بقعه شیخ کشف الدین انصاری در خلخال سال جاری بازسازی می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: بازسازی و بازسازی بقعه شیخ کشف الدین انصاری در خلخال از جمله برنامه های امسال در این شهرستان است.

بقعه شیخ کشف الدین انصاری در خلخال سال جاری بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی اداری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی صبح امروز 23 اردیبهشت ماه 99 در جلسه آنالیز پروژه های اولویت دار خلخال اظهار کرد: تبدیل این شهرستان به قطب سوم گردشگری یکی از هدف گذاری های مهم در راستای رونق و توسعه خلخال به شمار می رود که در راستای دستیابی به این هدف اقدامات اساسی در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری انجام می گردد.

او اضافه کرد: در راستای توسعه گردشگری در این شهرستان احداث پیست اسکی در اندبیل و توسعه زیرساخت های منطقه نمونه گردشگری ازناو و نیز مناطق محروم این شهرستان جزو برنامه های امسال به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به پروژه های اولویت دار مشخص شده امسال شهرستان خلخال اعلام کرد: بازسازی و بازسازی بقعه شیخ کشف الدین انصاری در هشتجین که مربوط به دوره صفوی و متعلق به عارف و پیر نامدار، کشف الدین انصاری است و در سال 1380 به ثبت ملی رسیده، از جمله برنامه های امسال در خلخال است.

او بازسازی، تجهیز و حفاظت الکترونیکی از موزه نصر خلخال را از برنامه های امسال برشمرد و گفت: این موزه که مربوط به دوره قاجار بوده امسال عملیات بازسازی آن انجام می گردد.

فلاحی از بازسازی اضطراری بناهای تاریخی شهرستان خلخال اطلاع داد و گفت: امسال در زمینه بازسازی و تکمیل بنای رختشورخانه خوجین نیز مشارکت لازم را انجام خواهیم داد تا پس از بازسازی به عنوان موزه مردم شناسی به بهره برداری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در خلخال وجود دارد، این شهرستان قابلیت توسعه در بخش گردشگری و میراث فرهنگی را داشته و کوشش و جدیت بر معرفی و بهره برداری مناسب از این ظرفیت ها در راستای توسعه مالی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1583

به "بقعه شیخ کشف الدین انصاری در خلخال سال جاری بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بقعه شیخ کشف الدین انصاری در خلخال سال جاری بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید