برگزاری اردو برای تیم ملی فوتسال؛ حمایت یا وظیفه؟

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نشست هم اندیشی تحت عنوان فوتسال 2020 با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، کادر فنی تیم ملی فوتسال و دیگر بخش های فدراسیون برگزار گردید.

برگزاری اردو برای تیم ملی فوتسال؛ حمایت یا وظیفه؟

هدف از تشکیل این ستاد، برنامه ریزی و حمایت از تیم ملی فوتسال برای حضور در جام ملت های آسیا و سپس جام جهانی 2020 است که زمان زیادی تا آغاز این دو رویداد باقی نمانده است. تیم ملی اسفندماه باید در ترکمنستان در جام ملت های آسیا به میدان برود؛ رقابت هایی که سهمیه جام جهانی در آن توزیع می گردد (پنج تیم برتر) و ایران مدافع عنوان قهرمانی محسوب می گردد.

مهدی تاج در این نشست گفته است: فدراسیون فوتبال از کلیه برنامه های این تیم در راستا آماده سازی با تمامی امکانات موجود حمایت خواهد نمود. هیچ تفاوتی بین تیم های ملی از نظر استفاده از امکانات و حمایت و پشتیبانی وجود نداشته و نخواهد داشت و این تیم هم از امکانات تمرینی، مجموعه پک، امکانات هتلینگ، کادر پزشکی و کلیه بخش های مورد احتیاج استفاده خواهد نمود.

تاج در حالی این صحبت ها را مطرح نموده که اعضای تیم ملی فوتسال مردان، زنان و حتی تیم زیر 20 سال هنوز پاداش قهرمانی های خود در آسیا را که عمر آن به سه سال نزدیک می گردد، نگرفته اند.

رئیس فدراسیون اعلام نموده که تفاوتی از نظر حمایت و پشتیبانی بین تیم های ملی وجود ندارد ولی تبعیض بین تیم ملی فوتبال و فوتسال دیگر بر هیچکس پوشیده نیست. هرچند این دو رشته با هم قابل قیاس نیستند اما ادعای تاج مبنی بر اینکه تفاوتی بین تیم های تحت فدراسیونش قائل نیست، کمی عجیب به نظر می رسد.

فدراسیون در سال های اخیر برخورد خوبی با بازیکنانی که خواستار دریافت پاداش هایشان شده بودند، نداشت. در همین ارتباط بود که فرزانه توسلی، نسترن مقیمی و آرزو صدقیانی زاده به خاطر صحبت هایی که برای دریافت پاداش هایشان بعد از قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا داشتند، مدتی از تیم ملی فوتسال حذف شدند.

کار به جایی رسیده است که سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال مردان هم می گوید از بازیکنانش خواسته تا نسبت به عدم دریافت پاداش ها گلایه و اعتراض نکنند ولی از سوی دیگر از فدراسیون درخواست نموده است تا پیش از اعزام تیم به جام ملت های آسیا حق بازیکنانش را بدهد.

با این اتفاقات بهتر است رئیس فدراسیون فوتبال برای اعلام حمایتش از تیم ملی فوتسال از واژه های دیگری استفاده کند و یا حداقل ادعایی برای حمایتِ تکراری از این تیم نداشته باشد چرا که تشکیل اردو، برگزاری بازی تدارکاتی، امکانات هتلینگ و استفاده از امکانات پزشکی در دنیای حرفه ای فوتبال و فوتسال جزو ابتدایی ترین تکالیف فدراسیون ها محسوب می گردد و نه پشتیبانی خاص!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 22

به "برگزاری اردو برای تیم ملی فوتسال؛ حمایت یا وظیفه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اردو برای تیم ملی فوتسال؛ حمایت یا وظیفه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید