ترامپ چگونه هوادران خود را علیه مساجد تحریک می نماید؟!

به گزارش مجله بای بلاگ، ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود که شنبه گذشته 18 آوریل در کاخ سفید برگزار گردید؛ اظهارات نژادپرستانه و تحریک آمیزی داشت.

ترامپ چگونه هوادران خود را علیه مساجد تحریک می نماید؟!

به گزارش ، طبیعی است که هر دولتی به منظور مقابله با کرونا و مهار خسارت های ناشی از آن، تدابیر فوق العاده ای مثل ممنوعیت تجمع و تشویق شهروندان به ماندن در خانه و بستن اماکنی که معمولا محل تجمع گسترده مردم هستند نظیر عبادت گاه ها، دانشگاه ها و مدارس و ... بیندیشند، اما اینکه یک دولت با اصرار عجیبی از شیوع این ویروس مرگبار برای حمله به امنیت و آرامش جامعه آنهم با لحن نژادپرستانه آشکار بهره برداری نموده و به ترویج فرهنگ تنفر و خشونت بپردازد، پدیده ای عجیب، غیر عقلانی و غیر طبیعی است.

آمریکا بدون اینکه واکنش افکار عمومی دنیا را برانگیزد شاهد چنین پدیده غیر طبیعی و ناعاقلانه ای بود؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خیلی صریح و علنی گفت که در آمریکا، با مسیحیان مثل مسلمانان رفتار نمی گردد؟! رفتار ناعادلانه ای با مسیحیان می گردد؛ به دلیل شیوع کرونا، کلیسا ها تحت تعقیب قرار گرفته اند در حالی که چنین رفتاری با مساجد نمی گردد.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود که شنبه گذشته 18 آوریل در کاخ سفید برگزار گردید طی اظهارات نژادپرستانه و تحریک آمیزی در پاسخ به سئوالی درباره بازنشر توییت یک تحلیلگر محافظه کار درباره ضرورت برخورد با مسلمانان در ماه رمضان، گفت: به اعتقاد من تفاوت هایی وجود دارد. باید ببینیم چه می گردد. من تفاوت ها و تبعیض های زیادی در این کشور دیده ام. کلیسا ها تحت تعقیب قرار می گیرند در حالی کسی کاری به مساجد ندارد. به نظر می رسد که سیاست مداران این کشور برخورد های متفاوتی با پیروان ادیان مختلف دارند.

در این توییت تصریح شده است که آیا با مسلمانان هم (در ماه مبارک رمضان) با همان قاطعیتی که با مسیحیان در عید پاک به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی برخورد شد، برخوردی صورت خواهد گرفت.

آیا این اظهارات، تحریک علنی و صریح طرفداران افراطی و نژادپرست او که پس از اقدامات انجام شده برای عزل او در صحنه سیاست آمریکا ظاهر شده اند نیست؟ آیا این اظهارات تحریک آمیز تلاشی برای دریافت کنترل اوضاع از رقبای سیاسی که از مسیحیان حمایت نکردند؟! نیست؟ تا این بار به بهانه عدالت برای مسیحیان به مسلمانان و مساجد حمله کند.

اظهارات نژادپرستانه ترامپ که دعوت به نفرت پراکنی و خشونت است، به رغم حساسیت جوامع غربی درباره این موضوع، هیچ واکنشی در داخل و خارج این کشور به دنبال نداشت. همه ما فاجعه مسجد های در کرایست چرچ نیوزیلند را به یاد داریم؛ یک نژادپرست افراطی به نام برینتون تارانت در 15 مارس 2019 به این دو مسجد حمله نموده و 50 نمازگزار را به قتل رساند. او حتی یک نامه 70 صفحه ای هم در تشریح افکار و علل ارتکاب این جنایت هولناک نوشته و تأکید نموده بود که تحت تأثیر افکار و گفتمان نژادپرستانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست. وی در این نامه، ترامپ را پیشوا و الگوی خود دانسته است و جالب اینجاست که ترامپ هم در اظهارات خود درباره این جنایت، اقدام وی را محکوم نکرد و آن را تروریستی ندانست.

شاید بعضی اظهارات نژادپرستانه ترامپ و تحریک به تنفر و خشونت وسط وی را نوعی جنون و گوینده آن را عقب مانده ذهنی بدانند که حرفهایش اهمیتی ندارند، اما همین ها باید بدانند که شمار قابل توجهی انسان دیوانه و ماجراجو در جامعه آمریکا و جوامع غربی هستند که معتقد به فزونی نژاد سفید باشند و ترامپ را فیلسوف و پیشوا و الهام بخش خود می دانند که یکی از آن ها برینتو تارانت، تروریست نیوزیلندی بود. نگاهی گذرا به شمار هوادارن ترامپ که در بعضی ایالت های آمریکا در اعتراض به قرنطینه ناشی از شیوع کرونا، به خیابان ها ریختند، و ضمن تجلیل از ترامپ خواهان برطرف قرنطینه شدند؛ همچنین تهدید های مکرر ترامپ به تبدیل آمریکا به صحنه جنگ داخلی در صورت عزل وی در ماجرای رسوایی اوکراین و نیز طرح او در جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا و اعلام حمایت او از گروه های نژادپرست در داخل و خارج آمریکا، همه و همه حکایت از آن دارند که این کشور در آستانه ورود به عصر تاریکی و تباهی است که اگر اقدامی به موقع برای مهار ترامپ و شبه نظامیان مسلح او صورت نگیرد، این اتفاق حتما خواهد افتاد.

منبع: العالم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1845

به "ترامپ چگونه هوادران خود را علیه مساجد تحریک می نماید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ چگونه هوادران خود را علیه مساجد تحریک می نماید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید