تیراندازی 2کشته و 8 مجروح برجا گذاشت

به گزارش مجله بای بلاگ، تیراندازی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، ایالتی که در شمال آمریکا واقع است، تا به امروز حداقل دو کشته و هشت مجروح برجای گذاشت.

تیراندازی 2کشته و 8 مجروح برجا گذاشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی هیل (TheHill) با انتشار این خبر نوشت: این تیراندازی که اواخر روز شنبه (روز گذشته) در شهر مینیاپولیس رخ داد 10 نفر هدف این تیراندازی قرار گرفتند.

هیل اضافه نمود: به گفته مقامات پلیس مینیاپولیس این تیراندازی که از یک مشاجره لفظی شروع شد منجر به کشته شدن دو نفر و مجروح شدن هشت نفر دیگر شد، مجروحان به بیمارستان منتقل شده اما حال یکی از مجروحان این حادثه تیراندازی بحرانی اعلام شد.

تارنمای خبر هیل به جزئیات بیشتر این تیراندازی اشاره ای نکرد.

هیل تنها اضافه نمود: تیراندازی وقوع تیراندازی در کشوری که شمار قبضه های سلاح گرم بیش از شمار جمعیت آن است، در سال 2020میلادی و در پی شیوع ویروس کرونا در مراکز ایالت های همچون ایندیانا، جُرجیا و شهر بولدر واقع در ایالت کلرادو برتری یافت.

100 کشته در روز

شبکه خبری سی ان ان درگزارشی در 29 فروردین 1400 نیز در ارتباط با میزان جرائم سلاح گرم در میان شهروندان آمریکایی گفت: بنابر آمارها سالانه بیش از 38 هزار نفر در آمریکا بر سر خشونت با سلاح گرم کشته شده و این بدان معنی است که روزانه یکصد آمریکایی دراین کشور با سلاح گرم به قتل می رسند.

آمریکایی ها صاحب 400 میلیون قبضه سلاح

سی ان ان در ادامه گزارش خود می افزاید: آمریکا یکی از مسلح ترین شهروندان دنیا را دارد، آمریکایی ها صاحب 393 میلیون قبضه سلاح گرم هستند و با این محاسبه، هر شهروند آمریکایی حداقل یک بار تجربه روبرو با خشونت سلاح گرم در عمر خود را دارد.

شهر مینیاپولیس که شب گذشته این تیراندازی در آن رخ داد، محلی است که جرج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکا سال گذشته به دست درک شووین پلیس سفید پوست آمریکا با قرار دادن زانو بر گردن وی به مدت بیش از 9 دقیقه باعث مرگ وی شد، حادثه ای که موجی از اعتراض های عادلتخواهانه و ضد نژادپرستی علیه رفتار سبعانه نیروهای پلیس سفیدپوست آمریکا را فرا گرفت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7366

به "تیراندازی 2کشته و 8 مجروح برجا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیراندازی 2کشته و 8 مجروح برجا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید