بیانیه ضد ایرانی کمیته چهار جانبه عربی ، ادعاهای بی اساس چهار کشور عربی علیه ایران

به گزارش مجله بای بلاگ، کمیته چهارجانبه عربی (امارات، عربستان سعودی، بحرین و مصر) در حاشیه نشست اتحادیه عرب بار دیگر ادعاهای بی اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

بیانیه ضد ایرانی کمیته چهار جانبه عربی ، ادعاهای بی اساس چهار کشور عربی علیه ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، کمیته چهارجانبه عربی به ریاست امارات و با عضویت مصر، عربستان سعودی، بحرین و دبیرکل اتحادیه عرب، در حاشیه نشست اتحادیه عرب به اتهام پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری المصری الیوم، اعضای این کمیته در نشست چهاردهم خود آنچه آن را تحولات مربوط به بحران با ایران و راه های مقابله با دخالت این کشور در امور داخلی کشورهای عربی خواندند، مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

اعضای این کمیته با تکرار این ادعای همیشگی و بی اساس خود مبنی بر اینکه ایران در امور کشورهای عربی دخالت می نماید، این اقدام ادعایی را محکوم کردند و از ایران خواستند که از دخالت در امور داخلی کشورهای عربی، حمایت از نواب خود در منطقه و ایجاد اختلافات فرقه ای دست بردارد.

این ادعاهای بی اساس در حالی مطرح می گردد که کشورهای یادشده بویژه امارات و عربستان سعودی خود بشدت در امور کشورهای عربی از جمله لیبی و یمن دخالت دارند.

ائتلاف سعودی- اماراتی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. این حملات به نابودی زیرساخت های یمن و گسترش فقر، بیکاری و بیماری های واگیردار در این کشور منجر شده است.

در کمیته چهارجانبه عربی همچنین پیش نویس طرح مربوط به دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای عربی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

طبق این گزارش، این کمیته در خاتمه نشست با صدور بیانیه ای ضمن تأکید بر مضمون بیانیه های پیشین خود، بار دیگر، از جامعه بین الملل خواست که در مقابله با ایران و آنچه آن را فعالیت های بی ثبات کننده این کشور در منطقه خواند، موضعی قاطع اتخاذ کند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4135

به "بیانیه ضد ایرانی کمیته چهار جانبه عربی ، ادعاهای بی اساس چهار کشور عربی علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه ضد ایرانی کمیته چهار جانبه عربی ، ادعاهای بی اساس چهار کشور عربی علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید