بروشور چیست ؟ راهنمای خرید

به گزارش مجله بای بلاگ، بروشور چیست؟

بروشور کتابچه ای چند صفحه ای یا اگر دقیق بخواهیم بگوییم چند لتی است که برای آموزش استفاده از کالا و خدمات از طرف فراوری نمایندگان و یا کسانی که میخواهند جنسی را به مشتری معرفی نمایند فراوری و چاپ می گردد. طراحی بروشور اغلب بر روی هدایت بهتر مشتری برای استفاده از کالا مانور میدهد و چاپ بروشور اغلب جنبه تبلیغاتی خیلی کمتری نسبت به چاپ کاتالوگ می توان داشته باشد.البته بروشور و کاتالوگ و تفاوت های بروشور و کاتالوگ را در جای دیگر مورد آنالیز قرار دادیم که درلینک زیر می توانید آن را مشاهده کنید.

بروشور چیست ؟ راهنمای خرید

بروشور در واقع یک کتابچه یا مجله است که صفحات مختلف آن حاوی تصاویر و توضیحی بر ویژگی ­های محصولات و خدمات شماست. تعریف گفته شده، ساده ­ترین تعریفی است که می­ توان از بروشورهای تبلیغاتی داشت. اما نکته مهمی که در تعریف بالا وجود دارد، این است که هدف اصلی از چاپ بروشور معرفی محصولات و خدمات شماست.

بیشتر بخوانید : 10 بهترین چاپخانه بروشور در ایران کجاست؟

چرا باید از بروشور تبلیغاتی برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنیم ؟

امروزه بسیاری از شرکت­ های تجاری برای معرفی کالا و خدماتشان به طیف وسیعی از مخاطبان، از بروشورهای تبلیغاتی استفاده می ­نمایند. انتخاب یک بروشور مناسب، به عنوان یکی از قدرتمندترین و متداول ­ ترین روش­ های بازاریابی، می ­تواند تأثیر به سزایی در افزایش رونق کسب و کار شما داشته باشد. این ادعا چندان دور از واقعیت نیست که چاپ بروشورهای تبلیغاتی مؤثر و منحصر به فرد جزءِ جدایی ناپذیر هر فرایند بازاریابی پیروز است.

اگر با بروشورهای تبلیغاتی آشنایی زیادی ندارید، مطالعه این مقاله علاوه بر آشنا کردن شما با ویژگی­ها و مزایای آن­ ها، کلیه شک و شبهه­ هایتان در خصوص استفاده از این روش تبلیغاتی را نیز رفع خواهد نمود. اما قبل از این­ که خوبی ­های استفاده از بروشورهای تبلیغاتی و فاکتورهای مؤثر بر میزان اثر بخش بودن آن ­ها را به شما معرفی کنیم، ابتدا مروری کوتاه بر تعریف و کاربرد این بروشورها خواهیم داشت.

بروشور ها را می توان در بیانی ساده تر برگه هایی که چند خط تا می خورند و در هر صفحه مطالبی تازه را برای ما بیان می نمایند نامید. بروشور ها بصورت تک لتی یا دولتی و یای بروشور های 3 لتی و 4 لتی فراوری می شوند. بروشورها برای استفاده از کسب و کارهایی که تازه به عرصه رقابت با رقبای قدیمی خود وارد شده اند، مورد استفاده قرار میگیرند.

بروشور دولتی برای کسب و کارهایی که در زمینه تکنولوژی میخواهند کسب و کار خود را به مخاطبان خود معرفی نمایند اغلب به کار می رود و بروشور های 3 لتی که در بازار از بیشترین هواداران برخوردار هستند اغلب برای کسب و کارهای ارایشی و معرفی کسب و کاری جدیدی که عکس ها و مطالب زیادی برای معرفی دارند به کار می آیند.

شما می توانید از بروشور دولتی یا 3 لتی برای معرفی کسب و کار خود که به تازگی آن را شروع نموده اید، استفاده نموده و آنها را طراحی و چاپ کنید . این بروشورها می توانند در شروع کار همراه شما باشند تا کسب و کارتان را به افراد بیشتری معرفی کنید .

یک بروشور خوب شامل چه مواردی است؟

بروشور یک یا چندین برگ به هم پیوسته است . چاپ بروشور تبلیغاتی از رسانه های چاپی به شمار می رود . طراحی بروشور معمولا برای اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مشتری و مخاطبان استفاده میگردد . بروشور شامل توضیحات جامع و مفصل نسبت به کالا و خدمات مورد نظر هستند. قطع متداول بروشورها A4 است که به صورتهای مختلف تا میخورد و صفحات آن بر روی یکدیگر تاشده و اصطلاحاً به این صفحات کوچکتر و تاخورده روی یکی در بروشور تبلیغاتی، لت بروشور تبلیغاتی می گویند. لت تبلیغاتی بروشور به دو صورت متداول است.

بروشور تبلیغاتی اغلب به نام های چاپ بروشور آکاردئونی و چاپ بروشور شکمی یا چاپ بروشور تودلی توسط مشتریان بیان می شوند و این تفاوت اسمی اغلب به خاطر حالت لت های رو بروشور و لت های پشت بروشور (به هر صفحه که بعد از تا خوردن از دیگر صفحه جدا می گردد یک لت می گویند) می باشد. پیشنهاد می گردد برای هر خط تا نیم سانت از هر طرف خط تا موارد و المان های مهم را قرار ندهید تا در موقع خط تا مسئله ای برای المان هایتان بوجود نیاید.

در تعریف بروشور گفتیم که هدف اصلی از چاپ یک بروشور، معرفی محصولات و خدمات به مشتریان و مخاطبان است. اما یک بروشور مؤثر علاوه بر معرفی محصولات فعلی، باید دورنمایی از برنامه­ هایی که قرار است در آینده انجام دهید را هم در معرض دید مخاطب قرار دهد. برای مثال، فرض کنید که شما صاحب یک شرکت فراوری مبلمان هستید. در این صورت، بروشور شرکت شما باید شامل تصاویر محصولات فراوریی، معرفی ویژگی ­های شاخص، برتری ­های شرکت شما نسبت به شرکت­ های رقیب، اطلاعات مربوط به خدمات پس از فروش و راه ­های ارتباطی با شما باشد. حتماً توجه داشته باشید که یک بروشور خوب علاوه بر داشتن متن­ جذاب و تأثیرگذار، حتماً باید شامل عکس ­ها و تصاویر متعدد نیز باشد. این تصاویر باید به نحوی در لابلای نوشته­ ها جای بگیرد که یک تصویر روشن و شفاف از محصولات و خدمات شرکت شما را در اختیار مخاطب قرار دهد.

در برخی اوقات بروشور بیشتر به جنبه تبلیغاتی یک محصول می پردازد و در برخی اوقات بروشور فقط جنبه معرفی کالارا دارد. بروشورها اغلب بجای اینکه به جنبه فنی یک محصول بپردازند به جنبه تبلیغاتی و از جمله آن توضیج در خصوص محصول و عالی بودن آن می پردازند. در بروشور از تاریخچه شرکت گفته می گردد و محصولاتی که قبل از این توسط شرکت ارائه شده است و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است سخن می گویند . در بروشور بیشتر هدف فروش است.

بروشور اغلب با متن ها و موضوعاتی در خصوص یک کالا شروع می گردد و با استفاده از عکس ها و المان های گرافیکی تکمیل و تکمیل تر می گردد. پیشنهاد می گردد برای طراحی کاتالوگ خوب حتما از عکس و متن و المان های گرافیکی به یک میزان مشخص استفاده گردد تا تاثیرات یکسانی برای مخاطب داشته باشد و توازن کار به هم نخورد.

بروشورها از اندازه های مشخصی برخوردار نیستند و قابلیت انعطاف در اندازه را دارند . به همین خاطر طراح میتواند با استفاده از ایده خود یک بروشور خوب طراحی نموده و از هر اندازه عکس و متنی درون ان بهره ببرد هر چه این اندازه عظیمتر باشد دسته طراح بروشور هم برای استفاده از متن و المان و عکس بازتر است و میتواند از انواع خط تا و برش برای آن استفاده کند.

بیشتر بخوانید : طراحی بروشور چگونه انجام می گردد؟

مزایای استفاده از بروشورهای تبلیغاتی

در ادامه سه نمونه از مهم­ ترین مزایای استفاده از بروشورهای تبلیغاتی را با هم مرور می ­کنیم.

استفاده از بروشور تبلیغاتی برای معرفی کامل کسب و کار شما

در ابتدایی ­ترین تعریف از بروشور، هدف از چاپ آن صرفاً معرفی کالاها و خدمات یک شرکت است. اما اگر بخواهید از بروشور برای پیروزیت در رقابت با دیگر رقبایتان بهره ببرید، بروشور شما باید چیزی فراتر از چند برگه معرفی محصولات و خدمات باشد. چنین بروشوری باید نام تجاری و محصولات شما را از دیگر رقبایتان متمایز کند. البته انتشار بروشور، بهتر است زمانی انجام گردد که مخاطبان هدف خود را به خوبی شناسایی نموده باشید. در این صورت، بروشور تبلیغاتی به شما یاری می­کند که تمام اطلاعات لازم در رابطه با کسب و کار خود را به کامل ­ترین وجه ممکن در اختیار مخاطبان هدف قرار دهید. این حجم اطلاعات را تقریباً با استفاده از هیچ کدام از سایر روش ­های بازاریابی نمی ­توانید به صورت یک جا در اختیار مردم قرار دهید.

استفاده از بروشور تبلیغاتی یک ابزار بازاریابی بهینه

اگر قصد چاپ بروشورهای تبلیغاتی را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که دو نکته را حتماً رعایت کنید. یکی این که تمام محصولات و خدمات حال حاضر و آینده خود را در داخل بروشور معرفی کنید. دیگر این که به تعداد زیادی از این بروشورها چاپ کنید. با رعایت این دو مورد، هم زمان و هزینه کمتری صرف می ­کنید و هم نتیجه بیشتری از سرمایه گذاری خود می ­گیرید. اگر تجربه فروشندگی داشته باشید، حتماً می­ دانید که الزاماً لازم نیست دقیقاً همان چیزی که مشتری از ابتدا به دنبال آن است را به او بفروشید. شاید پیشنهادات وسوسه نماینده شما، بتواند سبب گردد که مشتری کالای دیگری را سفارش دهد. پس اگر مشتری یک سوال در خصوص یکی از کالاهای خاص شما پرسید، خیلی خوب است که بتوانید به سرعت اطلاعات جامعی از تمام محصولاتتان را در اختیار او قرار دهید. از سوی دیگر، اگر چاپ بروشورها را به صورت عمده انجام دهید، قیمت تمام شده آن به مراتب کمتر از چاپ چند نوع بروشور با تیراژ پایین است.

استفاده از بروشور تبلیغاتی برای افزایش اعتماد مشتری به کسب و کار شما

چاپ بروشورهای تبلیغاتی عمدتاً با دو هدف اصلی معرفی کامل محصولات و خدمات فعلی، و مشخص کردن اهدافی که در آینده به دنبال آن هستید، انجام می ­گردد. در نتیجه با چاپ بروشورهای تبلیغاتی، ناخودآگاه این حس را به مشتری منتقل می­ کنید که شرکت شما با قدرت در حال پیشروی است و در کار خود برنامه ­ ریزی دارید و جدی هستید. در این صورت، مشتری نیز با اطمینان بیشتری می­تواند به شرکت شما اعتماد ­کند.

انواع بروشورها به چند دسته تقسیم می شوند؟

بروشور تک برگی

این بروشور معمولا در یک برگ که ممکن است اندازه های مختلفی داشته باشد گاهی یک رو و گاهی دو رو چاپ میگردد و به این بروشور تک لتی گفته میگردد .

بروشور دولتی

این بروشور از دو برگ (لت) پیوسته تشکیل میگردد که به آن بروشور دولتی میگویند. این بروشور نیز در اندازه های مختلف چاپ میگردد .

بروشور تبلیغاتی کتابی

این بروشور با بیش از 21 صفحه و صحافی بروشور تبلیغاتی و دارای ته چسب و در اندازه های کوچک و متوسط و عظیم چاپ بروشور تبلیغاتی انجام می گردد و معمولا با جلد شومیزی و گلاسه پوشیده شده. زیرا برخی از آنها حتی یک بار هم مطالعه نمیگردد، به همین دلیل کمتر هزینه میگردد . که معمولا در لوازم خانگی و طریقه استفاده آن را به عنوان رایج ترین نوع این بروشورها در جامعه دیده می گردد که طریقه راه اندازی وسیله و جزئیات هر قطعه را به طول کامل توضیح داده. اطلاعات یک بروشور میتواند مالی، تجاری، صنعتی، اجتماعی، سیاسی، حزبی و یا فرهنگی و هنری باشد.

همچنین در تنظیم یک بروشور تبلیغاتی اعم از بروشور تبلیغاتی تک برگ ، بروشور تبلیغاتی آکاردئونی و یا دیگر اشکال خالقانه بایستی به موضوع مخاطب، امکانات و کاربرد آن توجه گردد. زیرا اطلاعات ارائه شده در بروشورها، کلی، جامع و مشروح هستند که با مطالعه آنها میتوان اهداف، روشها ، عملکرد و سمت و سوی موضوع بروشور را فهمید .

تفاوت بروشور و کاتالوگ در چیست؟

در گذشته نام ­های مختلفی برای این کتابچه­ ها استفاده می ­شد. بروشور و کاتالوگ، دوتا از متداول ­ترین این نام ­ها هستند. با این حال، امروز تقریباً تمام مؤسسات تبلیغاتی و صاحبان کسب و کارها بر روی کلمه بروشور توافق نموده اند و واژه کاتالوگ دیگر چندان کاربردی نیست. حال با دانستن تعریف بروشور، نوبت آن رسیده که آنالیز کنیم یک بروشور خوب باید شامل چه محتویاتی باشد.

بیشنر بخوانید : 10 چاپخانه برتر چاپ کارت ویزیت در ایران کجاست ؟

مراحل طراحی و ساخت و فراوری بروشور

در قدم اول ایده و نظر طراح گرافیک نسبت به آنچه که قصد دارد به بیننده ارائه کند و فکر و ایده طراح در اولویت است که این فکر و نظر با در نظر دریافت نوع محصول ، نوع موسسه و مخاطبین محصول متفاوت خواهد بود .

سپس یک اتود اولیه زده شده و کاستی های کار را مد نظر قرار داده که البته بهتر است در این اتود جای قرار دریافت تصاویر و متن ها با تکه های کاغذ و روزنامه پر گردد تا نقص کار بهتر نمایان گردد و همچنین کی نمای کلی از کار داشته باشیم.

سپس با در نظر دریافت قطع کاغذی که قرار است بروشور در محیط آن جای گیرد شروع به طراحی و صفحه آرایی نموده (که این کار اغلب با نرم افزارهای کامپیوتری راحت تر انجام میگیرد مانند Freehounel و Corel Draw و همچنین محل تا خوردن کاغذ نیز از ابتدا باید کاملا و دقیق مشخص گردد زیرا اندکی کم توجهی در مشخص کردن محل تا بروشور کل کار را به مشتی کاغذ باطله تبدیل میکند.

پس از تایید مراحل حال به مرحله اجرای نهایی بروشور می پردازیم که عبارتست از : حروفچینی، تهیه تصاویر مورد احتیاج ،تهیه و یا طراحی نشان ها و سر کلیشه ها و آرایش این مجموعه در صفحات مربوطه.

بروشور تبلیغاتی از نظر طراحی و چاپ به چند دسته تقسیم می شوند ؟

بروشورهای لتی

بروشورهای لتی به بروشورهایی می گویند که دارای چند صفحه هستند و این صفحات پس از تا زدن به لت تبدیل می شوند. بروشرهای لتی بصورت رو یه هم تا شده که می تواند زیگزاگ و ساده هم قلمداد گردد مورد کاربرد هستند . این گونه بروشور ها را آکاردئونی هم می گویند که به این صورت است که یک صفحه A4 را به سه قسمت مساوی تقسیم نموده و برای هر قسمت طراحی مخصوص به خورد را انجام می دهیم . یک صفحه را بعنوان صفحه اصلی قرار داده که بر روی آن اسم شرکت درج می گردد و در قسمتی دیگر که صفحه آخر هم هست شماره و آدرس قرار می گیرد . در صفحه ای دیگر شروع به مقدمه نویسی می کنیم و 3 صفحه داخلی که کنار هم قرار میگیرند یک طرح کلی که نوشته هایش بصورت ترتیبی از صفحه 1 شروع میگردد و تا آخر 3 صفحه خاتمه می یابد. نوع خط تا در طراحی این گونه بروشورها بسیار مهم هستند.

بروشور فرمی

بروشورهای که بصورت کتابچه هستند و دارای صفحات زیادی هستند و ما مجبوریم آنها را از طریق چسب گرم و منگنه صحافی کنیم بروشورهای فرمی نامیده می شوند. در بروشور های فرمی نسبت به بروشورهای لتی تعداد صفحات بیشتری را شاهد خواهیم بود و برای صحافی هم باید از چسب گرم و منگنه استفاده گردد.

بروشورهای فرمی به دلیل استفاده از صفحات زیاد قابلیت استفاده عکس ها و متن های زیادی هم دارند . بیشتر این بروشورها را با کاتالوگ ها مقایسه می نمایند. در صفحه جلد آن ها از اسم شرکت استفاده می گردد و در صفحه آخر نشانی و تلفن استفاده می گردد. ضمناًً در این نوع بروشور میتوان بطور کامل در خصوص کالا و جزییات آن توضیح داد.

بروشور اسلیپ کیس

این بروشورها را بعنوان پوشه استفاده می نمایند و در برخی اوقات به آنها فولدر هم می گویند. این فولدرها بعنوان پوشه عمل نموده و برای گذاشتن ورقه های جدا جدا در کنار هم مورد استفاده قرار میگیرند .در چاپ این این بروشورها از کاغذهای گلاسه و ایندلبرد 250 تا 300 گرم استفاده می گردد که مقاومت بیشتر و ماندگاری بالاتری دارند. برای ساخت این بروشورها پس از چاپ بروشور بر روی جلد آنها لایه ای از سلفون کشیده می گردد.این سلفون باعث مقاومت بیشتر این فولدرها می گردد و برای استفاده بهتر از این فولدر ها پس از تهیه قالب و تیغ جایی را برای گذاشتن کارت ویزیت و سی دی می توان تعبیه کرد.

پامفلت و یا لیفلت

پامفلت و لیفلت اغلب از بروشورهایی هستند که در فراوری آنها از کاغذهای با گراماژ پایین استفاده می گردد. بصورتی که از پامفلت برای استفاده از دفترچه های راهنمای کالا بیشتر استفاده میگردد و در آن از کاغذهای تحریر 80 گرم یا پایین تر استفاده می گردد. لیفلت ها هم اغلب برای بروشورهایی که بعد از چاپ جعبه درون جعبه های دارو استفاده می گردد کاربرد دارد. اغلب این دو نوع بروشور بصورت تک رنگ و مشکی بکار میروند و بیشتر اوقات اصلا جنبه تبلیغاتی نداشته و فقط برای آموزش بکار میروند.

انواع مختلف بروشورها از لحاظ ساختار

به طور کلی، بروشورهای تبلیغاتی را می­ توان به 5 دسته مختلف تقسیم کرد:

  • بروشورهای پرسش و پاسخ
  • بروشورهایی که به مشتریان پیش از انتخاب محصول، ارائه می ­گردد.
  • بروشورهایی که پس از فروش کالا یا خدمات به مشتری داده می­ گردد.
  • بروشورهای پستی
  • بروشورهای روی میز پیشخوان

در ادامه، نگاه مختصری به هر کدام از این 5 نوع بروشور می ­اندازیم.

بروشورهای پرسش و پاسخ

همان طور که از نام آن ها پیداست، در این بروشورها پاسخ ­های مناسبی به پرسش ­هایی که ممکن است در ذهن مخاطب شکل بگیرد، داده می­گردد. زمانی که احساس کردید که مشتری ­تان از یکی از کالاهای شما خوشش آمده، می ­توانید یکی از این بروشورها را در اختیارش قرار دهید تا بدون این که هیچ زمانی را صرف کنید، به تمام سؤالاتی که احتمالاً در ذهن او ایجاد شده است، پاسخ دهید. اگر محتوای این بروشور بتواند مشتری ­های شما را به طور کامل قانع کند، نتیجه آن فروش بیشتر محصولات شماست. یک بروشور پرسش و پاسخ باید بتواند به تمام پرسش ­های احتمالی مشتری پاسخ دهد. به طور معمول، این بروشورها شامل قیمت، ویژگی­ها و نوع کاربرد اجناس می­ باشد.

بروشورهایی که به مشتریان پیش از انتخاب محصول، ارائه می­گردد

این بروشورها شامل تمام اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات شماست. حتی اگر از فروشنده­ های ماهری هم بهره ببرید، مشتری گاهی مایل است که خودش به آنالیز ویژگی ­ها و قیمت محصولات مختلف بپردازد. اگر شما یک بروشور کامل که اطلاعات را به شیوه­ ای ساده و در عین حال زیرکانه بیان می نماید در اختیار مخاطب قرار دهید، در واقع یک فروشنده حرفه ­ای را همواره در کنار مشتری خود دارید. از آن ­جا که این بروشورها را می ­توان بارها استفاده کرد و معمولاً تنها در داخل فروشگاه در اختیار مشتری قرار می­گیرد، می­ توانید هزینه بیشتری را صرف هرچه مؤثرتر کردن آن ­ها کنید.

بروشورهایی که پس از فروش کالا یا خدمات به مشتری ارائه می­گردد

به عنوان بخشی از فرایند بازاریابی، همواره باید تعدادی مشتری ثابت برای خود داشته باشید. به طور ایده­ آل خیلی خوب است اگر هر مشتری ای که یکبار از شما خرید می نماید، تبدیل به مشتری دائمی شما گردد. به طور متداول، پس از انجام معامله، فروشنده­ ها با استفاده از مهارت ­های کلامی ­شان سعی می­ نمایند که مشتری را برای خریدهای بعدی نیز به سمت خودشان جذب نمایند. اما تأثیر این تبلیغات کلامی چندان بلند مدت نیست. با این حال اگر پس از فروش، بروشور جذابی را هم در اختیار مشتری قرار دهید، مطمئناً تأثیر بیشتری از یک تبلیغ کلامی دارد. اگر این بروشور با کیفیت چاپ مناسبی تهیه شده باشد، به احتمال زیاد مشتری آن را نگه می ­دارد و دفعه بعدی که احتیاج به کالایی نظیر کالاهای شرکت شما پیدا کند ، حتماً نگاهی به آن خواهد انداخت.

بروشورهای پستی

این بروشورها می­ توانند دربرگیرنده مطالب متفاوتی باشند. علت نام گذاری آن­ ها این است که می­ توانید آن ­ها را با استفاده از پست و دیگر روش ­ها به مخاطبان و مشتریانتان ارسال ­کنید. اگر از این روش به صورت گسترده بهره ببرید، می­ توانید توجه افراد زیادی را به کسب و کارتان جلب کنید. اما اگر تعدادی مخاطب خاص را در نظر گرفته اید، این بروشورها را می ­توانید به همراه هدایای تبلیغاتی دیگر و یا دعوت نامه هایی جهت آشنایی بیشتر با محصول ارسال کنید. پیشنهاد می ­کنیم که اگر قصد استفاده از این نوع بروشورها را دارید، از آن­ ها برای معرفی کالاهای جدیدتان بهره ببرید. استفاده از این بروشورها برای معرفی کلی شرکت و کسب و کار شما شاید چندان مؤثر نباشد.

بروشورهای روی میز پیشخوان

حتماً تا به امروز بروشورهای روی میز پیشخوان را در فروشگاه ­ها و نمایشگاه ­های مختلف ملاحظه نموده ­اید. این بروشورها در معرض توجه تمام رهگذران و مشتریان قرار دارند و روش مناسبی برای معرفی محصولات و یا خدمات شرکت شما و ویژگی­ ها و مزایای آن ­ها هستند. این بروشورها در مقایسه با سایر انواع بروشورها، بیشتر از تصاویر جذاب استفاده می­نمایند و معمولاً یک عنوان جذاب بر روی صفحه اول آن­ ها نوشته می­ گردد. این تفاوت­ ها به این خاطر است که برخلاف سایر انواع بروشورها که شما خودتان آن را در اختیار مشتری قرار می­ دهید، در این مورد خود مشتری باید آن ­قدر محتوای این بروشورها برایش جذاب به نظر برسد که یکی از آن­ ها را بردارد.

تأثیر شگفت انگیز بروشورهای تبلیغاتی بر افزایش مشتریان و فروش، شما را نیز مانند بسیاری دیگر از صاحبان کسب و کارها در سراسر جهان مجذوب خود نموده است. وقتی طراح بروشور عکسی را در بروشور قرار می دهد باید مقدار اهمیت آن عکس در بروشور را بداند . مثلا برای عکس های با اهمیت بیشتر باید اندازه عظیمتری را در بروشور به آن ها اختصاص دهد. البته کیفیت عکس هم بسیار مهم است و در برخی اوقات نباید برای عکس های با کیفیت پایین فضای زیادی را قرار داد.

استفاده از رنگ ها در طراحی بروشور از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده درست و بجا از هر رنگ باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان و خوانندگان بروشور میگردد. البته استفاده نابجا از رنگ ها می تواند مخاطب را خسته کند و او بروشور را مطالعه ننموده دور بیندازد . پس پیشنهاد می گردد در انتخاب رنگ ها در بروشور دقت لازم را به عمل آورید. برای بروشورهای با تعداد صفحات بالا پیشنهاد می گردد حتما از شماره صفحه استفاده گردد . به ترتیب اولویت صفحات چیدمان شده و شماره صفحه بخورند. پیشنهاد میگردد در انتخاب فونت صفحات هم نهایت دقت را به عمل آورید چون عظیمی فونت هم عاملی برای استفاده نکردن مشتریان از بروشور است.

در ادامه به چند سوال متداول که چکیده مقاله بالا است، پاسخ می دهیم.

⭐ بهترین مرکز چاپ بروشور ایران کجاست ؟

شناخت بهترین مرکز چاپ بروشور ایران در سال 99 میتواند به شما یاری کند که در زمان و قیمت خود صرفه جویی کنید. ما در مقاله 10 مرکز برتر چاپ بروشور ایران به معرفی 10 چاپخانه برتر ایران در زمینه چاپ بروشور پرداخته ایم .

⭐ بروشور چگونه میتواند کسب و کار شما را نابود کند ؟

اگر آداب دادن بروشور را ندانید، میتوانید باعث نابودی کسب و کارتان شوید. در این مقاله ما به شما میگوییم بروشور چیست ؟ و آنالیز تخصصی مهمترین آداب بروشور دادن را با شما پیش می بریم.

⭐ بدترین طراح بروشور ایران کیست ؟

بدترین طراح بروشور کسی است که به قوانین طراحی بروشور آشنا نباشد. ما در این مقاله به آنالیز مهم ترین قوانین طراحی بروشور که رعایت نکردن آن باعث نابودی کسب و کارتان می گردد، خواهیم پرداخت .

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3078

به "بروشور چیست ؟ راهنمای خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروشور چیست ؟ راهنمای خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید