تکنیک هایی برای ارتقا مهارت تست زنی، آشنایی با نحوه زمان بندی برای پاسخ به سوالات

به گزارش مجله بای بلاگ، هر چه که داوطلبان به زمان برگزاری آزمون های سراسری نزدیک می شوند باید مهارت تست زنی را ارتقا دهند.

تکنیک هایی برای ارتقا مهارت تست زنی، آشنایی با نحوه زمان بندی برای پاسخ به سوالات

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، روزهای منتهی به کنکور زمان تست زنی و کسب مهارت در این زمینه است. در این جهت می توان اهداف متعددی را برای تست زنی در نظر گرفت. برای دوران مرور می توان از تست ها استفاده کرد.

گاهی می توان برای شناسایی نقاط ضعف از تست ها استفاده کرد. اینگونه هم دروس مرور و اشکالات تعیین می شوند. در این روش می توان از تست های موضوعی و طبقه بندی شده استفاده کرد.

داوطلبان بعد از مطالعه درسی می توانند تست های تمرینی همان درس را پاسخ دهند. به داوطلبان توصیه می گردد برای هر درس ریاضی، فیزیک، شیمی و ادبیات و غیره هر تعدادی که از همان درس سؤال مطرح می گردد، همان تعداد سؤال را حل نمایند.

برای جمع بندی و افزایش سرعت هم می توان حل تست را در دستور کار قرار داد. برای حل این نوع تست ها همان زمانی که در کنکور در نظر گرفته می گردد، باید در نظر گرفت و در آن مدت همان تعداد کل سؤالات را پاسخ داد. بعد پاسخنامه با پاسخ ها مطابقت داده گردد. سؤالات غلط استخراج شده و پاسخ درست آنها تعیین گردد.

در این نوع تست باید مسائل حل گردد. اگر داوطلبان فکر می نمایند که در مبحثی ضعیف هستند می توانند باردیگر سراغ مطلب بروند و مطالعه نمایند. به داوطلبان توصیه می گردد که حداقل دوبار تست های حل شده را مرور نمایند.

داوطلبان هنگامی که به تستی برخورد کردند که از نظر نکته، بسیار ظریف طراحی شده است یا نیاز به خلاقیت دارد، حتماً آن را علامت گذاری نمایند تا در دور بعد آن را حل نمایند. اگر تستی را به هر دلیل غلط حل کردند یا اصلاً نتوانستند آن را حل نمایند حتماً آن تست را برای دور بعد علامت گذاری نمایند.

یکی از مسائلی که داوطلبان در حین پاسخگویی به سؤالات با آن روبرو می شوند کم آوردن وقت است. بعضی سرعتشان کم است. این افراد بنا به دلایلی وقت خود را هدر می دهند برای اینکه این نقیصه رفع گردد باید در حل تست های تمرینی زمان بندی را رعایت نمایند تا تقسیم زمان را یاد بگیرند و سرعت عمل خود را افزایش دهند.

یکی از روش ها این است که در هنگام حل سوالات تستی از دو رنگ اتوماتیک استفاده گردد یا تست ها علامت گذاری شوند، در وهله اول تست ها حل گردد.

بعد از اینکه یک دور مطالعه تست ها به سرانجام رسید در صورت باقی بودن وقت تست های علامت زده شده حل شوند. آن تست هایی که به نظر می رسد راحت تر است اول حل شوند و بعداً تست های سخت تر. اینگونه می توان بهترین زمان بندی را برای حل سؤالات در نظرگرفت.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2309

به "تکنیک هایی برای ارتقا مهارت تست زنی، آشنایی با نحوه زمان بندی برای پاسخ به سوالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنیک هایی برای ارتقا مهارت تست زنی، آشنایی با نحوه زمان بندی برای پاسخ به سوالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید