بهترین مینی پی سی های بازار در سال 2020

به گزارش مجله بای بلاگ، مینی پی سی ها یکی دو سال است که وارد بازار شده اند و ترکیب ابعاد فوق العاده جمع و جور و قدرت پردازش قابل ملاحظه آنها باعث محبوبیت روزافزونشان در بین کاربران شده است.

بهترین مینی پی سی های بازار در سال 2020

پیشرفت های فناوری دیجیتال و فراوری سخت افزارهای قدرتمند، اما کوچک برای لپ تاپ ها به سازندگان امکان داده تا در ابعاد یک ست تاپ باکس، سیستمی با قابلیت های یک دسکتاپ سطح بالا بگنجانند.

این یعنی می توانید کارهایی مثل ویرایش تصویر و ویدئو، وبگردی، مشاهده فایل های چندرسانه ای، اجرای بازی های رایانه ای و محیط های واقعیت مجازی را با استفاده از رایانه ای که در جیب تان جا می گردد یا به راحتی پشت تلویزیون خانه قابل پنهان کردن است انجام دهید! البته همه مینی پی سی ها در یک سطح نیستند و قیمت آنها می تواند حتی بیشتر از یک لپ تاپ میان رده باشد، هرچند به ازای قیمت بالاتر قابلیت های بسیار بیشتری هم به کاربر ارائه می نمایند.

در ادامه بعضی از بهترین مینی پی سی هایی را که در سال 2020 به بازار عرضه شده اند به شما معرفی می کنیم تا اگر خواستید برای خرید سیستم بعدی سراغ این کوچولوهای قدرتمند و دوست داشتنی بروید بدانید باید دنبال چه باشید.

چطور انتخاب کنیم؟

قدم اول در انتخاب مینی پی سی ها، معین کردن کاری است که می خواهید با آن انجام دهید. دنبال چیزی هستید که به سادگی پشت تلویزیون مخفی گردد و نمایشگر شما را به یک نمایشگر هوشمند تبدیل کند یا دنبال رایانه ای هستید که بتواند از پس سنگین ترین عناوین روز برآید؟ مساله بعدی شکل و ابعاد مینی پی سی است که تنوع زیادی می تواند داشته باشد و از اندازه جیبی تا کیس های کوچک را دربر می گیرد.

محبوب ترین مینی پی سی ها، Stick PCها هستند که کمی از یک حافظه فلش عظیم تر هستند.

این رایانه های جیبی معمولا بین 100تا200 دلار قیمت دارند و می توانند به هر مانیتور یا تلویزیونی که ورودی HDMI داشته باشد متصل شوند.

عملکرد این مینی پی سی های جیبی به دلیل ابعاد کوچک شان مسلما در حد نمونه های عظیم تر که می توانند با سیستم های دسکتاپ سنتی رقابت نمایند، نیست ولی مزایای خود را دارند. از طرف دیگر می توانید سراغ مدل های عظیم تر که کماکان در یک کوله پشتی جا می شوند و توان پردازشی بسیار بیشتری دارند بروید، اما باید آمادگی پرداخت قیمت های نسبتا بالای آنها را (که به خصوص با افزوده شدن قطعاتی مثل کارت گرافیکی اختصاصی زیاد می گردد) داشته باشید.

درنهایت به پیکربندی های ارائه شده توسط سازنده و قابلیت ارتقاپذیری در آینده نگاه کنید، چرا که بعضی مینی پی سی ها به شما اجازه ارتقای رم یا حافظه اصلی و حتی اتصال کارت های گرافیکی اکسترنال را هم می دهند.

این ویژگی می تواند مینی پی سی شما را تا سال ها کاربردی نگاه دارد، هرچند قیمت تمام شده را بسیار بالا خواهد برد.

سیب کوچک

هرچند از نظر ظاهری تفاوتی بین نسل جدید و قبلی Mac Mini اپل دیده نمی گردد، باطن شان با هم تفاوت زیادی دارد.

مهم ترین نکته، استفاده از پردازنده اختصاصی M1 اپل در این محصول است که عملکرد فوق العاده ای به این محصول بخشیده و به سادگی می تواند با سیستم های مجهز به پردازنده هایی مثل Core i3 و Core i5 رقابت کند.

این مینی پی سی از سیستم عامل Big Sur استفاده می نماید و تقریبا می تواند هر نرم افزار غیرویندوزی را برای شما بدون مشکل اجرا کند البته این محصول ایده آل نیست و محدودیت هایی مثل نبود امکان ارتقای سخت افزاری، پورت های کم تعداد و محدودیت نمایشگرهای قابل اتصال به دو عدد کمی ناامیدنماینده هستند اما اگر به یک سیستم مک احتیاج دارید و پول کافی برای تهیه مک بوک پرو یا آی مک را ندارید انتخاب بهتری از نظر هزینه و کارآیی نخواهید داشت.

چرا بخریم؟ عملکرد فوق العاده، پشتیبانی از بیشتر نرم افزارهای مک

چرا نخریم؟ نداشتن امکان ارتقای سخت افزار، پورت های کم

هیولای جیبی

Azulle Access3 یکی از بهترین رایانه های جیبی فعلی بازار است که آن قدر کوچک است که می تواند به جاکلیدی شما متصل گردد و آن قدر منعطف که با هر مانیتور یا تلویزیونی کار کند.

مدل جدید، پردازنده بهتر، پورت های USB 3.0 پرسرعت تر و یک پورت LAN دارد. در نتیجه علاوه بر امکان اتصال راحت انواع سخت افزار به آن می توانید به راحتی ویدئو با کیفیت 4K پخش کنید و کارهای روزمره مثل مرور وب یا مشاهده و ویرایش اسناد Office را انجام دهید.

البته حافظه 32 گیگابایتی این سیستم تعریفی ندارد و انتقال فایل به فلش یا رایانه های دیگر به کندی انجام می گردد، ولی کماکان ارزش بسیار بالایی دربرابر قیمت خود دارد و می تواند کارتان را همه جا راه بیندازد.

چرا بخریم؟ طراحی زیبا و بدون فن، پشتیبانی از 4K و سرعت بالا

چرا نخریم؟ سرعت انتقال داده پایین به سیستم های دیگر

برای گیمرها

اگر به دنبال یک رایانه مخصوص بازی که ابعادی درحد یک کتاب داشته باشد می شد و پول کافی هم دارید، گزینه ای بهتر از Hades Canyon شرکت اینتل نخواهید یافت.

این رایانه قدرتمند به لطف تراشه هیبریدی Core i7-8009G/AMD Radeon RX Vega M که عملنمودهای پردازنده و کارت گرافیکی را یکجا جمع نموده، به شما امکان اجرای سنگین ترین بازی ها را می دهد.

این مینی پی سی باوجود ابعاد کوچک خود پورت های اتصال پرسرعتی دارد و مسئله ای برای اتصال چند دستگاه جانبی به آن نخواهید داشت.

درواقع می توانید تا 6 نمایشگر با وضوح 4K را به Hades Canyon متصل نموده و هم زمان از آنها بهره ببرید. بعلاوه طراحی زیبا و جمع و جور آن جذاب است و در همان نگاه اول حس یک سخت افزار حرفه ای را به شما منتقل می نماید.

هرچند نداشتن حافظه داخلی و احتیاج به نصب و استفاده سیستم عامل از یک حافظه پرسرعت اکسترنال می تواند نکته منفی درنظر گرفته گردد.

چرا بخریم؟ کارآیی گرافیکی فوق العاده، طراحی جمع وجور و جذاب

چرا نخریم؟ احتیاج به حافظه خارجی، قیمت بالا

خشایار مریدپور - روزنامه نگار فناوری / ضمیمه کلیک روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5565

به "بهترین مینی پی سی های بازار در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مینی پی سی های بازار در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید