بازهم نخ را به حلقه کوچک قلاب می کنیم، ولی این بار برای به نخ کشیدن مهره ها، از این الگو پیروی می کنیم: یک مهره کوچک، یک مهره بزرگ و ادامه می دهیم تا درنهایت 5 مهره بزرگ و 6 مهره کوچک داشته باشیم. در اول و آخر رشته ها باید مهره کوچک وجود داشته باشد. حالا رشته ها را دوباره از پایان به حلقه بزرگ می بندیم و گره می زنیم. رشته ها را از روی هم رد نکنید.

برای اینکه گره ها شل نشوند، روی هرکدام را با لایه ای از چسب بپوشانید. سپس حلقه بیرونی کارگاه ها را بردارید و داخل شان را با چسب چوب آغشته کنید. هر حلقه بیرونی را به حلقه درونی خودش وصل کنید و پیچ آن را محکم ببندید.

پس از خشک شدن می توانید پیچ ها و بخش سخت افزار کارگاه را بردارید. در حلقه بالایی، دو سوراخ ایجاد کنید و سیم را از آن عبور دهید. سپس کابل را وارد حلقه کنید، سیم را دورش بپیچید و به سمت مقابل آن ببرید، از سوراخ رد نموده و محکم کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با کمترین هزینه منزل خود را نو کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8769

به "با مهره های چوبی لوستر بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مهره های چوبی لوستر بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید