تاسیس شرکت هوش مصنوعی X. AI از طریق ایلان ماسک

به گزارش مجله بای بلاگ، منتقد بزرگ هوش مصنوعی، یک شرکت هوش مصنوعی تاسیس کرد! ایلان ماسک که بار ها و در کنفرانس های مختلف، علیه هوش مصنوعی و از تهدید آن برای بشریت سخن می گفت، اخیرا یک شرکت هوش مصنوعی به نام X. AI Corp راه اندازی کرده است. به گزارش وال استریت ژورنال، این مدیر بلندپرواز دنیای فناوری که مدیریت چندین شرکت را بر عهده دارد، علاقه زیادی به حرف X دارد و اخیرا نیز نام شرکت Twitter, Inc را به X Corp تغییر داد.

تاسیس شرکت هوش مصنوعی X. AI از طریق ایلان ماسک

به گزارش آی تی ایران، با این حال، اگرچه ایلان ماسک همواره در زمره منتقدان هوش مصنوعی بوده، اما هرگز با این فناوری بیگانه نیست. وی از بنیان گذاران OpenAI، شرکتی که بات ChatGPT را توسعه داده، بود، اما با دلیل اختلاف نظر ها با دیگر مدیران این شرکت، از آن جدا شد.

پس از عرضه ChatGPT و زمانی که توانست نگاه ها را به خود جلب کند، ایلان ماسک خواستار وضع قوانین و مقرراتی کنترل کننده برای توسعه هوش مصنوعی شد و به همراه چند تن از بزرگان دنیای فناوری، نامه ای را که در آن خواستار توقف شش ماهه توسعه هوش مصنوعی بودند، امضا کرد.

وال استریت ژورنال نوشت که به نظر ماسک، هوش مصنوعی ChatGPT از جنبه سیاسی، سوگیرانه عمل می کند و او در پی توسعه مدل هایی از هوش مصنوعی است که حقیقت یاب باشند. به هر روی، برنامه های ایلان ماسک برای شرکت نوش تحت عنوان X. AI تعیین نیست و هنوز چیزی درباره اینکه آیا او در پی ساخت یک بات هوش مصنوعی رقیب برای ChatGPT است یا خیر، منتشر نشده است.

در حالی که هنوز جزئیاتی درباره برنامه های ایلان ماسک و آنچه او در این شرکت دنبال می کند، اعلام نشده، اما گزارش های قبلی حاکی از آن است که ایلان ماسک، اقداماتی را به طور جدی در حوزه هوش مصنوعی دنبال می کند. برخی منابع نیز از استخدام دو متخصص هوش مصنوعی سابق شرکت DeepMind در ماه مارس امسال خبر داده اند که یکی از این افراد ایگو بابوشکین است. گفته می شود که قرار است بابوشکین هدایت پروژه هوش مصنوعی ایلان ماسک را برعهده بگیرد.

ماسک چندی پیش نیز 10 هزار پردازنده گرافیکی را برای توسعه هوش مصنوعی در یکی از دیتاسنتر های توییتر خریداری کرد. همچنین بر اساس گزارش فایننشال تایمز، او در حال مذاکره با سرمایه گذاران تسلا و اسپیس ایکس است تا بتواند نظر آن ها را برای سرمایه گذاری در این پروژه نو جلب کند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8921

به "تاسیس شرکت هوش مصنوعی X. AI از طریق ایلان ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس شرکت هوش مصنوعی X. AI از طریق ایلان ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید