تندیس کوروش در پارک المپیک سیدنى

به گزارش مجله بای بلاگ، پارک المپیک سیدنی | Sydney Olympic Park

سیدنی مرکز کشور استرالیا بوده و یکی از مجذوب نماینده ترین و توریستی ترین شهرهای این کشور در استان سات ولز است و سالانه مسافران زیادی به این شهر سفر می نمایند. جاذبه های متنوعی در این شهر وجود دارد که در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره یکی از مجذوب نماینده ترین و خوش آب و هواترین منطقه ها این شهر استرالیایی به نام پارک المپیک صحبت کنیم. بازدیدنمایندگان این پارک می توانند فعالیت های متنوعی را انجام دهند و یکی از مهم ترین دلایلی که برای ایرانیان می تواند مجذوب نماینده باشد جهت بازدید از پارک المپیک وجود تندیسی از کوروش کبیر است که در این پارک 200 ساله استرالیایی وجود دارد. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا بیشتر درباره پارک المپیک سیدنی خدمتتان توضیح دهیم.

تندیس کوروش در پارک المپیک سیدنى

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم پارک المپیک سیدنی یکی از مراکز تفریحی و ورزشی بزرگی است که در غرب شهر سیدنی واقع شده است. این مکان یکی از مقاصد مورد علاقه مردم استرالیا و همین طور مسافرانی است که به این شهر سفر می کنند می باشد و در آن علاوه بر فعالیت های ورزشی می توانند در کنسرت های بزرگی هم در آن برگزار می شود نیز شرکت کنند. اگر کودکی هم همراه شما باشد در سفر به استرالیا می تواند تجربه های تازه و هیجان انگیزی را در این شهر تجربه کند و علاوه بر یاد گرفتن هنرهای تازه، می توانند خوش بگذرانند و دوستان تازه ای پیدا کنند.

پارک 200 ساله (Bicentennial Park)ترکیبی از پارک طبیعی و مرداب های پارک بادو مانگرووز می باشد و مساحت 40 هکتاری آن از تپه های ملایم، چمن زارهای کنار دریاچه و چشم اندازهای سرسبز و آرامش دهنده نیز تشکیل شده است، بعلاوه زمین ها بازی، پیکنیک، پاکینگ و چندین سرویس بهداشتی در این پارک نیز وجود دارد. علاوه بر لذت بردن از چشم انداز دریاچه بلودیر (Lake Belvedere) و کرایه دوچرخه و بازی کردن کنار فواره ها، می توانید برای تتازه قوا هم به کافه لیلیز (Lilies Cafe) بروید.

تندیس کوروش کبیر در پارک المپیک سیدنی

خب یکی از مجذوب کننده ترین قسمت های این پارک مربوط به تندیسی از کوروش کبیر است که در میان مجسمه های موجود در پارک 200 استرالیایی نیز وجود دارد و گفته می شود از مجسمه مرد بالدار که در پاسارگاد بوده نیز کپی برداری شده است. کوروش در این مجسمه، در میان دو بال قرار گرفته و ریشی کوتاه دارد و لباس تمدن بابل را به تن نموده و کلاه خودی بر خود دارد که در حکم بزرگداشت فرهنگ های گوناگون و صلح میان آن ها می باشد. قدمت این تندیس به سال 1994 بر می شود و معماری آن را لوییس باتروس بر عهده داشته و برای تکمیل آن از معمار ایرانی، یعنی فرشته صادق نیز یاری گرفته است.

زیر آن نوشته:

کوروش پادشاه پرشیاه، کسی که نخستین فرمان حقوق بشر را ارایه کرد.

جاذبه های درون پارک المپیک سیدنی

  • ورزشگاه استرالیایی

بعد از بازدید از مجسمه کوروش کبیر و جاذبه های طبیعی که در این پارک وجود دارد می توانید از ورزشگاه استرالیایی هم ددین کنید که با نام ANZ Stadium در این کشور معروف است.

در سال 1999 این ورزشگاه شروع به کار کرد و در قلب علاقمندان به ورزش جایگاه ویژه ای نیز دارد. در این ورزشگاه گروه راک (رولینگ استونز) کنسرتی هم برگزار نموده است. بازدیدنمایندگان می توانند به رختکن بروند و جایی که بازیکنان، خودشان را از لحاظ روحی برای مسابقه ای سخت آماده می کنند از نزدیک دیدن کنند.

  • مرکز آبی پارک المپیک سیدنی

یکی از برترین استخرهای دنیا هم در این در این پارک وجود دارد و مرکز آبی پارک المپیک سیدنی محل برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک در تابستان 2000 نیز بود، هنگام بازدید از این ورزشگاه می توانید به این استخر هم بروید و شنا کنید.این مکان، 4 استخر آب گرم، سواری سریع در رودخانه، سرسره های آبی بزرگ، اسپا، سونا، حمام بخار و خیلی بازی های امن دیگر را دربرمی گیرد. اگر در تور این مرکز شرکت کنید، استفاده از اسپا برای شما رایگان خواهد بود.

  • برگزاری تور به وسیله مرکز اکتشافی زندگی پرندگان استرالیا

مرکز اکتشاف زندگی پرندگان استرالیایی (BirdLife Australia Discovery Centre) تورهای متعددی را در این پارک برگزار می نماید و بر روی اهمیت محیط زیست، پرندگان و زیستگاه ها نیز تاکید دارد. در این محدوده تجهیزاتی مخصوص، کتابخانه ای بزرگ و اتاق آموزشی را شامل می شود.

  • اسکیت سواری در پارک | Monster Skatepark

کسانی هم که علاقمند به اسکیت سواری هستند می توانند سری به مانستر اسکیت پارک بزنند و در دو زمین تمرین سرپوشیده و فضای باز می توانید به اسکیت سواری بپردازید، فضایی که این امکان را برای شما به وجود می آورد تا با وسوسه شدن هر اسکیت، اسکوتر و یا دوچرخه های بی ام اکس را سوار شوید و کارهایی که تا به حال انجام نداده اید را برای اولین امتحان کنید.

  • گالری تسلیحات | Armory Gallery

در نزدیکی رودخانه پاراماتا در ناحیه Newington Armory گالری تسلیحاتی وجود دارد که در ساختمان شماره 18 آن واقع شده است. این بنا، یکی از بزرگ ترین زرادخانه هایی محسوب می شود که آن را قبل از جنگ دنیای دوم ساخته اند. معمولاً برای برگزاری نمایشگاه هایی که به فضای وسیعی احتیاج دارند، از گالری تسلیحات استفاده می کنند؛ زیرا دیوارهای فضای داخل آن، جلوی دید را نمی گیرند و حدود 500 نفر را می تواند در خود جای دهد.

مراکز خرید اطراف پارک المپیک سیدنی

پس از اینکه بازدیدها و گشت و گذارتان تمام شد می توانید به مرکز خرید DFO Homebushو بازار گل سیدنی که در فاصله بسیار تا پارک المپیک قرار گرفته اند بروید و سوغاتی و وسایلی که خودتان احتیاج دارید را تهیه کنید. به علت تنوع در آب و هوای استان ولز جنوبی نو گونه های متنوعی از گل ها نیز در این منطقه رشد می کنند و بازدیدنمایندگان این گل های تازه را می توانند در بازار گل سیدنی خریداری کنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8686

به "تندیس کوروش در پارک المپیک سیدنى" امتیاز دهید

1 کاربر به "تندیس کوروش در پارک المپیک سیدنى" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندیس کوروش در پارک المپیک سیدنى"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید