تعطیلی واحد های صنفی عکاسی و فیلمبرداری

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران از تعطیلی کامل این اصناف به دلیل مسائل کرونا خبر داد.

تعطیلی واحد های صنفی عکاسی و فیلمبرداری

به گزارش دنیای اقتصاد، زعفر یاوری گفت: با تعطیلی تالار های پذیرایی عملا صاحبان واحد های عکاسی و فیلمبرداری در تهران تعطیل شده اند و درآمدی ندارند. با انتشار ویروس کرونا و تعطیلی عروسی ها در تهران همه واحد های صنفی اتحادیه بیکار شده اند، چون نه عروسی داریم که همکاران ما فیلمبرداری کنند و نه مراسمی در تالار ها و اماکن دیگر برگزار می شود.

این مقام مسوول در اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران اظهار کرد: با اینکه همه واحد های صنفی ما بیکار شده اند، اما فیلمبرداران ویزیتی که موردی به سفارش همکاران ما کار فیلمبرداری داشتند آن ها نیز به تبع واحد های صنفی ما 100 درصد بیکار شده اند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران اظهار داشت: پیش از شیوع بیماری کرونا بیش از 1800 واحد صنفی عکاسی و فیلمبرداری در تهران فعال بودند، اما هم اکنون تعداد آن ها به کمتر از یک هزار واحد صنفی کاهش پیدا کرده است و دلیل آن هم نبود کار و تعطیلی مجالس در تهران یا در سطح کشور است.

یاوری با اشاره به تعداد شاغلین در واحد های صنفی عکاسی و فیلمبرداری در تهران اظهار داشت: قبل از شیوع کرونا، ما در هر واحد صنفی در تهران 4 تا 10 نفر به عنوان عکاس، فیلمبردار، مونتاژکار یا خدمه شاغل بودند، اما هم اکنون در این کمتر از یک هزار واحد صنفی در تهران هر کدام حداکثر 2 نفر شاغل دارند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران اظهار کرد: در حال حاضر از 10 هزار نفر شاغل در واحد های صنفی ما در تهران بین 1500 تا 2 هزار نفر مشغول کار هستند و با تعطیلی عروسی ها و مجالس عملا 80 درصد همکاران ما بیکار شدند.

وی با بیان اینکه واحد های صنفی ما در تهران عملا از 10 ماه پیش بیکار شدند، گفت: با شیوع بیماری کرونا از 10 ماه پیش وقتی مجالس تعطیل شدند، فیلمبرداری و عکاسی نیز در تهران تعطیل شده است. رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس تهران خاطر نشان کرد: کدام تالار در تهران باز است که همکاران ما فیلمبرداری کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5453

به "تعطیلی واحد های صنفی عکاسی و فیلمبرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی واحد های صنفی عکاسی و فیلمبرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید