ترامپ، شوی تبلیغاتی، و نقض مکرر پروتکل های بهداشتی

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران- پاتریشیا کِلی یئو نویسنده و تحلیلگر نشریه دیلی بیست در گزارشی به اقدام اخیر ترامپ در خروج از بیمارستان والتر رید و دست تکان دادن برای حامیان خود در خیابان های اطراف این بیمارستان پرداخته و آن را اقدامی اسف بار از جانب رئیس جمهوری آمریکا دانسته است. وی در این رابطه می نویسد: دونالد ترامپ اندکی پس از انتشار یک ویدئوی کوتاه از خود در شرایطی که دوره درمانش را در بیمارستان نظامی والتر رید سپری می کرد، این بیمارستان را در قالب یک کاروان در بعدازظهر روز یکشنبه(13 مهرماه) ترک کرد تا برای طرفداران و حامیان خود، دست تکان دهد و از آن ها تشکر کند. این یک اقدامِ فاجعه بار است.

ترامپ، شوی تبلیغاتی، و نقض مکرر پروتکل های بهداشتی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ صنعتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ در پیغام ویدئویی خود گفته بود: من یک تجربه بسیار جالب و جذاب داشتم. اکنون چیزهای زیادی در خصوص ویروس کووید 19 می دانم. من به این ویروس مبتلا شدم و اکنون واقعا تصور روشن تری در خصوص آن دارم. دونالد ترامپ اندکی پس از انتشار این ویدئو و برخلاف آنچه خودش گفته بود و مسوولان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا به وی توصیه نموده بودند، بیمارستان والتر رید را ترک کرد و در خیابان ها برای حامیان خود دست تکان داد. این مساله موجب شده تا نیروهای سرویس مخفی آمریکا مجبور شوند تا لباس های ویژه ای بر تن نمایند و در همان هوایی تنفس نمایند که ترامپ در آن نفس می کشد. آن ها مجبور بودند در همان خودرویی حضور داشته باشند که رئیس جمهور آمریکا در آن است. این یک اقدام کاملا غیرمسوولانه از سوی ترامپ بود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا به صراحت اعلام نموده که اگر فردی به ویروس کرونا مبتلا باشد، به هیچ وجه نباید در مجامع عمومی حاضر گردد و صرفا باید در قرنطینه خانگی بماند و یاریِ درمانی را دریافت کند. این مرکز، لحنی کاملا دستوری در درخواست خود از مردم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی دارد. از این منظر، ترامپ اصلا حق نداشت محل اقامت خود را ترک کند. وی صرفا بر اساس پروتکل های بهداشتی در صورتی که برای درمانش لازم بود، بایستی از بیمارستان والتر رید منتقل می شد.

سخنگوی کاخ سفید به نحو عجیبی از اقدام غیرمنطقی ترامپ دفاع نموده است. وی در این رابطه گفته است: تمامی احتیاط های لازم در جریان اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا جهت حضور در خیابان های اطراف بیمارستان والتر رید اجرا شده بود. احتیاط های لازم برای افرادی که ترامپ را همراهی می کردند نیز اجرا شده بود. تیم های پزشکی تاکید داشتند که اقدام رئیس جمهور آمریکا، مسئله ای ایجاد نخواهد کرد.

با این همه، کارشناسان حوزه بهداشت و درمان، از اساس، منطقِ یک چنین عملی را زیر سوال برده اند. در این راستا، دکتر تیموتی برِوِر استاد دانشگاه کالیفرنیا می گوید: به طور کلی، وقتی فردی به ویروس کرونا مبتلا است، باید در بیمارستان و تحت نظر باشد. عاقلانه نیست که وی این محیط را ترک کند یا به طور غیرضروری محل قرنطینه خود را ترک کند. اولویت اصلی در مواجهه با یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا، تسهیل فرآیند بهبودی اوست. دکتر برور تاکید دارد که وقتی رئیس جمهور آمریکا با محافظان خود در یک خودرو قرار گرفته است، مستقیما آن ها را در خطر قرار می دهد. وی تاکید می نماید ترامپ با محافظانش در یک فضای سربسته حضور دارند و حتی اگر سیستم تهویه و دیگر وسایل فعال باشند، باز هم خطر ابتلا و گسترش شیوع ویروس کرونا به دیگران وجود دارد. دکتر ایروین ردلنر استاد دانشگاه کلمبیا نیز در موضع گیری، این اقدام ترامپ را تاسف برانگیز و کاملا غیربهداشتی عنوان نموده است. وی در این رابطه می گوید: اگر پزشک ترامپ بودم، به هیچ وجه به وی اجازه این کار را نمی دادم. اگر پزشک محافظان ترامپ نیز بودم، به نحو مشابهی رفتار می کردم. دونالد ترامپ با این کار خود نشان داد که به هیچ عنوان یک الگوی خوب و مناسب برای مقابله با ویروس کرونا در آمریکا نیست.

دکتر جیمز فیلیپس از کادر درمانی بیمارستان والتر رید نیز در خصوص خطرناک بودن اقدام رئیس جمهور آمریکا می گوید: اتومبیلی که ترامپ با آن در خیابان ها ظاهر شد، صرفا ضدگلوله نیست. این اتومبیل ضد حملات شیمیایی نیز است. این مساله موجب می گردد تا افرادی که با وی در داخل اتومبیل هستند، عمیقا در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار داشته باشند. بی مسوولیتی ترامپ در این زمینه واقعا حیرت برانگیز است. وی تاکید نموده که افرادی که در خودرو با رئیس جمهور آمریکا بودند، بایستی 14 روز در قرنطینه بمانند. آن ها در راستای شوی تبلیغاتی ترامپ، عملا خود را در معرض ابتلا به ویروس کرونا و حتی مرگ قرار داده اند.

ترامپ با رفتار غیرمسوولانه اخیر خود عملا نشان داد که شیوه مدیریتش در بحث مقابله با ویروس کرونا تا چه حد غیرعلمی و غیرمنطقی است. شان کانلی پزشک ترامپ اخیرا به وضوح گفته بود که ترامپ علاوه بر اینکه در جریان بستری شدن خود تب داشته است، از مساله کمبود اکسیژن نیز رنج برده است. امری که نشان می دهد شرایط او چندان هم مساعد نبوده و وی نباید با این شرایط، جان دیگران را به خطر اندازد.

***نویسنده: پاتریشیا کِلی یئو، وی نویسنده و تحلیلگر نشریه دیلی بیست است.

منبع: فرارو
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4097

به "ترامپ، شوی تبلیغاتی، و نقض مکرر پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ، شوی تبلیغاتی، و نقض مکرر پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید