برای سفری راحت، باید به خوبی از موبایل تان مراقبت کنید

به گزارش مجله بای بلاگ، برای سفری راحت، باید به خوبی از موبایل تان مراقبت کنید، خبرنگاران: به نقل از تلگراف سفر ما را به سراسر دنیا می برد، اما کشمکش اصلی تکنولوژی مربوط به سفر خیلی نزدیک به ما و درست درون جیب ما رخ می دهد. استفاده از موبایل در حال افزایش است. در سال 2014 جستجوی پرواز در اسکای اسکنر - موتور جستجو در زمینه پروازهای مسافرتی، هتل ها و کرایه خودرو - به وسیله ابزارهای دستی تا ...

برای سفری راحت، باید به خوبی از موبایل تان مراقبت کنید

برای سفر با ارزانترین تور پوکت لحظه آخری همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

برای سفری راحت، باید به خوبی از موبایل تان مراقبت کنید

خبرنگاران: به نقل از تلگراف سفر ما را به سراسر دنیا می برد، اما کشمکش اصلی تکنولوژی مربوط به سفر خیلی نزدیک به ما و درست درون جیب ما رخ می دهد. استفاده از موبایل در حال افزایش است. در سال 2014 جستجوی پرواز در اسکای اسکنر - موتور جستجو در زمینه پروازهای مسافرتی، هتل ها و کرایه خودرو - به وسیله ابزارهای دستی تا 152 درصد افزایش یافته است. در این میان، موبایل به ویژه در رزروهای لحظه آخر و رزروهای صورت گرفته در مقصد سفر، از اهمیت فزاینده ای برخوردار است.

رومینگ و حذف هزینه های آن

اگر نتوان هزینه های استفاده از موبایل را پرداخت کرد، گوشی موبایل بی مصرف خواهد بود. یک روش اجتناب از هزینه های رومینگ استفاده از اپلیکشین هایی مانند Roamer برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس است. در سال 2015 نیز رومینگ همچنان یک مساله خواهد بود؛ اما تغییرات خوشایندی برای مسافران اروپایی در راه است. همزمان، سایت تری بیان کرد: همه کسانی که عضو این سایت هستند در سال 2015 شاهد افزایش تعداد کشورهایی خواهند بود که در آنها سرویس فیل ات هوم (Feel at Home) ارائه می گردد. این سرویس به مصرف نمایندگان امکان می دهد در خارج از وطن خود بدون پرداخت هزینه اضافه رومینگ از موبایل استفاده نمایند. این سرویس در حال حاضر در 16 کشور ارائه می گردد.

یکی شدن تلفن و کیف پول

مساله یکی شدن تلفن و کیف پول نیز به سرعت دنبال می گردد. اما هنوز معین نیست که چه زمانی سیستم پرداخت گوشی های اپل به بریتانیا وارد خواهد شد. این در شرایطی است که Zapp به منظور اضافه کردن ظرفیت پرداخت موبایل به اپلیکیشن های فعلی بانکداری بریتانیا، با بانک ها و خرده فروشان این کشور همکاری می نماید. سرویس Zapp در سال 2015 عرضه خواهد شد.

به این ترتیب به نظر می آید پرداخت به وسیله موبایل به یک جریان اصلی در سال 2015 تبدیل خواهد شد.

تکنولوژهای پوشیدنیِ سفر!

امروزه سخنان بسیاری درباره تکنولوژی های پوشیدنی به ویژه ساعت های هوشمند، به گوش می رسد. ساعت اپل در فصل بهار عرضه خواهد شد، اما ساعت موتورولا موتو 360 اندروید به بازار عرضه شده است. اپلیکیشن های سفر نیز از این سخت افزارهای جدید به خوبی استفاده خواهند کرد. برای مثال، Trip Case، اپلیکیشن هوشمند مدیریت سفر، درصورت تاخیر پرواز، لغو پرواز یا تغییر گیت خروج، به طور اتوماتیک به ساعت هوشمند هشدار ارسال می نماید. از دیگر اپلیکیشن هایی که با ابزارهای پوشیدنی اندروید کار می نماید، Rain Alarm است. درصورتی که هوا در طول راستا سفر بارانی باشد، این اپلیکیشن به ساعت هوشمند اطلاع داده و ساعت به شما هشدارمی دهد. در سال 2015 اپلیکیشن های سفر بیشتری می توانند روی ساعت های هوشمند نصب شوند.

این در شرایطی است که هتل ها نیز درمورد استفاده از تکنولوژی مطلع تر می شوند. هم اکنون میهمانان می توانند به وسیله اپلیکیشن های اس پی جی هتل استارت وود و اچ آنرز هتل هیلتون حضور خود را در این هتل ها اعلام نمایند. این هتل ها در سال 2015 کلیدهای تلفنی را ارائه خواهند کرد به این ترتیب که میهمانان می توانند با فشار کلیدهای گوشی هایشان در اتاق هایشان را باز نمایند. اپلیکیشن آی او اس استاروود آماده است به وسیله ساعت اپل، حضور میهمانان را در این هتل اعلام کند.

اپلیکیشن های مجزای سفر می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند

به لطف تکنولوژی رابط برنامه نویسی نرم افزار (API) اپلیکیشن های مجزای سفر می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. رابط برنامه نویسی نرم افزار یک سری توسعه دهنده ابزار است که برای مرتبط کردن خدمات مکمل به کار می رود. برای مثال در آمریکا کاربران نقشه های گوگل به لطف ایجاد ارتباط بین اپلیکیشن Open Table و نقشه های گوگل می توانند به طور مستقیم از روی نقشه در رستوران ها میز رزرو نمایند و نیز می توانند در نوار جست وجوی نقشه، عبارت نزدیک ترین پیتزا فروشی را تایپ نمایند و بدون تغییر اپلیکیشن، به سرعت میز رزرو نمایند. در سال 2015، استفاده از رابط برنامه نویسی نرم افزار در زمینه سفر گسترش خواهد یافت.

همچنین شاهد نوآوری هایی در بعضی از مهره های اصلی سفر، ازجمله اسکایپ خواهیم بود. این سرویس به تازگی از ابزار مترجم اسکایپ رونمایی نموده است. این ابزار به افراد امکان می دهد به هنگام گفت وگو با یکدیگر به دو زبان مختلف صحبت نمایند و به طور همزمان ترجمه این مکالمه را بشنوند. در حال حاضر این مترجم تنها روی سیستم عامل ویندوز و به زبان انگلیسی و اسپانیایی کار می نماید، اما به زودی زبان ها و پلت فرم های بیشتری را شامل خواهد شد. کاملا معین است که داشتن نسخه ای از این مترجم هنگام سفر بسیار مفید خواهد بود.

چمدان هایی که از خود مراقبت می نمایند

مدت ها است که برای سفر از چمدان استفاده می گردد، اما در سال 2015 چمدان های هوشمند در دسترس قرار خواهند گرفت. شرکت بلواسمارت که در نیویورک واقع است، با موفقیت توانسته سرمایه های مردمی را برای ساخت چمدان های هوشمند جذب کند. این چمدان ها قادرند خود را وزن نمایند و می توان به وسیله جی پی اس گوشی های هوشمند آنها را ردیابی کرد و در آنها را قفل یا باز کرد.

بنابراین مساله مهمی که مسافران در سال 2015 باید به خاطر داشته باشند این است که نباید تلفن خود را در خانه بگذارند یا آن را گم نمایند. از کارت پرواز و بلیت قطار گرفته تا کلید اتاق، همگی روی گوشی ذخیره می گردد، بنابراین ویروسی شدن موبایل یا دزدیده شدن آن سفر گردشگران را مختل خواهد نمود. اپلیکیشن هایی مانند Lookout ، گوشی ها را برای یافتن ویروس اسکن می نمایند و به افراد امکان می دهند در صورت مفقود یا دزدیده شدن گوشی، آن را ردیابی نمایند. در سال 2015 برای داشتن سفری بی دردسر همراه داشتن موبایل لازم است.

www.donya-e-eqtesad.com

منبع: کوله پشتی
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4506

به "برای سفری راحت، باید به خوبی از موبایل تان مراقبت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفری راحت، باید به خوبی از موبایل تان مراقبت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید